DX7 icm iPad

RSB

Whoehahaha
Wat zijn de mogelijkheden tussen deze 2 in deze tijd.

Ik had touchosc geprobeerd maar volgens mij gaat dat niet via een iodock2

Daarnaast las ik hier iets over miditool box om patches over te zetten.
Ik heb miditool box (nog) niet want volgens mij moet je dan ook nog in-app aankopen doen voordat het werkt? klopt dit?

Dus wat werkt er nu goed tussen deze 2?
zowel om te programmeren als patches te beheren!

Niemand ? had toch wel verwacht dat een hoop mensen deze 2 samen gebruikte?
Ik vond al niks op dit forum hierover en was daar al over verbaast.

Blijkbaar toch lastiger dan het lijkt ?

Je hebt ook geen geduld he. :P

Gisteren na lang Google'n heb ik Midi Tool Box app for op ipad gedownload en daarmee kan je sysex sturen vanaf een iodock 2 naar een DX7. Wel leuk al die patches maar er is zoveel dat je er letterlijk in verzuip.

Maar nu zou ik nog graag mijn eigen patches kunnen maken via een ipad. Ik heb Touchosc met de DX7 template van synthopia maar met geen mogelijkheid dat ik dit aan de gang krijg?!?

DX7 staat op midikanaal 1, Sysex staat op available maar ik krijg het niet aan de praat ?!?

Bij mijn weten reageert de Dx gewoon zodra hij sysex ontvangt.
Het is lang geleden dat ik een Dx7 had die ik op afstand bediende.
Ik deed dat daarnaast ook nog eens met een atari (ik had trouwens een DX7 II).

Dat die meteen reageert klopt idd, als ik patches stuur hoef ik ook niet eerst te bevestigen. Ze staan er dan meteen in.
Wel moet ik eerst patch wisselen voordat ik de nieuw ingeladen patch kan horen.

Wat wel een beetje jammer was dat ik 3 dagen heb zitten programmeren en nu dus al mijn eigen patches kwijt ben :(

Maar hij geeft geen kik via Touchosc ?

Laatst gewijzigd:
Gisteren avond weer zitten stoeien met die TouchOSC en wederom zonder succes :(

Ik kan mij niet voorstellen dat er zo'n template gemaakt is zonder dat die werkt?
Is er hier nou echt niemand die zijn DX7 aanstuurt via TouchOSC ?!

1 minuut googlen leert mij dat je voor dat TouchOSC gedoe een zekere "The Missing Link" hardware nodig hebt als je wil editen ipv enkel patches inschieten.

"The missing link" is volgens mij alleen om het midi/sysex signaal via wifi te sturen.
Het is een soort "wifi to midi" converter (correct me if im wrong)

Ik heb de DX7 'gewoon' via een midi kabel aan de iodock2 verbonden en hoef dus geen midi via wifi.

Ik heb de link ondertussen al gesloten, maar die legde uit waarom je zonder Missing Link wél patches kon veranderen maar niét parameters kon wijzigen. Het ene gaat via CC en het andere via SYSEX, als ik het me goed herinner.

Ik moet bekennen dat ik het ook had gelezen maar kon het niet geloven dat het alleen maar daarmee zou werken aangezien ik gewoon sysex strings kan versturen via de iodock2 (doe ik nu ook met miditoolbox),

Die missing link converter kost mij iets teveel van het goede, zeg maar 165dollar teveel van het goede.
Jammer als het echt zo is want dan kan die Touchosc wel de prullenbak in :(

ps dit is zeker de pagina waarnaar je refereerde ? http://wifimidi.com/discussion-forum/

Jup, dat was hem.

Een alternatief is een Jellinghaus, maar die mag ook wat kosten:

5c93_1.JPG

Back