toetsen cleanen

MILKO22

Stamgast
Iemand enig idee hoe je mogelijk vergeelde toetsen kunt schoonmaken. 'moet erbij vermelden dat de vergeling niet door vuiligheid is ontstaan (in een vrij korte tijd zijn de toetsen vergeeld - de synth heeft niet in de zon gestaan en was bedekt door een stofhoes)

gr. Milko

Als het materiaal uit zichzelf geel is geworden, dan ben ik bang dat je het niet schoon kunt poetsen..

denk t ook - soms vergeten ze iets aan de kunststof toe te voegen, of eruit te halen, waardoor wit rap vergeelt. daar helpt dan echt geen jif aan, want zit gewoon in het materiaal.
als het een relatief nieuw apparaat is (bv LP stage) zou je het voor kunnen leggen aan de fabrikant en om vervangende toetsen vragen. als een bedrijf achter zijn producten staat, gaat het daarin wel mee.
komt toch van de grote hoop.

Ik heb ooit een verhaal gelezen op een site hoe je dat toch weer ongedaan kunt maken maar dat was een bewerkelijke klus. Er is iets over te lezen, volgens mij op gearsluts maar exact weet ik het niet.
Ik zal eens even in de archieven duiken.

Google clean yellow plastic en er is giga veel te lezen, ziet er hoopvol uit, succes.

Back