Fonky Discoooow House track

Klinkt lekker,, beetje gedateerd mischien, melodie een beetje vlakjes, maar lekker

Tips:
1 Ik zou over de snare een clap doen
2 Het synthlijntje, klinkt echt als een sample, ik zou die melodie veeeeeel meer varieren, ik zou ook niet de pitchbend en lfo zo statisch houden maar meer varieren want hij gaat irriteren.
3 Niet filteren man,,,,,, the daft punk days are over:smeris:

Vind 't een erg lekker trackje!

Idd, een wat minder statische synth zal je track goed doen, idem een clap ipv de snare. Hoe heb je die synth trouwens gemaakt, of is het een presetje?

:okdan:

Origineel geplaatst door bobaphat
the daft punk days are over:smeris:

eum, voor mij niet hoor!!! voor mij bijlange niet!!!

:frons:

evenals disco nog lang niet dood is, ik tegenwoordig geen cd's meer koop maar enkel nog vinyl
en evenals John travolta hut van hut is :D :D

effe serieus: ik hang dus vast aan die stijl en die periode (ook hoor je dat nog niet in mijn eigen tracks)
ik denk ook dat het de bedoeling was in deze track, dat filteren.
do'h, dat doet er mij aan denken, ik ne kameraad ooit eens alle "so eighties and seventies"
tracks van dit forum laten horen. moet ze wat uitzoeken en verzamelen dan. want er zitten hier
toch aardig wat juweeltjes zoals deze te bewonderen :)

hmm, is dit ding nu volledig in software gedaan? het klinkt alleszins te gek!
(heb het nog eens beluisterd dus)

helaas kan ik weinig kritiek geven of opbouwende commentaar.
maar goed, we wachten al op de volgende ;)

-cloudy

Origineel geplaatst door cloudman

hmm, is dit ding nu volledig in software gedaan? het klinkt alleszins te gek!
(heb het nog eens beluisterd dus)

helaas kan ik weinig kritiek geven of opbouwende commentaar.
maar goed, we wachten al op de volgende ;)

-cloudy

Awel, het is volledig in software (Logic) gedaan, audio + midi, maar wel met een smak outboard, om het een beetje lekkerder (lees: analoger) te laten klinken.....zie mijn eerdere antwoord voor meer details :walker:

@Rino : het synthgeluidje is zelf gemaakt in de ES1, er zit FM op het filter om het een beetje "vies" randje te geven. Pitchbend is getekend.

Ik vind trouwens ook dat de Daft Punk Days nog lang niet over zijn.....khou wel van gefilter.......enne, ik koop ook alleen nog maar vinyl (van die ouwe vieze van de rommelmarkt :D )

De volgende track staat in de wachtstand bij Vitaminic :) tis een meer funky-elektro-achtig ding......

Groetsels,
Erik

Tsjah kon het toch niet laten om hem ook maar te downloaden , lekkere track nu eerst eens kijken of de buren dat ook vinden. :D *D

Origineel geplaatst door dragak
lekkere track nu eerst eens kijken of de buren dat ook vinden. :D *D

Tsja.....de mijne NIET :duivels:

Back