SBLive, Asio / Driver suport EMU10K1 en EMU10K2 chipsets

Recent zijn de volgende zaken verbeterd:

(omdat het toch allemaal techno gebabel is heb ik het niet vertaald)

03/31/2002 - Version 5.00.3516 released

WDM PCM core re-written
Dramatically improved ASIO playback-recording synchronization
UART Out improved
Initial IR support
Fixed bug with enable/disable microcode
Fixed FPU-related bug: AC-3 content playback should be more stable and without artifacts
Fixed interpolation bug when dynamically changing sampling rate
Swap Front/Rear and Route Phones to Center/Sub no longer require DSP reset
One more attempt to support APS E-Drive... it should work now
Changed E-mu APS default mappings
Fixed AC97 front output phase problem
Fixed External subwoofer -related bug
Fixed AC97 codec PCM output volume: physical analog front should sound better now
Fixed headphones routed via center/sub volume
Fixed 10k2 SPDIF output volume being too low
Fixed ASIO buffers allocation strategy (no more lock-ups)

Greetz,

Yawgmoth

In een reeks van updates de volgende wijzigingen / toevoegingen etc, etc.

Separate device for LiveDrive IR function implemented
Added APS Fuzz effect
Added Encode4 effect
Fixed some Dane disassembler bugs
Added 're-align plugins' command for the kX DSP window
Effect lists are now categorized
Fixed DC level for all the inputs
Increased default kX Synth volume and recording level
Added status line for the kX DSP window
Fixed 'Recording Level' control bug
Minor GUI / Aqua Skin changes
Multidevice support is back again -- however, Volume bug may be back, too...

Spontaneous volume reset bug partially fixed, however, using the Windows Mixer to adjust volume (instead of the kX Mixer) may cause the bug to reappear (due to a Microsoft internal bug - might be fixed in the future).
Fixed 'phantom' recording devices bug
Optimized AC-3 decoding
Fixed uninstaller bug (Run section)
Fixed SPDIF Frequency switcher bug for Audigy
Implemented SPDIF Bypass for Audigy
Integrated '3D Sound Gen' effect
Separated 'Volume' and 'Volume+DC' DSP effects
Removed 'Default tweaker' for kX Mixer-controlled DSP effects (epilog, prolog, routing)

Fixed LiveDrive detection algorithm
WinMM mixer notification implemented
Standard default tweaker is now provided for every tweakable effect
Fixed kxctrl RIFX extraction TRAM bug
Additional ASIO latency improvements made
kXPlugin API updated: note IKXPLUGIN_ defines
Alpha blending is disabled under 98SE due to system instability issues (microsoft bug)
Target SoundFont bank is now selectable via 'Load SoundFont' dialog
SoundFont Bank assignment is now saved in settings file
RemoteIR support can be disabled by using Settings->Disable RemoteIR menu
New effects Flanger, Stereo/Mono Vocoders, Phase and Overdrive2 built-in.
Fixed bug affecting 'playback-only' ASIO clients (such as Fruity).

check: http://www.kxproject.spb.ru/index.php voor het complete verhaal.

Wat een meuk...

Ik heb die ASio-drivers gedownload... over mijn originele creative audigy plat. drivers gegooid

en mijn latency is van een paar honderd naar 92 ms gezakt (in Reason iig...) :erm:

Ik vind dit nog steeds aan de hoge kant... ;{ :stupid

iemand enig idee?

ik wor onderhand Creative-moe

deze drivers :

kX audio driver
Version: 5, 10, 00, 3520 - debug

maar werken?

ho maar :stupid

SB Live, asio drivers

SB Live, asio drivers

Hi,

Heeft er iemand goed werkende asio drivers voor een Sb Live? Ik gebruik windows XP.

Ik heb ooit eens die drivers van dx project gebruikt maar mijn pc leek het toch niet echt te vatten :-(

Ik had ook ooit eens op een ander forum gelezen over EMU APS drivers ofzo die te krijgen waren via de site http://come.to/sblive maar die site is helaas niet meer te bereiken en ik geloof ook dat die drivers enkel werkten op Win 98/ME systemen...

Heeft er iemand misschien een leuk alternatief zodat mijn SB Live 1024 lagere latency kan halen?

Bedankt

Goeie vraag; ik heb die drivers van dat vage russische project al wel gedownload, maar durf het eigenlijk nog niet zo goed aan.
Ik hoor hier en daar wat vage verhalen over midi-ondersteuning etc. Hebben ASIO-drivers nou midi-ondersteuning of niet?

Het klopt inderdaad dat come.to/sblive niet meer is. Ik probeer het al een hele tijd. Maar was die site meer dan een doorlink naar dat russische project dan?

Dus geen antwoord, maar we zijn nu met z'n tweeen, misschien dat dat wat meer motivatie oplevert voor iemand die wel het antwoord weet, omdat dan ook hier te posten.

Ik heb het nu een paar keer beprobeerd maar het wilk niet lukken. Ik probeer de APSlive1.84 erop te krijgen maar helaas..

