MIDI patchbay

Status
Please reply by conversation.

wavejockey

Ouwe rot
hello,

op zoek naar een MIDI patchbay die je vanaf de voorkant kan bedienen
-computer interface hoeft niet-

zoals:
JL Cooper MSB
JL Cooper Synapse
KAWAI MAV
Edirol UM-880

Kurzweil patchbay
Digital Music Corp MX8
MIDI Central/Ensoniq KMX
Akai ME-30P II
AKAI ME-80P
ROLAND A-880

bedankt alvast,

j

Let's add:

Waldorf Midi-Bay MB-15 (ook front-bediening - ook zonder de remote die wrsch nooit echt heeft bestaan)

En how about de ME-30P ? (de non-II))

Nog iemand een in aanbieding? Moet kunnen wat mijn motu express niet kan: standalone werken.

Zit daar nou echt geen brood in?
Ik bedoel, Midi interfaces genoeg, maar allemaal met softwarematige controle.

Ik prijs me al jaren gelukkig met m'n UM-880, want een echt alternatief is er op het moment niet volgens mij.

Klopt. Alles komt terug. Zaquencer nood aan :)

Ben ook erg tevreden over mijn Digital Music Corp MX8. Had eerst een emagic unitor 8, maar die zijn alleen software matig te controllen.
Zit er nog verschil in wat latency betreft tussen de diverse apparaten, of valt dat mee?

Ik zoek ook nog een betaalbare patchbay, liefst met 1 frontaansluiting zoals de A-880 oid. 19" heeft ook de voorkeur. :)
Het is om mijn keytar evt meerdere synths aan te laten sturen. :)

Ik,heb een a880 gevonden.
Op marktplaats staat nog een edirol um550
In duitsland staat een akai 30

Ik heb laatst nog een UM880 erbij gekocht. Heb er nu twee (en een 550). Samen met een Motu Express en een MidiSport4x4 is er nu zo veel midi I/O dat al m'n instrumenten en fx een dedicated aansluiting hebben. Geen gedoe meer met doorlussen en patchbays switchen. Erg fijn. Die UM dingen zijn toch wel de beste en gaan mee het graf in, ik doe ze nooit meer weg!

wat is eigenlijk de USB functie op de UM550? Enkel de programma's kiezen of "maken"? Ik begreep dat enkel de UM880 midi in doorsluist over USB naar de pc?

De UM550 is qua functies identiek aan de UM880. Het enige verschil is het aantal poorten. 8x8 of 5x5.
Beide zijn zowel midi interface (over USB) als patchbay/merger.

Ik heb die UM550 ook gezien om Marktplaats,, maar die lijkt er al een tijdje op te staan !??

Die UM 550/880 valt te vergelijken met een A880 met USB midi interface denk k,
De Routing en Het Event filter gedeelte is hardware based, net zoals de A880, geen latency normaal gezien...

K Heb ook wel intresse in zo'n UM 550/880, Ikvraag me af of die low midi jitter mode met elke DAW werkt ?
Bij de Midex is dat enkel voor Cubase dacht 'k toch...

Die a-880 kan geen midi signalen filteren. een digital music corp mx-8 kan dat wel. Mocht je gear willen syncen en niet een kakafonie aan geluiden willen hebben, zoals ik bijv. in dat mc-303 draadje heb gelezen.

correctie, de a-880 kan het inderdaad wel. lijkt me wel niet heel user friendly in te stellen. althans, de mx-8 heeft een lcd display waardoor dat wat makkelijker is in te stellen.

lijkt me wel niet heel user friendly in te stellen
Idd, zonder de manual lukte het me niet,, maar 't lijkt hier nu toch te werken...
M'n atari / Cubase setup kan weer effe op rust.

Ik heb die UM550 ook gezien om Marktplaats,, maar die lijkt er al een tijdje op te staan !??

Die UM 550/880 valt te vergelijken met een A880 met USB midi interface denk k,
De Routing en Het Event filter gedeelte is hardware based, net zoals de A880, geen latency normaal gezien...

K Heb ook wel intresse in zo'n UM 550/880, Ikvraag me af of die low midi jitter mode met elke DAW werkt ?
Bij de Midex is dat enkel voor Cubase dacht 'k toch...

De verkoper vroeg me vorige week 30 euro bovenop de prijs te betalen via overschrijving, voor verzend. Ik denk dat de zaak stinkt, voor die UM550

Ach zo, tja, de Verz kosten zijn wel gestegen, Ook door dat aangetekent versturen, wat ni echt nodig is. Ik maakte er meestal 20 euro voor..
En 't is ook maar een google foto...

Status
Please reply by conversation.
Back