Akai S5000

TonL

Ingeburgerd
Hallo,
Ik heb gisteren een Akai S5000 aangeschaft , nu is het probleem dat hij wel mijn externe cd/rom ziet en ik ook in de folders kan kijken, maar bij laden zegt ie SCSI error, op 1x na dan toen lukte het me om 1 sampeltje te laden ,wel vreemd dat ik wel op de cd kan kijken ,en hij blijft als een razende doordraaien.
Wie kan mij helpen.........

Ik denk dat de termination wel ok is want de s5000 ziet de cdrom en kan er ook incidenteel van lezen.

Tja van 1 cd kan ik zelfs een paar samples loaden en dus spelen, toevallig van de orginele Akai cd , dus ik denk zelf vuil wie heeft er trouwens nog diskettes voor zo,n 5000 ik wil wel ruilen voor een paar orginele CD,s zijn echt krasloos en in orgineel doosje hiet wat titels, Pro samples Vol23, Vol29 ,Vol07 dit zijn 6 cd,s Techno Trance 2 cd,s, Atmo Spheres 2CD,s,
Dus bij elkaar 10 CD,s of heb je misschien nog een CD drive scsi ook goed...

Afgezien van de beugel heb ik zelfs nog een HD uit een S5000, en eventueel scsi cd-rom spelers..(meerdere).
Ik heb zelf een SD Card reader in mijn S5000 zitten

Ik heb veel interesse in die spullen, en je woont in de Buurt zie ik, ja ik heb nooit zo,n ding gehad maar okay het werkt leuk , hahahaha als er een goede CD rom aan vastzit , ja ik had hem gekocht en eigenlijk niet uitgeprobeerd vandaar....
Je mag me eventueel bellen op nr 010-8450916
Gr. Ton.

CD PLAYER

CD PLAYER

Tja van 1 cd kan ik zelfs een paar samples loaden en dus spelen, toevallig van de orginele Akai cd , dus ik denk zelf vuil wie heeft er trouwens nog diskettes voor zo,n 5000 ik wil wel ruilen voor een paar orginele CD,s zijn echt krasloos en in orgineel doosje hiet wat titels, Pro samples Vol23, Vol29 ,Vol07 dit zijn 6 cd,s Techno Trance 2 cd,s, Atmo Spheres 2CD,s,
Dus bij elkaar 10 CD,s of heb je misschien nog een CD drive scsi ook goed...

Nou ik heb het gevonden een maat van me had nog een cd drive staan en die deed het wel ,blijkt dat de mijne te snel was.
Bedankt iedereen voor het meedenken ...
Ton...:doei:

Inderdaad, dat was al een probleem toen ze nog nieuw leverbaar waren, we gebruikte SCSI CD-writers omdat deze langzamer waren dan CD-Rom spelers. Soms kan je een CD-Rom speler vertragen door er een jumpertje op te plaatsen, dat moet je even aan de onderkant van de CD-Rom kijken.

Heb er nu 5 spelers dan he????, maarrrrrrrrrrr nu zoek ik nog een kleine HD voor de Akai.
Wie wil er een kwijt...
Mvg Ton.....

Waarom een "kleine" HD? Ik heb er zelf een 80 GB (of is dat klein?) scsi in gebouwd mbv zo'n verloop/adaptorboardje van 80 naar 50 pin.. werkt prima (als je het gegier van een SCSI HD ff buiten beschouwing laat) en idd, icm USB is zo'n HD heel gemakkelijk vol te pompen...

SCSI HD's kosten trouwens geen drol op MP :)

Ik heb er een USB board inzitten. Erg makkelijk :-)

Dat klopt. Die zit er bij mij ook in. Maar het laden van samples via internal HD loopt toch een pak sneller...
De S5000 blijft ondanks zijn (te) lage 2dehandswaarde een enorm straf toestel.

Ik heb er al sounds mee gemaakt die je met geen enkele VST, geen enkele hardware synth kunt maken.
En neen, het is niet te vergelijken met soft samplers want die vreten allen maar CPU en komen qua dynamiek nog niet in de buurt van een S5000... :doei:

heeft iemand van jullie dan ook s5000 geluiden dus speciaal voor de s5000 geprogrameerd ? met filters enzo ?
zou graag wat geluiden willen hebben zodat ik de instellingen een beetje kan bestuderen
groetjes gert

Hier hangt nog een S5000 Full option in het rack (USB/FX/16 OUT/256 Mb/128 voice/ int. HD/Adat)
Ik zou er niet zo maar van uitgaan dat soft & hardware sampling hetzelfde is... beste bewijs dat je met een flinke sampler en een sequenser al een heel eind komt !

Dit zijn 2 demonstratie tracks die ik zelf in elkaar heb gedraaid. L/R zonder processing, mix, FX of wat dan ook.
Direkt uit de sampler, paar trackjes. Veel zelf gemaakte sounds. Andere synths gesampled, gelayerd,gefilterd enz.
Bovendien hangt de S5000 aan Audition zodat je makkelijk samples kan knippen, plakken en zoveel meer.

https://soundcloud.com/demoos-1/s5000-demo-1

https://soundcloud.com/demoos-1/s5000-demo-2

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1802736&postcount=60

Back