Roland PG 1000

Status
Please reply by conversation.
In het leven is alles te koop. (buiten liefde en gezondheid)
Je hebt mensen die geld nodig hebben en bereid zijn hun vrouw te verkopen. Die vallen onder de categorie 'de een zijn dood...' En daar kan je soms koopjes doen.

Je hebt mensen die niet naar hun geldbeugel moeten kijken en gewoon kopen als de prijs 'aanvaardbaar' is.
'Aanvaardbaar' is in deze dan ook voor elk individu anders.

Je hebt ook mensen die gewoon kopen omdat ze iets heel graag willen, no matter what price, op voorwaarde dat het item (wat dat ook moge zijn) perfect beantwoord aan de vooropgestelde eisen.
Zo iemand ben ik. Ik koop niet op prijs, dan wel op kwaliteit.
Dus ja, je vind een D50 voor 200€, maar dan is hij nog goed voor onderdelen. En als je akkoord gaat met of staat waar hij in is dan is alles ok.

De vraag is dus, wat is de 'juiste' prijs ? Het antwoord is simpel : Die is er niet omdat er naast een technische waarde, ook een emotionele waarde aan dingen zit. En die is voor iedereen anders.
Ik zie Jup8 voorbijsuizen aan - naar mijn gevoel -absurd hoge prijzen omdat ze een mytisch karakter hebben. Toch worden ze verkocht. Aan mensen voor wie niet de prijs, dan wel het feit dat ze er echt een willen, doorslaggevend is...

Simpel he... ?8)

De realiteit heeft mijn uitspraak over de prijjsopdrijfmafia kennelijk ingehaald ::P

Je verdeeld kopers hierboven in slechs drie catogorieën.. je mist er sowieso een.. of is het setje niet zo heul spannend? :D

Het komt wel es voor dat mensen er door verkeerde informatie naast zitten met een vraagprijs.
En natuurlijk mag je meer geld betalen voor iets als je het graag wil. Maar een realist doet geen impulsaankopen.. die spaart ergens misschien al langer voor, is prijsbewust, en weet wat er te koop is..
Zo werkt het voor mij wel tenminste.
Ik heb bijvoorbeeld een tijdje terug een Wurlitzer gekocht, had ik ook al veel eerder kunnen kopen maar ik ben nu eenmaal niet loaded en klim dan maar weer een paar maanden in de spaar/wacht modus. Uiteindelijk heb ik een, in redelijke staat verkerende Wurli kunnen kopen voor een ongelofelijk lage prijs.. en de interesse was kennelijk ook niet zo groot ondanks dat ie doorgaans voor veel meer wordt aangeboden.

Bij een zeldzaam object wordt nu eenmaal meer vrijheid genomen bij het vraagprijs gebeuren.
Ik plukte alleen even een prima staat zijnde D50 á 275,- van internet in reactie op het door jou onderuit halen van Exel's prijsindicatie... en die staat nu helaas nog steeds te koop.
Ik vind persoonlijk het enige unieke aan de D50 dat ie PWM heeft.. verder is ie niet zo heel spannend en zeker gezien de aantallen die er van gemaakt wordt ie vaak genoeg aangeboden om em eens á een interessante prijs te proberen.

Het is voor mij wel duidelijk dat de sommige mensen het in 'minte toestand verkerende apparaat' nogal overwaarderen, waar een meer bescheiden verkoper dat er gemakshalve er gewoon bijvermeld als detail. :mega:

Ik heb in mijn zolderstudiootje ook al wat zaken verzameld die ik op een verlanglijstje staan had :) Dat is echter nooit "ten allen prijze geweest" maar met veel geduld, het goede ogenblik, plaats, persoon... geweest. Als ik zie welke prijzen sommige instrumenten soms aangeboden op tweedehands sites :( ik heb het niet over dit forum hier want dat valt best mee. Maar zaken die een tweedehandswaarde hebben van 250-300 euro worden vaak aan 450-500 euro aangeboden, zijn niet altijd in de staat die op de advertentie gemeld werd. Als ze dan wel goed bewaard zijn hebben ze toch hun uurtjes dienst gedaan en je gaat ook niet overal onder de motorkap kijken.

Het properste toestel dat ik al kunnen kopen heb heeft me nadien het meest gekost aan onderdelen omdat er van alles mis mee ging. Was echt niet aan het toestel te zien. Andersom hebben oudjes die er niet meer uitzagen me nooit in plan gelaten en geen cent extra gekost. Zo zie je maar, je weet het dus nooit ! Propere staat vertelt niet het hele verhaal.

Spreekt vanzelf dat ik ook wel 50 euro meer wil neertellen als het toestel er heel erg verzorgd uitziet maar de basisprijs betaal je voor een "correct werkend" toestel en die basisprijzen swingen vaak de pan uit. De prijzen van de D-50 en D-550 zouden de laatste jaren min of meer stabiel moeten blijven want er zijn er vrij veel in omloop. Ze verhuizen vaak van eigenaar en telkens komen er enkele tientallen euro bij. Een duur exemplaar kan veel eigenaars gehad hebben.

Je hebt ook mensen die gewoon kopen omdat ze iets heel graag willen, no matter what price

Daar hoorde ik ook ooit bij (SYRINX) :? dat was één keer maar nooit weer :engel:

Maar weet je wat pas echt vet is ? een Arp Solus..........toevallig heb ik die te koop

Nee ik vind een OSCar veel vetter, die is helaas niet te koop omdat ik hem van een goede vriend heb en daardoor emotioneel gehecht aan ben ;)

Of zijn dat niet het soort van 'stuur me eerst het geld' en 'je vind me daarna niet meer' adjes misschien ?

Helaas zijn er nog steeds goedgelovige mensen die zo hun centjes kwijt raken.

Status
Please reply by conversation.
Back