Vintage standaards?

VL7

Al vintage van mijzelf
Hi,
Ik kan eigenlijk geen foto's vinden van standaards uit de jaren '70.
Mijn Mini staat op zo'n lelijke deltex maar waar stond hij vroeger op?
Ik ken wel veel muzikanten die een synth op hun Hammond hadden staan maar stand alone eigenlijk niet.
Nou kan ik hem wel op mijn Hammond zetten maar dat vind ik toch minder.
Iemand een idee?

Vaak stond er van alles en nog wat op een Rhodes.. of een Jaguar oid.. chromen poten dus :D

Maar zou het ook niet weten.. :)

Haha

Haha

Vaak stond er van alles en nog wat op een Rhodes.. of een Jaguar oid.. chromen poten dus :D

Maar zou het ook niet weten.. :)

Nee, stom he? Inderdaad vaak op een ander instrument. Ik heb ergens het vage vermoeden dat stands pas begin jaren '80 populair werden. Ken wel een foto van Arp op een standaard.

Zag laatst in documentaire over Sound City wel iets staan wat beetje op huidige standaards van Jaspers lijkt.
Zal 's kijken voor een screenshot.
Zou ook kunnen dat het al jaren 80 was :)

Deze standaards bestaan al héél lang hoor!

IroningBoards.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

In die clip zie ik allen maar afwezigheid van stndaards...en bh's��
De Rhodes staat op originele poten of zie ik het over het hoofd?

Moeilijk te zien maar de Barry Manilow foto is het sowieso niet.
Ik vraag me af wat ome Bob gebruikt heeft bij zijn presentatie.
Ik ga het biek analog days herlezen!

Wel hartverwarmend. Dat jllie meepeinzen!

Wat je vooral zag is dat de standaard voor een synth werd aangeboden als accessoires.
Bij nader onderzoek blijkt dat voor bijna elke synth van voor 1985 er een unieke standaard bestond.

Ik heb na lang zoeken zo de Roland KS-2 weten te scoren voor mijn Juno-6
Super mooi maar niet echt praktisch

Heb een unieke standaard bij de crumar ds2 , vrij massief soort mengtafelachtige standaard met crumar erop
Zal eens kijken of ik acceptabele foto kan maken

Kijk, dat is inderdaad een goed inzicht. Eigenlijk ook wel logisch totdat we gingen stapelen...
Maar dan nog he? Waar stond de mini op toen Bob hem presenteerde?
Maar dit is zonder meer wel een goede richting ja. Ik heb ook wel oude synths gehad met een eigen standaard, dat is zeker iets wat ik over het hoofd zag

Van de mini heb iknig nooit een aparte standaard gezien, voor zover ik me herinner

haha

haha

De originele standaard van de minimoog is een Hammond B3 8o)8o)8o)

ja, dat maak ik mijzelf ook steeds wijs.
Toch vind ik dat minder, de Mini is dieper dan de Hammond en je krijgt krassen...=(
Vreselijk luxe probleem natuurlijk maar toch.

Toen ik muziek maakte rond die tijd hadden de meeste keyboardspelers een Rhodes of een DX7, als er wat meer te spenderen was dan kwam er meestal een Mini moog en een solina string ensemble bij, de solina en de Rhodes hadden een eigen standaard en de rest werd gestapeld.

weet je waarom Ray Manzarek op een vox continental speelde?
om dat daar zijn Rhodes Bass op kon staan.
hij had liever een Gibson orgel gekocht, maar daar flikkerde zijn rhodes bass steeds vanaf.
tot zover vintage standaards ( meestal werdt de dichtstbijzijnde fluitkist gebruikt als standaard)
mooie tijden waren dat....:D

:mega:

Back