Roland JX3P verschillende kleuren

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik had vanochtend een leuke ruildeal gemaakt en een stapeltje leuke synths bemachtigd (JX3p, Cheetah MS6 en Teebee MK iets)

Die JX3P had ik al maar 2 is nooit weg natuurlijk met die sequencer en die ouwe van mij was behoorlijk gaar en deze heeft ook nog eens die Nederlandse MIDI update!

Maar wat zie ik nou net, die nieuwe JX3P heeft een totaal andere kleuren combo, mijn oude was Rastafari kleuren stijl - Groen - Goud - Rood en deze is dus Groen Blauw en Rood :D

Zijn dat verschillende versies? Is er meer verschil behalve die kleuren?

Met blauw is toch de gangbare versie? Met goud heb ik nooit gezien iig
KAn je geen foto maken? Ben wel benieuwd ;)

Dit is de versie die ik ken:
4_JX_3P_Switches.jpg

Ik zou ook wel raad weten met twee JX3P's....van die Sweet Dreams achtige loopjes maken....of akkoorden waarbij de ene helft op de ene zit en de andere helft op de andere en dan de een 8 stappen geven en de andere 6.

Maar wat betreft die gouden: pics or it didn't happen

ah, hier is een ouwe foto niet de beste kwaliteit kan morgen wel betere maken
jx3p.jpg

Maar ik zie nu inderdaad op google bij image search van de JX3P geen enkele gouden...obscuur

roland had daar wel een handje van , verschillende kleurcombies.
bij de juno 106 heb ik ook verschillende kleuren combies gehad...

vanbinnen zijn ze hetzelfde.

:mega:

Alle JX3Ps die ik heb gezien hadden groen-blauw-rood. Heeft die gele niet gewoon lang in de zon gestaan? ;)

Groene knoppen bij een Juno-106 wil over 't algemeen ook verkleuring door zonlicht aanduiden.

Dat blauw in goud veranderd? Een soort van steen der wijzen...

Maar als die in de zon zou hebben staan verkleuren, dan waren die andere kleuren toch ook helemaal flets?

En het groen op de oude is een veel intenser groen dan op de blauwe (wat meer turquoise is)

Laatst gewijzigd:
Maar als die in de zon zou hebben staan verkleuren, dan waren die andere kleuren toch ook helemaal flets?

Foto's uit de 70s hebben ook een rood-blauwe kleurzweem. Niet elke kleur is even gevoelig voor licht, niet elke verf degradeert op dezelfde manier. Maar goud klinkt toch echt alsof King Tubby of zo er mee aan de haal is gegaan. Als je 'm openschroeft vind je misschien nog wel interessante dingen ;)

Sjezus, haal dat plaatje er eens uit :)

Maar ik denk niet dat die van Smackos verkleurd zijn hoor maar gewoon echt 2 verschillende opdrukjes.
Wel koel, want mij was het nog nooit opgevallen en heb ook al 3 jx3p's versleten.

yo smack, heb je de editor ook al, zit ook random patch op, toch altijd weer leuk voor de onbedenkbare sound-effects.
ook heerlijk dat je nu de pg200 als midi controller kan gebruiken.

Hij is aan het tirollen (denk ik)

Maar Smackos, kan je niet een betere foto posten van je "gouden" JX-3p ?

Ik heb net zitten google'n op plaatjes van een JX-3p maar kom gewoon geen 1 tegen in de rasta kleuren ?

Nee ik heb werkelijk geen idee of dat soort dingen in een revisie ooit veranderd zijn en of revisies aan de binnenkant überhaupt iets te maken hebben met de buitenkant. Volgens mij is het best makkelijk om met van die ouderwetse films voor opdrukken gewoon een stapeltje nieuwe fronts te bestellen in een andere kleur als de oude op zijn.

Sowieso: romiger! :P

Back