"auto geluid"

bakkerij.......

Stamgast
Op t.v. zag ik laats een reclame waarin een nieuwe hardstyle cd gepromoot werd speciaal om gedraait te worden in de auto. Wat is er nu precies anders en hoe kan ik zelf de muziek aanpassen tot zo'n sound speciaal voor in de auto.

Zal wel met staande golven te maken hebben. En er hangen er nogal wat rond in je auto. Ook de voorspeakers staan meestal naar elkaar toegericht, dus misschien hebben ze iets aan de fase veranderd, of ene kanaal vertraagd. Toch kan het ook een grap zijn/verkooptruuk. Er zijn immers nogal wat jongeren die harde muziek willen draaien in de auto. Dat de muziek anders klinkt in de auto klopt wel. Ik heb ook een heerlijke Loudness auto.

Groet Erik

ik denkt dat dat "getuned" gewoon bullshit is, om een compilatie te maken onder een domme naam

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik denkt dat dat "getuned" gewoon bullshit is, om een compilatie te maken onder een domme naam

Zou kunnen, maar ik heb op m'n oude stereo ook een instelling voor het opnemen van bandjes (van cd) voor in de auto. 8D

Er bestaan wel degelijk speciale auto mixen. Veel Amerikaanse Country muziek wordt specaal gemixed voor in de auto. In een normale auto heb je nu eenmaal veel omgevingslawaai, weinig echt laag. De auto mix bestaat dan ook uit veel "nep" laag en heel weinig dynamiek, zachte passages hoor je gewoon niet in de auto.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Er bestaan wel degelijk speciale auto mixen. Veel Amerikaanse Country muziek wordt specaal gemixed voor in de auto. In een normale auto heb je nu eenmaal veel omgevingslawaai, weinig echt laag. De auto mix bestaat dan ook uit veel "nep" laag en heel weinig dynamiek, zachte passages hoor je gewoon niet in de auto.

Ben ik mee eens.vanwege de omgevings lawaai.En ook de kleine boxen.

Back