een controller voor een beginner

amateurist

Nieuwkomer
een vriendin die wat werk voor mij heeft gedaan wil graag worden uitbetaald in de vorm van een controller.

ik heb me er een beetje op georienteerd maar ik vind de wereld van de controllers nogal ingewikkeld.

dit wordt haar eerst controller en ze wil 'm graag ook kunnen gebruiken voor het live mixen van video's, verder wil ze dat ie gebruikt kan worden icm traktor.

qua prijs zat ik te denken aan iets voor rond de 150 euro, zelf zat ze te denken aan iets van vestax. maar de reviews voor bijvoorbeeld de typhoon, wat in de prijsklasse valt, klinken niet erg veelbelovend.

iemand tips waar ik kan kijken?

tnx

een controller is meestal niet gek veel meer dan een doos met knoppies..
waar ik al blij ben met een doos vol rotaries of een doos vol schuifjes.. (kan ik dan zowel in renoise als in vegas gebruiken.. als in audio en video programma)
maar icm met traktor.. dan is denk een echte dj controller leuker.. (die heb andere knoppies in andere layout)

bcr2000 misschien ? Ideal voor audio en video software.
Inderdaad niet ideaal voor traktor maar je moet zoals dreammer zegt het onderscheid maken tussen een midi controller en een dj-controller.

Kontrol x1 (ivm Traktor) is dan heel geschikt en rond de 100e op MP. als ze dan doorspaart.voor een Z2 die rond de 200e is nieuw heb je op en top dj set en fijne controller.

een allen&heath of een native instruments als dj-controller en een bcr2000 voor t beeld materiaal.
of deze natuurlijk :D

oh ze bedoelde inderdaad een dj controller ipv een midi controller, enkele tips hiervoor? die casio xw-j klinkt goed maar is een beetje duurder dan ik zou willen..

Back