Waarom monotimbrale K-station kopen als je Supernova kan hebben?!

Dance123

Ingeburgerd
Hoi,

Tiens, ik vroeg mij af waarom Novation een monotimbrale synth als de K-Station op de markt brengt terwijl ze ook de Supernova II verkopen die ook een virtueel analoge synth is en waarschijnlijk dezelfde sound heeft maar wel multitimbraal is? Moet je de K-Station als een afgeslankte en goedkopere versie van de Supernova II beschouwen of zijn ze toch verschillend? Welke redenen zijn er om een K-Station boven een Supernova te nemen?

Ook, is de V-synth, wat blijkbaar de softsynth versie is van de K-station als ik goed begrijp (corrigeer mij als ik fout ben), even goed qua sound als de K-station?

Omdat de K-station totaal anders kinkt als een super nova! De k-station maakt gebruik van de door Novation genoemde "Liquid Filters" waardoor je een andere sound krijgt die volgens hun een stuk warmer en analoger klinkt..

Maar is die al bij al niet vrij duur voor een monotimbrale synth. Ik dacht half de prijs van een Supernova II, of zit ik er volledig naast? Er moet dan wel iets heel speciaals goed zijn aan die K-station. Ik wist niet dat er nog monotimbrale VA synths verkocht werden omdat je nu dingen als de Virus enzo hebt.

Heeft iemand ooit de sound van de K-station met die van de Supernova II vergeleken?

koop je toch gewoon de KS rack of KS4 of 5 - dit is 16 stemmig , 4 parts...
en is dus een polypfone k/a -station .. heb ik 2de hands al voor minder dan 700 zien gaan (ks rack)

Origineel geplaatst door Dance123
Maar is die al bij al niet vrij duur voor een monotimbrale synth. Ik dacht half de prijs van een Supernova II, of zit ik er volledig naast? Er moet dan wel iets heel speciaals goed zijn aan die K-station. Ik wist niet dat er nog monotimbrale VA synths verkocht werden omdat je nu dingen als de Virus enzo hebt.

Heeft iemand ooit de sound van de K-station met die van de Supernova II vergeleken?

Dat laatste weet ik niet, maar dat eerste kan ik beantwoorden : de verpakking. Daarom is de A-station ook goedkoper, domweg materiaalkosten. Kijk, de Nord Micromodular is effectief ook monotimbraal, en de AN200 eigenlijk ook (voor z'n synth-sounds), maar die nemen minder ruimte in.

De Supernova I is nog rond de 900 euro - mooi ding, overigens. De II zie ik niet zo vaak voorbijkomen.

Er zijn zat monophonic synthesizers die erg duur zijn. Maar voor goede bassen en allerlei vagen geluiden heb je ook niet echt een poly synth nodig. Liever een losse mono en poly synth.

Re: Waarom monotimbrale K-station kopen als je Supernova kan hebben?!

Hoi,

Ook, is de V-synth, wat blijkbaar de softsynth versie is van de K-station als ik goed begrijp (corrigeer mij als ik fout ben), even goed qua sound als de K-station?

IK heb de "hardware" k-station maar heel heel even gehoord, maar de software V-station klinkt errug errug ERRUG cool

k-station kost 650 € en de supernova 2 kost 2000€ .........

hoezo de helft ?? de nova is dik 3 keer zo duur en heeft ook meer stemmen en parts.....

ik denk dat het gewoon de volgende reeks van novation is, omdat ieder bedrijf zijn producten moet
vernieuwen wil het interresant blijven..... en natuurlijk wordt er met iedere neiuwe serie ook wel het een en ander aangepast : bass station - nova/supernova - a/kstation & ks/k4/k5

net zoals de virus A - B - C
net zoals de nordlead 1 - 2 - 3

;)

SuperNova's zijn al moeilijker aan te komen (nieuw sowieso) en zij idd een stuk duurder als je nieuwprijzen gaat vergelijken.
Met de K's richt Novation zich waarschijnlijk ook meer op 't grote (niet zoveel geld hebbend) publiek.

En zo'n K-station ziet er gewoon schattig uit.. :D
kstation.jpg

Omdat hij zo makkelijk naast je toetsenbord past van je computer en je dan lekker dingen in kan spelen en evt wat knoppen heen en weer rossen. En er toevallig ook nog een supergeinige monotimbrale synth in zit.

Jammer dat hij niet op batterijen loopt (alhoewel met wat elektrotechnische skills je daar vast wel uit komt) maar op vakantie meenemen is ook erg fijn. :)

Back