Posy - The Core

skies

Klats, Boink, Klets
Nou plaats ik alweer een trekkie hier. Het lijkt er een beetje op dat ik de 'big sound' van mijn 'album' 125 langzaam aan het verlaten ben met opnieuw een track die toch vrij anders is dan wat ik de afgelopen paar jaar voornamelijk maakte. Ook ben ik klaar met de 'loudness war optimalisatie'. Hoewel dit nog steeds tamelijk gretig is gelimit.

Qua synths, helaas voor de core-liefhebbers weer allemaal software, en wel 14x de Wasp, waar alle tonen mee zijn gemaakt en o.a. ook het het gros van het ritme. Verder nog "Chinese Chimes Bells" van de 'Musical accents' library... (gedownpitched en reversed). Daar komt ook het hoge snaretje vandaan.

Inspiratie komt ongetwijfeld uit de kraftwerk-achtige hoek.
Waar de onverstaanbare vocoder tekst over gaat vraag u? Weet ik veel...

Ohja, hier de track.. Krietiek is welkom natuurlijk, en als iemand de juiste genrenaam weet..

Leuk! Maar ik vind een vocoder die onverstaanbaar is wel 'n beetje irritant.... :-P

Apart stijltje... geen idee welk hokje het is.. moet dat? :D

Qua sfeertje en sounddesign weer erg lekker :mega: Vind het dat slow lfo Sinus EP-achtige geluid ook erg lekker, mooie akkoordjes ook. :)
Ik raak een beetje de tel kwijt als ik naar de vocoder luister.. kan dat kloppen?? :D

Als die gedetunede chords erin komen wordt ie erg lekker! Hij is fijn en subtiel.

Als ik naar je track luister, hoor ik van alles wat er nog niet in zit. Ik kan me voorstellen dat het een bewuste keuze is geweest om hem leeg te houden, maar er is absoluut ruimte voor meer (naar mijn smaak), zowel in ruimte als in tijd.

Prima mix overigens :okdan:. En met het aantal bpm's voel ik me helemaal op m'n gemak :D.

even kort geluisterd voor ik ging werken, klonk alsof ik nog een keer moet luisteren, overdag door mijn monitors. Allereerste "dj" indruk (beeld je een dj voor die een vinyl oplegt en in 20 seconden door je track scant met de naald) "deze leg ik apart om te horen"

Thanks nog :)

Ja ik houd zelf van kortere tracks.. Dan kan ik 'm vaker beluisteren :D
Ik kan me ook wel voorstellen dat met meer details en dingetjes het interessanter wordt, maar dan wordt het ook een ander soort track. En dat wordt me voor nu ook iets te veel/lang werken aan dezelfde track. Maar wie weet pak ik 'm nog 'ns op.

Jeetje wat is dit een lekker trackie zeg... Als ineens het aantal keren geluisterd tellertje omhoog schiet.... dat komt door mij ;P Ik vind het wel iets triphopachtigs hebben of MGMT style. Echt heel gaaf gedaan!

Apart. Beetje bizar en dus goed. Maar anderzijds vind ik het ook net iets te weinig naturel.
But overall 7,5/10

Vergelijkbare discussies

Back