Digitale aansluiting op een monitor/afluistering

DRe

SSM spacestation
Wat is het voordeel van een digitale aansluiting op een monitor. Bijvoorbeeld een aes/ebu aansluiting. Heb je dan nog snellere respons of sounds met minder ruis , omdat het verschil met een niet digitale aansluiting vele malen goedkoper is. Waarom kiest iemand dan toch voor een aes/ebu monitor.

ja hehe je betaald meer voor de monitor maar hebt geen DAC nodig. + dat je een dac hebt die is afgestemd op de monitor

Praktisch voordeel: je kunt grotere afstanden overbruggen met aes/ebu en s/pdif.

Monitors met digitale ingang hebben vaak ook voorzieningen voor room correction (bijv. Genelec) of preciezere afstemming (bijv. Klein + Hummel).

Wat ze hier boven zeggen. Vaak hebben audio interfaces wel een paartje spdif of AES erop zitten. Kan je daar je monitors op aansluiten en heb je al je analoge i/o nog vrij.

het verschil is bij een Neumann kh 120, 360 euro daar heb ik dan een extra out, en room eq , en dat je langere kabel lengte hebt.
Bedankt ...ik denk dat het voor mij niet zo interessant is op dit moment.

Nee, ik vind het bij Neumann / ex-K+H ook niet echt de moeite.
Zeker niet omdat je het over relatief oudere / minder high spec DAC hebt, tenminste dat was bij o300 altijd het geval.

Back