Ik krijg bijv. met Logic niet de ASIO driver geactiveerd.. Zou dit allemaal kunnen komen omdat ik W981st edition heb ipv 2nd edition?

Arv

En ja arv, dat van die first edition kan kloppen, je kan bij mij voor een zeer mild tarief een officieele licentie kopen... voor second edition

Heb er een loos liggen... gebruik hem niet meer.

Origineel geplaatst door Octagen
Wat een meuk...

Ik heb die ASio-drivers gedownload... over mijn originele creative audigy plat. drivers gegooid

en mijn latency is van een paar honderd naar 92 ms gezakt (in Reason iig...) :erm:

Ik vind dit nog steeds aan de hoge kant... ;{ :stupid

iemand enig idee?

ik wor onderhand Creative-moe

Latency heeft met nog veel meer te maken dan met alleen je audio-kaart. Ik ben een redelijke n00b, mar dat heb ik ondertussen wel door. 8) Wanneer ik wat aan het inspelen ben en mijn Virusscanner, netwerkverbidning, MSN etc. staan aan dan verdubbelt mijn latency minimaal. Dus zou het dan ook eens verder zoeken dan alleen je geluidskaart.

ikzelf heb alleen maar ellende ervaren met die gehackede ASIO drivers voor de creative kaarten....ik vermoed ook erg dat de latency die in het panel staat niet de echte latency is... je kan beter in een goeie kaart met eigen ASIO drivers inversteren dan alle moeite doen met die gehackede drivers imho

Helemaal gelijk in, maar totdat het geldschip binnen is kan het een goeie tussenoplossing zijn lijkt mij. Ik ga vanmiddag wel ff pielen, en zal het resultaat laten weten. In welk proggie kan ik het 'objectiefst' de latency testen?

dan moet je een midi plug modificeren zodat je het note-on signaal kan opnemen in een proggie..in de SOS van deze maand staat dat beschreven

Olaf:

Olaf:

Het zijn niet echt gehackte drivers meer. Dat KXProject is een zeer uitgebreide stabiele driver. Met zeer veel opties.
23ms latency is haalbaar... weet ik uit ervaring. Wellicht nog lager, maar dan kom je echt in de knoei met meer dan 2 a 3 softsynths. Zowieso meer dan 3 softsynths gaf problemen bij mij.

Wat ik nu wel merk, is dat ik tracks met audio en softsynths die met de SBLIve gemaakt zijn op mijn MotU als een gek van bitrate zie schommelen, dus waar 48khz nominaal is, varieert dat nu tussen de 45khz en de 50 khz. Mijn conclusie hieruit is dat de clock op een SBLive, niet _echt_ stabiel is..... eigenlijk kan je wel zeggen dat die clock HELEMAAL _niet_ stabiel is.

Maar bij gebrek aan beter is een sblive/audigy met KXProject drivers helemaal zo slecht nog niet, voor geinteresseerden kan ik wel een track laten horen...

Greetz,
Cor.

nou die nieuwe drivers hebben mijn win98SE installatie helemaal in de soep gedraaid...na installeren werkte mijn soundcard niet meer, maar kon de boel ook niet meer uninstallen....kortom: ellende, terwijl er wel bijstaat dat ze ook onder win98SE zouden moeten werken.... voor mij dus niet stabiel...

Het modificeren van een plug-in gaat me nog ff te ver. Is er een andere manier. Die ook wat minder tijdrovend is?

Als ik dat zo hoor is het wel verstandig om ff system-restore aan te zetten bij de installatie van die drivers.

Raar?

Raar?

Vervelend dat het zo beroerd is gegaan. Je moet iig wel eerst ALLE creative zooi deinstalleren.. Maar dat heb je vast al gedaan.

Wat ook helpt is in veilige modus je drivers installeren..... zo heb ik het ook gedaan... Gewoon uit voorzorg.

Ook voor XP was dat handig.

Maargoed.. ik hoop voor de anderen dat ze wel iets meer geluk hebben

Ik gebruik die kX drivers al een poos (Windows XP) en eigenlijk kan ik er alleen maar positief over zijn.
Voor mensen die eraan beginnen:
Je moet ff in de gaten houden dat die asio drivers alleen werken op 48khz... en je even verdiepen in dat kX DSP scherm ivm asio inputs en allerlei rommel (effecten van de drivers zelf) die je niet nodig hebt.
Ik heb gewoon alles eruit gegooid en alleen de lijntjes getrokken die ik nodig heb.
Het werkt eigenlijk prima, met normale creative drivers kon ik totaal niet werken met midi+audio in cubase.

Ho ho

Ho ho

Die KXProject drivers kan je de effecten van de sblive als vsti gebruiken en als send bussen... kan toch best leuk zijn hoor... sommige effectjes kan je redelijk goed kneden...
is niet makkelijk, sterke learning curve. Maar toch de moeite waard om eens mee te friemelen denk ik...

groet.
Cor.

Back