45 jaar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Ja,ik ben 45 jaar,velen vroegen zich af of sinew 1958,de 1958 sloeg op m'n geboortejaar.JA!Waarschijnlijk ben ik één van de oudste leden,hier op 'synthforum'.En ik voel me jong tussen al die synth'ten(hard of soft).Heb zelf bij roland benelux gewerkt in de beginperiode toen ze zich kwamen vestigen in kontich in belgië.De periode van de sh's,jupiter4,6,8,vocoder,tr-808,909,d-50,.....Daar is de oneindige liefde ontstaan van de wereld van de elektronische muziek.
De beginperiode van j.m.Jarre,tangerine dream en nog vele anderen.
Ik zou zeggen,laat eens van je horen zij die uit mijn tijd stammen!Wat bewoog jij toen tot de magie van de elektronische muziek?Al mag jij ,het jonge volk, ook reageren want eigenlijk in de muziek heerst er geen leeftijdsverschil!

Ik ben ook uit '58 maar nog geen 45. Ik alleen niet met Roland begonnen..zie ondertekening. Ik had indertijd wel een van de eerste juno60's in nederland(vorig jaar verkocht). en de tr606, die pas onlangs de deur is uit gegaan. In die tijd klonk dat ding bijna als een echt drumstel..is lang geleden...
ik kocht in die tijd bij wijlen Ger Verspuy..daar kon je alles nog mee naar huis nemen en zie maar wanneer je betaald...Dat is nu wel anders. Ik was ook enthousiast wijlen Saris klant want die hadden tenminste Arp...
Als ik zo eens terugkijk zien al mijn leveranciers overleden of verdwenen...Ik heb nog bij peavey europe gewerkt als midi product manager...ook al weg.

Enfin, ik ben nu m'n oude set weer aan het oplappen en verbeteren en dan gaan we weer..

Dag oude mannen, ik ben een broekie van 43 en ik zag één van mijn grootste inspiratiebronnen (niet muzikaal gezien trouwens) een week geleden nog over de tv huppelen als een jong veulentje. Ik doel uiteraard op Mick Jagger.
Als ik dat zo zie kunnen we voorlopig nog even rustig doorgaan lijkt me.
Helaas ben ik erg laat begonnen met muziek (ik was 26 en ben begonnen op bas) en heb de hele opgang van midi wel gevolgd, maar dan puur vanuit boekjes enzo. Ik las de Musicmaker lang voordat ik er zelf één was.
Pas op mijn 32ste kocht ik mijn eerste 2e hands keyboard (Roland S10 sampler). Vanaf dat punt ging het eigenlijk een beetje mis, elektronisch gezien (althans, dat zegt mijn vrouw).
:biertje:

Ik ben een 61er. Ik wist vanaf mijn twaalfde van het bestaan van Kraftwerk, (Autobahn!) maar het zou nog vele jaren duren voordat ik zelf een synthesizer kon kopen. Ze waren nogal duur in die tijd...

Mijn eerste was een Yamaha CS01, later kwam er een Sequential Pro One - deze kocht ik in de legendarische toko van Senso: Sensomania. Mijn eerste polyfoon was een Roland JX3P.

In 1985 kwam ik bij Nederland Muziek (toen nog in Weesp) te werken. Daar werk ik nog steeds, alleen niet meer in de winkel maar achter een bureau als webmaster. Ben ook nog free lance sound designer voor Alesis en Hartmann.

Origineel geplaatst door Googol
Nou, vergeleken met jullie ben ik net geboren...ahum...(69' was een goed jaar)

34 op de schaal van richter dus.
Maar 34 voel ik me totaal niet. eerder 24.
Ik nog wat jaartjes te gaan.:walker: :D

allez, kzal mij ook maar bij die ouwe zakken rekenen zeker (wat dat ook betekent), ik ben van 67, of dat een goed wijnjaar is dat weet ik niet, want mijn favoriete drank is Champagne en dat maken ze zonder jaartal op (althans de betaalbare flessen) en die smaakt elk jaar goed, soms al eens beter.

Ik word soms bestempeld als èène van 14 door die van ons hier, hèhèhè!!!

maar soit, zoals zo velen hier van ons, zijn zij ooit ook geinfecteerd geweest door het Jarre Virus en beladen met het Vangelis Syndroom, of door het wonder van Tangerine Dream of Isao Tomita.
Zijn we ooit ook al wel eens ge-Klaus Schulsze't en dromen we misschien allemaal wel eens van de ultieme starship synthesizer cockpit, die ons met de mooiste zee van hemelse geluiden, voortstuwd to the Next Galaxy.
Als ik het licht uitdoe in men studio'tje, begint die droom al aardig vorm te krijgen. Maar de droom mag nooit ophouden. Ben nog altijd op zoek naar het mooiste uitzicht in het venster van men stuurcabine.

En nu ga ik stoppen met dromen.

Meet me @ Planet TinoQua 64 on july 16, 2012, planet earth Time

Zot zijn doe niet zeer, het geeft opluchting

;)

Hallo, Sinew1958 !

Toevallig op deze oude thread gebotst,
Jij en ik, wij zijn dus samen bijna 100 !
...en tot m'n 25ste ook in Antwerpen vertoefd, waarschijnlijk hebben we elkaar reeds ontmoet, nog voor 't internet bestond.

"58" eerste synth ms20 1979, na meer dan een jaar te hebben gekwijlt op een plaatje van een ds2. synthspelen was een logisch vervolg op harmonium en daarna solinaorgel vanaf m'n 6de. het heeft m'n wezen mee gevormd , dat synthetisch denken.

Ik ben er nu 53 en nog altijd op dit forum en nog altijd atoom gezond,en nog altijd even boeiend bezig met muziek en andere dingens zoals dagdagelijks m'n duveltje drinken(zelf meer dan één).

Ik ben. Telt da ook?

Nee, sorry... Ik Hi wel.

Broekies!
Ben uit 1951 en krijg dit jaar bij leven en welzijn het zesde kruisje!
Heb de introductie van de Moog nog meegemaakt :)
Heb de Doors nog live gezien, al doet dat er hier niet toe :D
Wij arme muzikantjes moesten synths zelf bouwen, maar zo maakten we wel een van de eerste D/A omzetters om het keyboard zuiver te maken (Dat gebeurde op de toen nog Hoge School in Delft)
Best wel veel meegemaakt in electronica land.
Maar ook al velen zien wegvallen, maar dat is nu eenmaal op deze leeftijd...

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back