the sampleslicer comes!

2 typo's onderaan je site, verbetering erachter dikgedrukt:
We have tested all the work we've done so far and everything works flawless but we have to work with thirth third parties (some abroad) to get all the parts to assemble the sampleslicers. We planned to collect all parts in the beginning of October but if we miss one part somewhere in the development it can take some delays delay to get.

tja ik vind t allemaal nog wel heel spannend de kickstarter goal lijkt heel hoog maar is eigenlijk te laag om in een keer een batch te laten maken. Daar maak ik me nog wel erg veel zorgen over. als ik maar 50 mensen in de kickstarter meekrijg zit ik precies op een omslagpunt waarbij t mij geen geld gaat kosten :/ Dat betekend dat de goal dus eigenlijk 15750,- moet zijn. dan pas ben ik uit de directe productie kosten en dan is er nog niks verdient.
Begin steeds meer te begrijpen waarom modules zo duur zijn.

tof. succes. en waarom nog geen promo op matrixsynth gezien?
of heb ik niet opgelet?

Ik vind het een tof project!

Getuigd van lef en doorzettingsvermogen om zo'n kwalitatief goed product te willen neerzetten.

Wat ik dan niet zo goed begrijp is dat je dan een nogal crappy demofilmpje maakt.
Volgens mij komt daarmee de module lang niet goed tot z'n recht en doe je je zelf te kort.

het zou denk ik heel veel schelen als je een goede demo maakt, met een goede geluidskwaliteit en een stukje uitleg over de mogelijkheden.

verder niets dan lof :okdan:

The sampleslicer will be your long awaited ultimate realtime sampler for your modular system... oh wait! No it is not a sample player!

It is a realtime sampler for in your modular eurorack system. Huh? You say again "sampler"? Sort of...

Yes the sampleslicer will sample the incoming sound... but the sampleslicer will not just play your sound after it sampled it!

What does it do?
The sampleslicer is a realtime monophonic sampler with a 16 step voltage controlled sequencer.
The incoming sound is chopped automaticly in 16 parts by the incoming clock signal and spread over 16 steps in the internal sequencer.

How long can it sample?
The length of the recorded sample is predetermined by a clockdivider so the recording time is always linked to the incoming clock.
You can choose between 2, 11/2, 1, 3/4, 1/2, 1/4.
If the divider is set to 1 the sample time is equal to 16 incoming clockpulses.
If set to 1/2 the sample length is equal to 8 incoming clockpulses (so twice as short).
And it makes even more glitching fun when set to 3/4 as it wil spread 12 steps over 16 slices.
The maximum sample time is about 30seconds and the minimum sample time is a fraction of a second for granular noises.

How does the sequencer work?
Inside the sampleslicer there is a 16 step voltage controlled sequencer to play back the sound. Every step is dedicated to a 16th part of the recorded sound in the memory.
After the 16 steps are full the sequencer starts playing from the choosen startpoint till the choosen amount of steps are played. This can be in one shot mode or in loopmode for infinite looping.
The startpoint and play length is determined by potentiometers or CV input.
Last but not least the individual slices can be played back as notes via CV from a sequencer or keyboard by setting the start point in V/oct mode and play length to 1.

How does the pitch work?
There is a pitch control to pitch down or pitch up the slices. The pitch control affect the overal pitch of all recorded material.
It can be controlled via CV.

What only realtime sampling?
Our vision on the modular world is that you get most fun out of realtime created sounds... We choose to make this module without a memorycard reader out of principles.
But if we reach our goal we will most probably make an add-on for using memorycards. These add-ons will be compatible with the sampleslicers via a header on the back.

What about the soundquality?The sample rate is 12bit just like the good old sampling madness days... A lovely sound with some slightly raw character but not gritty. For comparison: cd digital sound quality is 16bit, gameboys are 8bit, The E-mu Emulator is 8bit, E-mu Emax is 12bit, the MPC60 is 12 bit, the AKAI S900 is 12bit, Oberheim DPX1 is 12bit, and the EMU sp-1200 is 12bit too...

So no it is not 24bit as we know in the mastering studio's but reminds of the good old "Hip hop" sounds from the 80's :) and it's lovely! And in the end it's not a mastering tool but an instrument on itself.

Ik vind het een tof project!

Getuigd van lef en doorzettingsvermogen om zo'n kwalitatief goed product te willen neerzetten.

Wat ik dan niet zo goed begrijp is dat je dan een nogal crappy demofilmpje maakt.
Volgens mij komt daarmee de module lang niet goed tot z'n recht en doe je je zelf te kort.

het zou denk ik heel veel schelen als je een goede demo maakt, met een goede geluidskwaliteit en een stukje uitleg over de mogelijkheden.

verder niets dan lof :okdan:

Thanx!!!!

