Sound Expansion 2* en GX-700: hoe moeilijk kan het zijn?

pjeut

Ouwe rot
Beste mensen,

Ik heb me nog nooit bezig gehouden met edit-software voor MIDI en sysex. Wel een tijdje handmatig sysex in mijn sequencer geklopt, maar dat is ook lang geleden. En ik heb niet de ambitie om een expert te worden op dit gebied... Zo, het zal er maar uit zijn...

Maar, ik heb tegenwoordig een bruiloften en partijenbandje met MIDI. Een MIDI-player die drie apparaten (en later misschien meer) moet aansturen, en dan eigenlijk niet veel meer dan veranderingen van performances en patches en zo.
Het gaat nu om de Roland M-GS63, de M-BD1 en een gitaar-fx Boss GX-700.

Met alleen PB-tje lukt het niet, geloof me.

Wat zou jullie advies voor mij zijn om dit voor nu en nabije toekomst voor elkaar te krijgen? Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle benodigde MIDI (CC's, Sysex, etc..) in het MIDI-bestand zit dat door een stand-alone midi-player wordt afgespeeld, naar de modules toe.

Moet ik gaan voor handmatig inkloppen van alle Cc's en Sysex, of kan ik toch beter kiezen voor low-profile software die de apparaten instelt waarna ik via MIDI-dump de gegevens weer oppik en via de sequence-software in het MIDI-bestand intik?
Of zijn er nog andere slimme manieren?

Ik hoop in ieder geval dat ik mijn low-profile insteek duidelijk heb kunnen maken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,
Pjeut.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met een ontzettende basic vraag.
Ik ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. het blijkt dat alle PC's voor externe apparaten niet aankomen vanwege de Sysex string voor GM Reset. Alleen, in de oude Cakewalk waarin ik de MIDi-bestanden maak, kan ik niet de plek (maat, tel) bepalen waneer de Sysex wordt afgespeeld.
Met andere woorden: de PC's moeten nĂ  die sysex worden afgespeeld, maar hoe regel ik dat met mijn Cakewalk van 1998?

natuurlijk ongelofelijk basic (ik heb het boek van rob Young besteld) maar ik kom totaal niet verder zo.

Wie oh wie kan me helpen?

Vroeger gebruikte iedere hardware toetsenspeler een Miditemp zodat je geen Atari hoefde mee te slepen naar een bruiloft, bedoel je dat soms? http://2takecontrol.nl/miditemp/
Tegenwoordig gebruik ik zelf een MFC10 van Yamaha, een footcontroller die naar 4 verschillende apparaten ( lees, 4 verschillende MIDIkanalen) een pgm of cc kan sturen, sysex is niet echt mogelijk.

Back