≈ Moedars ≈ feedback en distortion welkom :)

moedars

www.moedars.com
Ai ai ai.. na jaren lang zwoegen in de koolmijnen en het verpanden van 2 ribben heb ik sinds 3 maanden uiteindelijk een 909 en 303 setup (+ OP1 teenage engineering). Ik weet 't ;) veel te duur voor wat 't is.. Yolo. Nu ben ik dus begonnen met het daadwerkelijk maken van tracks, i.p.v uren achterelkaar het zelfde patroon aanhouden totdat m'n vrouwke me wil vermoorden.

Mijn muzikale voorkeuren zitten voornamelijk in Electro, Italo Disco, Electroclash, Experimentele electronics uit het verleden, 90's house (jeugdsentimenten) & Acid, en heb vele uren in m'n leven besteedt deze na te bootsen op een MC 307 met 909 en 303 patches.

De echte muzikale achtergrond van mezelf is daarentegen 20 jaar ervaring op de accordeon met een repertoire van Jazz, Cumbia, Balkan, Walzen & Polka.. Mocht 't je interesseren, hier speel ik semi-beroepsmatig bij -->

En daarnaast verdien ik de dinero's als beroeps striptekenaar.

Wie weet, wellicht belandt de accordeon nog welles in een 909-303 experimental mix.. maar bijdeze track nr. 1 waarbij feedback van harte welkom is.. Cheerio mate!

Laatst gewijzigd:
betere EQ (denk ik)

betere EQ (denk ik)

https://soundcloud.com/moedars/titstring

Hehe.. geinige topictitel.. :okdan: heb ik eigenlijk nog nooit gedaan distortion geven op een track :D

Het is niet mijn gebruikelijke stijl dit maar hij is lekker :)
Merkte wel dat ik em niet echt kon openzetten qua volume.. de 303 heeft voor iets teveel mid-hoog in als het filter opengaat.. iets teveel van het goede ;)

Vond dat filmpje van CirqueDuPlatzak helemaal goed ook.. goeie naam ook :mega:

Hehe.. geinige topictitel.. :okdan: heb ik eigenlijk nog nooit gedaan distortion geven op een track :D

Het is niet mijn gebruikelijke stijl dit maar hij is lekker :)
Merkte wel dat ik em niet echt kon openzetten qua volume.. de 303 heeft voor iets teveel mid-hoog in als het filter opengaat.. iets teveel van het goede ;)

Vond dat filmpje van CirqueDuPlatzak helemaal goed ook.. goeie naam ook :mega:

Ha cheers, voor de feedback..

In de eerste versie had ik juist een hele doffe klank die ik wilde verhelpen door EQ.. maar ik ben iets te enthousiast geworden met de mid-hoog. Iets om beter in de gaten te houden voor de volgende track.

MKS 7 power

MKS 7 power

Hij is in het huisje na een zware zoektocht, de madafakin Roland MKS-7 super Quartet. En hij doet precies wat ik had gehoopt, namelijk netjes 4 midi kanalen ontvangen die de Roland V accordion uitstuurt. Bijdeze een demo::dj:

https://www.youtube.com/watch?v=jG8Z7_DLoNE

Wat een gave combi :) altijd al een leuke module gevonden.. alleen wat jammer dat je er zo slecht klanken op kunt editen en helaas ook niet opslaan.

Je accordeon slkills zijn dik in orde trouwens :okdan:

Ha.. cheers voor de reacties allemaal!

Inderdaad zijn de presets wel erg outdated.. ik heb 10 jaar geleden veel naar Moog Cookbook geluisterd dus het voelde ook wel weer vertrouwd :)

Ik ben nu aan het experimenteren met de "Juno 106 editor" op de Macbook + een yamaha RM1x. Aangezien de RM1x Sysex data kan opslaan van de Editor kun je de RM1x als standalone librarian gebruiken (soort van). Volgende week komt de Behringer BCR 2000 binnen om die sysex parameters weer te kunnen editen op de spot. Ook handig wanneer ik moet optreden in het lokale bejaardentehuis :P

Ha.. cheers voor de reacties allemaal!

Inderdaad zijn de presets wel erg outdated.. ik heb 10 jaar geleden veel naar Moog Cookbook geluisterd dus het voelde ook wel weer vertrouwd :)

Ik ben nu aan het experimenteren met de "Juno 106 editor" op de Macbook + een yamaha RM1x. Aangezien de RM1x Sysex data kan opslaan van de Editor kun je de RM1x als standalone librarian gebruiken (soort van). Volgende week komt de Behringer BCR 2000 binnen om die sysex parameters weer te kunnen editen op de spot. Ook handig wanneer ik moet optreden in het lokale bejaardentehuis :P

Rock da house :mega:

Maar idd.. da's een mooie manier om em van presetgeheugen te voorzien.. RM1x is een cool ding :)

Ha Jay, die heb ik vorige week verkocht aan een forumlid voor hetzelfde bedrag. De JX-3P (met knoppenklavier) werd overbodig na deze MKS-7 + V accordion upgrade.

Ik heb er wel erg veel plezier van gehad en zonder deze unieke JX had ik dit waarschijnlijk niet bedacht :)

Na het bemachtigen van de MKS-7 is nu de behringer BCR 2000 gearriveerd dus werd het zeer verleidelijk om eens te kijken wat er uit de Super Quartet te halen valt. Alle sounds komen uit de MKS behalve het begin vocodertje. De Jam wordt aangestuurd via de RM1x.

https://soundcloud.com/moedars/roland-mks-7-super-quartet-acid-jam

Back