We gaan morgen weer demofilmpjes opnemen maar dan met de meest up to date prototype in mn modular inclusief gebruik van de cv inputs. Ik wilde eigenlijk deze week al de kickstarter openen maar ik denk dat het inderdaad nog te vroeg is ivm betere demo's

Tja Barn, zou ik best willen maar er zijn 3 redenen waarom er geen diy versie komt.
1. kosten: de opstartkosten voor het produceren zijn erg hoog en pas vanaf 50 verkochte modules kost het me geen geld! dus als ik daar onder blijf verdien ik er niks aan maar kost het me geld en dan heb ik mezelf als kostenpost dus nog niet meegerekend! Als ik dan ook nog iets terug wil verdienen van de gemaakte uren dan moet ik meer modules gaan verkopen dan dat er modular freaks zijn :/
2. er zitten onderdelen bij die enkel als smd te krijgen zijn... ik zie niet iemand zo snel een smd chip solderen met 100! soldeerpunten.
3. ik zit niet zo te wachten op verkeerd in elkaar gezette modules, dit is geen module voor beginners en aangezien ik van de eerste batch TTLFO's al een aantal terug kreeg omdat mensen alles wat verkeerd om op de PCB gezet kon worden ook verkeerd om hadden gezet terwijl er duidelijke instructies bij zaten.

Het kan best zijn dat jij erg goed kunt solderen en deze module fluitend in elkaar zet... er lopen een hoop mensen rond die dat niet kunnen helaas.

Heel begrijpelijk trouwens hoor, was nieuwsgierig!

Top initiatief!

50 stuks verkopen moet wel goed te doen zijn denk ik, maar je product, prijs en pr moeten dan wel dik in orde zijn.
Ik denk dat je product dat wel is, zorg er voor dat je pr dat voldoende duidelijk maakt bij een zo groot mogelijk relevant publiek. Dat betekent, meerdere websites benaderen om een publicatie te kunnen doen, alleen op muff is niet voldoende, er zijn altijd mensen die er over heen lezen, topic zakt naar onderen en zo gebeurt er niet veel.

Als je de PR goed aanpakt denk ik dat je er makkelijk 100 van kan verkopen.

Ik heb geen modular - ben dus geen potentiële koper -, maar vind het wel een interessant project. Erg tof dat je zoiets opzet.

Twee dingen vraag ik mij af:
- Waarom vraag je 10.000 euro, als je eigenlijk 16.000 euro nodig hebt? Ik zie op andere websites voor crowdfunding bedragen tot 250.000 euro gevraagd (en verkregen!) worden. Toegeven, daar gaat het om leningen. Maar als je te weinig geld ophaalt, wordt je productie duurder en is je verkoop lager.
- Je zegt investeerders korting toe op het eindproduct, maar vertelt niet wat de verwachtte verkoopprijs (of prijsklasse) is, noch wat die aanbieding dan inhoudt. Dat maakt het voor potentiële investeerders moeilijk te beoordelen of het zin heeft 315 euro of 415 euro in jouw project te steken. Bij het lezen zag ik de meerwaarde van de laatste eerlijk gezegd niet. En al begrijp ik dat lokkertjes op Kickstarter.com gebruikelijk zijn, ik vraag mij af of de extra opbrengst de extra kosten daarvoor wel voldoende overstijgt. M.a.w. doet dat niet veel afbreuk aan je budget? Geen idee wat twee stickers en een keykoort kosten, maar als het 1,00 euro is (incl. verzendkosten), dan is dat op 6 euro wel 16,68% van het geinvesteerde bedrag. In dezelfde lijn doorredenerend, zou je ook een investeringsbedrag kunnen opnemen waarboven iemand de unit gratis thuisgestuurd krijgt. Dan heb je voorverkoop en weet je zeker dat je een aantal units kwijt kunt. Als dat bedrag niet onder jouw verwachtte kostprijs ligt, maar lager dan je reguliere verkoopprijs, dan is dat een interessante optie. Bijkomend voordeel is dat je het geld sneller bij elkaar hebt en minder risico's loopt.

... Ow en dit is een beetje een secret easternegg... de sampleslicer kan ook nog eens cv samplen waardoor je ineens een cv-stepsequencer hebt met gekke controls! ssst
Hoewel ik zelf niet meer in modular doe, tenzij NM G2, lijkt dit me wel al te gek. Zo heb je haast geen stepsequencer meer nodig. :okdan:

Nog een vraagje ... 30 seconde sampletijd... kan je die nauwkeurig verdelen over de 16 stappen met bvb. 16 waveforms ? :eureka:

Back