Akai S-20 aansturen met Casio RZ-1 (HELP)

RSB

Whoehahaha
Ik ben gisteren de hele avond in de weer geweest om een Akai S20 aan te sturen met een Casio RZ1.

Ik krijg het niet voor elkaar om individuele banks (samples) aan te sturen in de S20 vanuit de RZ1

De RZ1 kan maar over 1 midikanaal uitsturen en heeft vast CC waardes aan de pads hangen.
Dus de instellingen moeten in de S20 gedaan worden.

Als ik de S20 achter de RZ-1 hang dat kan ik op de S20 maar 1 bank (sample) aansturen die die dan vervolgens op verschillende pitches/toonhoogtes afspeelt. Ook wel leuk maar niet mijn bedoeling.

Ik heb geprobeerd indv. banks aan te sturen met een Korg EMX
Ik heb gisteren geprobeerd alle key-ranges per bank in te stellen op de S20
Ik heb dit geprobeerd met Note.assign op ON en OFF
Op pag45 in de manual van de S20 staat hoe je hem kan aansturen met een midi-klavier.
allen zonder succes

Dus wat ik wil is alle losse banks 1-16 (samples) op de S20 aansturen vanuit de RZ-1 doormiddel van de pads/sequencer
Op youtube staat een filmpje dat iemand dit doet met een Roland TR505 (dus het is mogelijk)

Wie o wie heeft dit voor elkaar gekregen of kan mij vertellen hoe ik dit moet instellen?

https://www.youtube.com/watch?v=78e5UEoLRWU

https://www.youtube.com/watch?v=Mb1gGNBNQJ4

Laatst gewijzigd:
Als ik naar het laatste tabelletje op pagina 14 van de user manual kijk zie ik volgens mij de oplossing voor jouw probleem staat. Heb je het al zo geprobeerd in te stellen als in deze tabel staat weergegeven?

Attachments

• AkaiS20pagina14.jpg
    AkaiS20pagina14.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 113
In mijn beleving wel maar het lijkt maar niet te werken :(

In de manual van de S20 staat onderaan de midi-chart dat je omni ann/uit kan zetten maar ook poly/mono kan instellen?
Ik kan dit alleen nergens terug vinden en dacht misschien dat die automatisch in poly stond waardoor hij 1 bank (sample) gepitched afspeelt.

Daarnaast heb ik gewoon geen kaas gegeten van midi dus misschien begrijp ik dingen gewoon helemaal verkeerd.

aanvulling: boven dat tabelletje staat dat je ook program change moet uitsturen voordat je überhaupt een sample van een bank kan aansturen. Ik denk niet dat de RZ1 dat uitstuurt ?

Ik denk niet dat je per se altijd een program change moet uitsturen.
In het voorbeeld staan 5 verschillende programs vermeld waartussen je kan schakelen door een program change te sturen.
Maar je kan er denk ik gewoon voor kiezen maar 1 program aan te maken en daar alle samples in te zetten.
Die samples geef je vervolgens allemaal een note range van maar één noot.
Dat moet dan dezelfde noot zijn die je RZ1 uitstuurt op de pad die je wil koppelen aan de betreffendesample.
Ik denk dat je er dan bent.

Ik ga er vanavond weer mee zitten klooien.

Ondertussen niemand die dit daadwerkelijk voor elkaar heeft gekregen?

Matthew en ik kunnen heel lang brainstormen hierover wat ook ontzettend goed is maar iemand met een concreet antwoord op basis uit eigen ervaring zou een goede oplossing kunnen bieden.

Back