Tweedehands prijzen 707, Q en prodigy

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Ben dringend op zoek naar 2e hands prijzen van:

- MOOG prodigy
- 707 ORANJE versie
- Waldorf Q (Rack GEEL)

Hoe kan ik hier achterkomen? Ebay is namelijk maar een natte vinger in de lucht. Wat de gek er voor over heeft, toch?
Zijn er websites die dit soort spul verkopen, dus geen veiling sites?

Eric

p.s. Klinkt raar maar ik moet het binnen enkele uren weten hehehe.

Waldorf 300,-/350,-
707 150,-/200,-

Moog weet ik niet zeker, maar ik denk rond de 1000,-

Een oranje TR-707? volgens mij gaat het over een Korg 707 en ik zou dan zeggen 125, 150 Eypo. Natuurlijk geeft een gek wat ie er voor geeft en met een oranje kun je de gek beter naaien...:stupid wat zeg ik nou... ik wil best een 707...

Re: VERZOEKJE met spoed!

Re: VERZOEKJE met spoed!

Origineel geplaatst door Auxillary
Hoe kan ik hier achterkomen? Ebay is namelijk maar een natte vinger in de lucht. Wat de gek er voor over heeft, toch?
Zijn er websites die dit soort spul verkopen, dus geen veiling sites?
Je moet die prijzen van die winkels niet vergelijken met ebay prijzen. Als je in een zaak iets koopt is het apparaat vaak nagekeken en zit er garantie op. Die prijzen zijn dus vaak hoger, iets wat ik logisch vind.

Ik heb al meerdere malen iets via ebay of tweedehands gekocht waar wel eens iets mis mee was. Vaak is het makkelijk te verhelpen als je zelf handig bent, maar soms ook niet.

Hou daar rekening mee.

De hoogte van de prijs ligt ook helemaal aan hoe snel je een bak wilt.

Als je maanden kunt wachten dan kun je een mazzeltje hebben en er een stuk minder voor kwijt zijn. Een mooi voorbeeld daarvoor is een prodigy.

Korg 707 125 - 160
TR 707 150 -175
gele Q 800 - 900 kijk anders op ebay.de wat er geboden word op een gele Q rack
moog 600 - 700

Origineel geplaatst door marcuuu
Bij de Moog prodigy licht het er aan of het een MK 1 of MK 2 is

Geen idee. Maar kun je welicht aangeven wat het financieel verschil is?

Iedereen die gereageerd heeft! Bedankt. Heb toch wel een idee gekregen hoe en wat en hoeveel!

Bedankt!

Eric

p.s. Roland TR-707!! Er zijn twee uitvoeringen blauwe knoppies en zo en oranje dus.

Origineel geplaatst door Auxillary
Geen idee. Maar kun je welicht aangeven wat het financieel verschil is?
p.s. Roland TR-707!! Er zijn twee uitvoeringen blauwe knoppies en zo en oranje dus.
Blauwe is een 727..

Re: Re: VERZOEKJE met spoed!

Re: Re: VERZOEKJE met spoed!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Je moet die prijzen van die winkels niet vergelijken met ebay prijzen. Als je in een zaak iets koopt is het apparaat vaak nagekeken en zit er garantie op. Die prijzen zijn dus vaak hoger, iets wat ik logisch vind.

dat er garantie op zit dat klopt wel maar dat ze nagekeken zijn, dat doen echt mmaar een handje vol zaken, de meeste zijn kwa techniek zo incompetent als een deur. en veel zaken kunnen het ook niet echt schelen.

Re: Re: Re: VERZOEKJE met spoed!

Re: Re: Re: VERZOEKJE met spoed!

Origineel geplaatst door EDP
dat er garantie op zit dat klopt wel maar dat ze nagekeken zijn, dat doen echt mmaar een handje vol zaken, de meeste zijn kwa techniek zo incompetent als een deur. en veel zaken kunnen het ook niet echt schelen.
Vandaar dat je ook naar speciaal zaken moet gaan als je kwaliteit wilt.. :D

Ik heb mijn prodigy ongeveer 6 maanden te koop staan gehad voor 600€, eentje met cv en gate. Niemand wou er 600€ voor geven, tenslotte toch iemand gevonden die er uiteindelijk nog 600€ voor wou geven. Als je een beetje uitkijkt moet je ze goedkoper vinden ook (zeker op ebay.de waar je meestal gemodificeerde prodigy's vindt voor 550€ en minder)

850€?? Daar koop je bijna een m3x voor of een SE1X

Zelfde voor de minimoog, je ziet ze dikwijls voor 2500€ staan maar heb zelf al 2 kansen gehad om ze stukken goedkoper te kopen. 't is maar wat de zot ervoor wil geven, maar als ik iets koop dan koop ik toch liefst aan de laagste prijs.

Prijzen van vintage synths zijn bij music-house altijd iets duurder dan op de normale 2de hands markt.

Origineel geplaatst door Toon
Ik heb mijn prodigy ongeveer 6 maanden te koop staan gehad voor 600€, eentje met cv en gate. Niemand wou er 600€ voor geven, tenslotte toch iemand gevonden die er uiteindelijk nog 600€ voor wou geven. Als je een beetje uitkijkt moet je ze goedkoper vinden ook (zeker op ebay.de waar je meestal gemodificeerde prodigy's vindt voor 550€ en minder)

850€?? Daar koop je bijna een m3x voor of een SE1X

Zelfde voor de minimoog, je ziet ze dikwijls voor 2500€ staan maar heb zelf al 2 kansen gehad om ze stukken goedkoper te kopen. 't is maar wat de zot ervoor wil geven, maar als ik iets koop dan koop ik toch liefst aan de laagste prijs.

Prijzen van vintage synths zijn bij music-house altijd iets duurder dan op de normale 2de hands markt.

Volledig mee eens met dit stukje. Rond 1996 heb ik ooit samen met een vriend een moog prodigy voor 750 gulden gekocht, ik kan me bijna niet voorstellen dat die bakken in 8 jaar tijd in 1 keer hetzelfde bedrag in euro's waard zijn. Ik denk dat als je goed zoekt je ze best voor 500 euro moet kunnen vinden ;)

Back