Best distortion voor vocals

MvD

Ouwe rot
Beste luitjes,

Ik gebruik al enige tijd Mainstage en ik ben nog steeds opzoek naar een fijn distortion sound. Een met een zeer lage latency.

Ik heb o.a. izotope trash geprobeerd (niet helemaal tevreden over) en Rob Papen Distort en ook het pedal board van Logic/Mainstage zelf maar ik ben toch niet overtuigd.

Ik vind de distortion effecten van izotope nectar best wel goed alleen gaat m'n CPU daar over zijn nek van...

Distortion is natuurlijk een algemeen begrip maar distortion over vocals toepassen is toch anders dan bij een gitaar. Waar ik snel tegen aanloop is dat het of te dun is of veel te dik waardoor het onverstaanbaar is.

Kan ik het beste de distortion via een bus versturen of gewoon op mijn channel strip gooien? Het effect over een channel strip is wel een stuk dikker.

Wat is jullie ervaring?

Ik wil het een beetje trekken richting argotech.

Tussen alle distortions die je opsomt zit best al wat bruikbaars behalve Trash lijkt me minder geschikt. Distortion hoeft niet altijd agressief te zijn. Het kan ook subtiel. Gebruik eens Saturn en gebruik de Tube DIstortions subtiel of gewone saturators is ook goed aangezien vocals al redelijk wat dynamics bevatten.

Back