Gezocht: Mixing console met aparte EQ

donp

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar een ideale mixing console. Wat is ideaal in mijn ogen? Eigenlijk ben ik vrij simplistisch.

Must haves
Aparte EQ knobs waarmee ik per kanaal de EQ kan regelen binnen mijn DAW. Ik vind het belangrijk dat ik per kanaal aparte EQ knobs heb, zonder dat ik in een menu moet gaan zoals de meeste consoles (zoals de Behringer BCF2000 bijvoorbeeld).

Could haves
- Volume faders zouden ook leuk zijn, maar als deze er niet op zitten is het geen ramp. EQ is belangrijk :)

- Transport controls zouden ook leuk zijn.

- Het liefst 5 of 7 band EQ. Minimaal 5 in ieder geval.

That's it eigenlijk. Ik hoop dat iemand zo een soortgelijke mixing console weet. Ik heb een simpele concept geschetst, zie bijlage.

Budget: t/m €2000

Thanks!

Attachments

• Mixing console concept.jpg
    Mixing console concept.jpg
    60 KB · Bekeken: 199
Gezocht: Mixing console met aparte EQ
Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar een ideale mixing console. Wat is ideaal in mijn ogen? Eigenlijk ben ik vrij simplistisch.

Must haves
Aparte EQ knobs waarmee ik per kanaal de EQ kan regelen binnen mijn DAW. Ik vind het belangrijk dat ik per kanaal aparte EQ knobs heb, zonder dat ik in een menu moet gaan zoals de meeste consoles (zoals de Behringer BCF2000 bijvoorbeeld).

moet het software of hardware zijn?
( je zegt ,¨ binnen mijn daw)

Could haves
- Volume faders zouden ook leuk zijn, maar als deze er niet op zitten is het geen ramp. EQ is belangrijk :)

- Transport controls zouden ook leuk zijn.

- Het liefst 5 of 7 band EQ. Minimaal 5 in ieder geval.

That's it eigenlijk. Ik hoop dat iemand zo een soortgelijke mixing console weet. Ik heb een simpele concept geschetst, zie bijlage.

Budget: t/m €2000

wat voor inputs?
( mic, line)

Thanks!

Bijgevoegde miniaturen:

Het hangt misschien mede af van het merk... Als je met Cubase werkt zou ik voor deze gaan: http://www.steinberg.net/en/products/controller/cc121/start.html
Dan heb je een volledig software mixer kanaal in hardware incl. transport functies en volume fader. Met de pijltjestoetsen kun je dan door je hele mixer scrollen. Met 4-band parametrische EQ volledig in knoppen.

Ze hebben ook losse modules voor de verschillende functies: http://www.steinberg.net/en/products/controller/cmc_serie/start.html

Dit is natuurlijk geen optie als je niet met Cubase werkt.

in principe kan je natuurlijk iedere controller met voldoende knoppen op de channelstrip gebruiken
je zal hem dan wel zelf moeten mappen.
zo ver ik weet zijn er geen dedicated controllers die werken en eruit zien als een console en direct met meerdere daws intergreren, kan wel maar dan moet je denken aan AVID met Protools, ver boven je budget.

foc-control2802_2.jpg

Dit is gewoon exact wat je zoekt volgens mij. Lijkt zelf op je eigen schets. SSL like colloïde buttons.
Lijkt me een top ding. inclusief bus compressor met dry/wet. Als je geluk hebt moet je er eentje kunnen vinden 2nd hand voor 2k denk ik. Wel even een multi output DA converter scoren natuurlijk zodat je analoog kan simmen! Succes

Het hangt misschien mede af van het merk... Als je met Cubase werkt zou ik voor deze gaan: http://www.steinberg.net/en/products/controller/cc121/start.html
Dan heb je een volledig software mixer kanaal in hardware incl. transport functies en volume fader. Met de pijltjestoetsen kun je dan door je hele mixer scrollen. Met 4-band parametrische EQ volledig in knoppen.

Ze hebben ook losse modules voor de verschillende functies: http://www.steinberg.net/en/products/controller/cmc_serie/start.html

Dit is natuurlijk geen optie als je niet met Cubase werkt.

Dat kan met de Houston ook, dan heb je 8 volledige kanalen inclusief scrollen door eq per kanaal of de volledige eq voor je neus maar dan 1 kanaal. Maar volgens mij zoekt de gebruiker een mixer waar hij niet hoeft te scrollen en knopjes hoeft te drukken maar de hele eq voor zijn neus heeft.

ah op die focusrite zit geen eq zie ik nu...nouja..dan gewoon een analoge vintage desk op de kop tikken!:)
Check een D&R voor 2K en knap hem rustig op zou ik zeggen.;)

Back