trackje van anderhalf uur.

Heel mooi stuk audio. Het is wat mij betreft gewoon en ouderwets album, zonder pauzes tussen de tracks. Maar 85min. muziek roept natuurlijk ook wat vragen op :geslaagd:. Heb je er lang aan gewerkt, waren het altijd al losse tracks, en nu aan elkaar gesmeed? Was het een jam? How did you DO it?

Ik vond het een heel aangename luistertrip met veel "verwijzingen" naar klassieke elektronisch muziek uit de 70's. Ik ben daar niet heel erg in thuis hoor. Maar ik hoor wel wat Jarre, Tangerine Dream etc. terug.

Kwaliteit van de sounds vond ik ook hoog. Je kunt een synth-arpeggio met een delay vrij makkelijk maken met tal van instrumenten of vst's. Maar de truuk is om dat basis geluid overtuigend te laten klinken. Zodat het niet zo een zanderige digitale brij wordt. Het bleef goed overeind allemaal. :okdan:

het waren 3 jams en die heb ik aan elkaar *gepaste*
ik werkte er niet lang aan, maak een paar basis dingen en de rest improviseer ik erbij. het hele stuk van anderhalf uur kost me dan in totaal zon 3 à 4 uur werk.
als je inspirerende hardware hebt gaat het bijna vanzelf.
met vst`s lukt het me niet om er mijn gevoel in te krijgen.

sequencing; schrittmacher en hier en daar tr8 laatste stuk schrittmacher gesynced aan de zaquencer (heel mooi ding!)
synths, 2 * sub phatty (1 phatty door boss gt100 gitaar fx processor andere door korg kp3), nord lead 4 en wave, virus polar,
hier en daar wat korg radias (welke alweer verkocht is net als de virus, die 2 hebben een onuitwisbare house/rave-achtig sausje waar ik niet zo van hou)

Heerlijke muziek :okdan:

Ja,dat jaren 70 gevoel,uit de kosmos radio programma toen.
Goed.

:okdan: prettig, prettig, prettig!!

Ja,dat kwaliteit van het geluid is zeer goed.Ik word hier om de oren geslagen,hoe je moet mixen,en masteren,enz.
Blijkbaar kun je goedkoop met verstand wat opnemen,en niet met open mond alles aannemen en dure apparatuur kopen.

Back