Voorstellen

Roberg

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik wil me even kort introduceren. Ik heb weinig verstand van al die technische zaken die regelmatig voorbij vliegen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in wat er op het gebied van muziek allemaal speelt.

Ik zing regelmatig achter de pc en vind dat dat ( gezien mijn kwaliteiten ) ook maar tot achter de pc beperkt moet blijven.

Ik beleef er in ieder geval heel veel plezier aan en wil dan ook wel dat e.e.a., passend binnen mijn budgetruimte, zo professioneel mogelijk moet gebeuren.

Ik zal even aangeven met welk materiaal ik nu werk:

Acer Aspire M7720, i7 Core processor
windows 8.1
Externe geluidskaart: Audient ID22
Luidsprekers: 2 keer KRK Crokit6 powered luidsprekers
Microphone: Sennheiser XS Wireless
Koptelefoon: Roland RH-5

Ik heb deze spullen afgelopen weekeind geïnstalleerd en ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik het beste resultaat krijg.

Wat ik nog zoek is de mogelijkheid om echo (galm) aan mijn microfoongeluid toe te voegen.

Kan ik dat in mijn instellingen regelen of heb ik daar aparte hard- of software voor nodig ?

Hallo en welkom!

Waar neem je je stem in op? In welk programma? Als je een DAW (zoals bijvoorbeeld Reaper, cubase, e.d.) hebt kun je een vst (virtueel instrument, fx) inladen zoals een reverb. Mocht je meer willen weten... Je kan je vragen hier in dit forum kwijt onder de verschillende subfora's

Veel plezier op dit uiterst gezellige en behulpzame forum!

Hallo Krek,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Cubase Elements geïnstalleerd voor het opnemen.

Let wel, voor mij allemaal nieuw en dus nog erg veel uit te zoeken.

Ik had hiervoor een interne geluidskaart ( Creative Soundblaster Audigy2 ZS ) en kon daar redelijk mee uit de voeten. Ik heb vele modernere kaarten geprobeerd, maar deze kwamen voor zang nooit echt in de buurt van de Audigy ).

Nu dus deze nieuwe set, maar moet nog wel de boeken in om e.e.a. een beetje door te krijgen.

Oke, even heel kort... In cubase bij de preferences de Audient geluidskaart selecteren als inkomende audio, zodat hij het geluid daarvan pakt en niet de ingebouwde kaart. Dan een audiospoor aanmaken. Op dat audiospoor zet je een reverb uit je effectenmenuutje. Zorg dat de instellingen op het audiospoor qua inkomend geluid op het juiste kanaal staat (het kanaal waar je mic in zit), zet record aan op je track, record in cubase en zingen maar.

Goed dit is heeeeeeel globaal. Ik werk niet met cubase dus het is een algemeen verhaaltje. Misschien kan iemand die cubase heeft het in detail uitleggen, anders even de manual erbij pakken , daar leer je het meeste van :)

Zo zijn we allemaal begonnen...

Welkom!

Je bent op de juiste plek beland!
Veel plezier
l.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Wie kan mij helpen.......

Ik wil graag een synthesizer om lekker op te spelen, maar ook om muziek te maken via programma op computer.
Zelf heb ik al wat gekeken en kwam uit op een Yamaha MX-61 of een Novation Ultranova.
Er zijn vast wel mensen die deze hebben en ervaringen willen uitwisselen.
Er zijn natuurlijk nog wel meer keuzes, maar dit ligt rond de 600,00 en is ook mijn budget.

Alvast bedankt,

Leo

Back