Live-setup verkleinen (Midi-vraagje)

Mark-T

Budget lid
Ik heb een idee om mijn synthesizers de deur uit te doen en een Korg MicroStation plus een GEM RP-X te kopen. Scheelt een stuk in het gesleep en hopelijk ook in de portemonnee. Ik kan het geheel aansturen met een portable stagepiano, of een digitale mini-vleugel.

De GEM RP-X heeft stereo-ingangen, dus is een mengpaneel niet nodig.
De Korg heeft bijna alle benodigde klanken. Alleen zijn de strings, brassen en piano's wat minder van kwaliteit. Vandaar ook de RP-X; die heeft zeer goede piano's en strings.

De Korg MicroStation biedt in de combi-mode een mogelijkheid om een part op Extern te zetten. Dus zo kun je een externe module in de combi betrekken. Alleen mijn vraag is: werkt dat ook met een extern midi-keyboard, aangezien de MicroStation geen Midi-thru heeft. Ik wil een part op Midi-kanaal 1 aansturen en die part doorkoppelen naar de RP-X.

Als het wel werkt zoals ik in gedachten heb, wordt het tijd voor een 'te koop gevraagd'-advertentie, aangezien ik de Korg en GEM zelden tegenkom op MP of eBay.

Had jij niet een leuke Kurzweil? Medunkt dat die GEM ook al weer wat ouder is (lees: ingehaald door recentere sample-sets).

Waarom 2 doosjes als je met 1 genoeg kan hebben?

Ik heb geen Kurzweil. Tot nu toe gebruik ik een Yamaha S30 voor de piano's en strings.
De GEM vind ik erg mooi klinken en is superhandig vanwege zijn compacte formaat en lijningangen. De grote vraag is of hij te integreren is in de combi's van een MicroStation.

Back