Dirt & lekker sidechainen Feed back graag :)

Hensie

Gewoon Hans
Laatste weken lekker bezig met dingen over de zeik helpen op mn mixer.
En een compressor geleend , lekker aant sidechainen :)

Dit kwam er vandaag uit , feedback is leuk! Het is wel een live jam, beetje sloom misschien .
Dat is ook mn stijl denk ik :)

En een maandje geleden toch maar een mpc gekocht echt goud waard zon ding !
Voor de rest is t een tt303,tr707,korgms2000r, nord rack, en een volca bas

vind hem wel lekker zo sloom :)
mix is niet bepaald transparant maar ergens past dat er nog wel bij

momenteel vind ik hem wat lang, maar daar kom ik misschien op terug als het hier wat rustiger is en ik wat beter in de trip kan raken

Thanks man!

Hij is ook te lang, na de break ging ik fouten maken en op het einde dacht ik ohw ja shit de claps vergeten !
plus je hoort na 5 min mn geluids kaart glitchen ofzo niet zo fijn..

Vanmiddag weer eens een nieuwe poging wagen :)

Op zich lekkere sounds alleen vind ik de mix minder. Ik zou zelf beginnen wat lo-end bij de pads weg te snijden. Dit maakt het geheel al wat minder sompig denk ik.

Gelijkertijd zou ik wat hi bij de kick weg halen. En daarnaast, al is dat natuurlijk ook een creatieve keuze, de balans tussen kick en bass aanpassen. Nu heb ik het idee dat de kick wat wegvalt, met als gevolg dat dit alleen maar ruimte inneemt en verder niet heel veel toevoegt. Misschien dat een korte 808 kick beter past in deze track.

laag afje zat er al op :) heb de pad een octaaf hoger in gespeeld , dat scheelt ook een hoop..

En die kick blijft, 808 al geprobeerd als 1e maar vond ik niks :) , heb er nou een cleane 909 bij ondergezet toch wat dynamischer dan allen die overstuurde 909

Morgen weer eens proberen een goeie opname te maken , vandaag stuk of 5 gedaan maar nieee tevreee!

Bekijk bijlage lalalal.mp3

dit kwam er vandaag ongeveer uit,

laag afje zat er al op :) heb de pad een octaaf hoger in gespeeld , dat scheelt ook een hoop..

En die kick blijft, 808 al geprobeerd als 1e maar vond ik niks :) , heb er nou een cleane 909 bij ondergezet toch wat dynamischer dan allen die overstuurde 909

Morgen weer eens proberen een goeie opname te maken , vandaag stuk of 5 gedaan maar nieee tevreee!

Bekijk bijlage 99817

dit kwam er vandaag ongeveer uit,

beter! nu komt de kick er veel beter uit. misschien neeet nog te hard de kick nu.. leuke voice samples ook!

Alleen nu vallen de hats en snare wat weg tov de kick. Ben benieuwd hoe het klinkt met de bassline erbij.

overall, lekker duister sfeertje, me like 8~

Thanks voor de feedback!

Afgelopen weekend een nieuwe mixer gekregen , dikke vette A&H gs3
Alleen nog geen tijd gehad om te mixen :(

Hoop van t weekend weer eens een nieuwe mix te maken!

Zelf maak ik altijd tracks door alles 'precies goed te plaatsen' dus des te meer respect voor deze 'live opgenomen' jam sessie :)

Enige kans dat hij nog stereo wordt? Galm/echo is nu zelfs mono en dat is toch wel jammer.

Back