Me, myself and I

Hover

-
Hallo allemaal,

Eventjes voorstellen,

Ik ben Luc en maak vooral muziek als hobby maar hoop stilletjes dat ik ooit eens iets naar buiten kan brengen. Mijn grote voorbeelden zijn vooral Vangelis, Jean-Michel Jarre en Kraftwerk. Zelf tracht ik vooral sfeermuziek te maken waarbij je kan wegdromen (of zoiets). Op dit ogenblik ben ik volop bezig met het uitwerken van enkele ideetjes maar er is nog heel wat werk aan de winkel. Een website staat ook op mijn verlanglijstje.

Waarom ben ik zo verslingerd aan synthesizers? Wel, toen Nova uitkwam met Aurora was ik voorgoed verloren.

Mijn materiaal:

- Een Atari ST MEGA 4 met Notator

- Een PC met Cubase VST en Lexicon Core2

- Behringer Eurorack

- Yamaha AN1X

Een beestje dat ik wellicht nooit zal wegdoen, tenzij Yamaha met een wel heel goede opvolger op de proppen komt. En of hij nu digitaal, vet of analoog klinkt... maakt mij eigenlijk niet uit, hij klinkt gewoon goed en is heel gebruiksvriendelijk. Kortom, dit is mijn blauw monster.

- Korg Prophecy

Een ferm baksken waarvan ik nog steeds niet alle mogelijkheden onder de knie heb. Ik hoop deze ooit te kunnen vervangen door zijn grote broer, de Korg Z1.

- Roland JV2080

Deze doet vooral dienst om snel over een bepaald geluid te beschikken maar persoonlijk stel ik liever het geluid zelf samen. Dat is toch veel leuker, niet? Ach, ik kon hem aankopen voor een wel heel scherpe prijs, vandaar.

- Roland SC55

Mijn eerste geluidsmodule waarmee ik de basis van MIDI onder de knie heb gekregen. Deze zal wellicht uit mijn setup verdwijnen omdat de JV2080 deze gemakkelijk overtreft op alle punten (behalve bedieningsgemak dan)

- Roland MC303

Ben ik liever kwijt dan rijk. Niet omdat ie niet goed klinkt of zo maar zelf ben ik niet gewonnen voor het werken met patterns. Ik vind de bediening ook niet zo eenvoudig.Ik gebruik hem vooral als geluidsmodule en wellicht zal ook deze binnenkort uit mijn setup verdwijnen. Vooral de realtime features zijn te veel gericht op een bepaalde muziekstijl, en laat ik nou net niet deze muziekstijl tot mijn stijl rekenen.

- Korg i5s

Het mag dan wel een 'keyboardje' zijn maar beschikt over heel wat goede klanken. Dit is vooral mijn kladblok waarop ik snel melodielijnen kan uitproberen.

- Roland A37

Zeer recent aangekocht tijdens een verkoopsaktie. Het klavier heeft precies de feeling die ik graag heb, niet te licht en niet te zwaar.

Ciao,

Hover.

Last edited by a moderator:
Netjes, netjes! Een hele reeksen toetsen nietwaar?

Maar inderdaad, zoals idereen hier zegt: WELKOM!

Eric

Wat een IT'ers. De fascinatie in techniek in de mens uit zich blijkbaar veel in computers en elektronische muziek.

Welkom.

Een MC-303 als geluidsbron terwijl je een JV2080 hebt. Das vreemd...

Ik vond zelf de 2080 vrij lastig, omdat die zoveel kan. Maar de geluiden zijn wel echt 10x beter (zuiverder) dan die van de MC-303.

MC303

MC303

De MC303 was al een tijdje in mijn bezit maar sinds ik die JV2080 bezit is hij eigenlijk overbodig geworden. Zodra er iemand een redelijk bod doet gaat hij weg. Ik beschouw het, voor mij dan, als een verkeerde aankoop. Hij is wel goed maar de wijze waarop je ermee aan de slag gaat is niet de wijze waarop ik graag werk.

De JV2080 is toch meer geluidsmodule dan de MC303. En je kan naar hartelust klanken bewerken en uitbreiden met uitbreidingskaarten maar voorlopig ben ik meer dan zoet met wat hij standaard aan boord heeft.

En ja de JV2080 kan uiteraard heel wat meer, en ik vind dat de bediening vrij goed meevalt. Zeker de basishandelingen zijn heel eenvoudig. Voorlopig heb ik maar 1 minpuntje kunnen vaststellen en dat is het aantal uitgangen. Een beetje weinig voor zo'n ding.

Luc

Back