Kent iemand Jerry?

SRPP

Ouwe rot
Oftewel, strakke actie van iTead. Als je daar een pcb besteld en je klikt "open source" aan, dan krijg je ipv 10, 12 stuks. Van hetzelfde pcb, tenminste, dat nam ik aan. Volgens de chinese logica echter niet, dus nu heb ik twee pcb's waarvan niet te achterhalen is wat het nou is.
20141120_204042_zpswfgmavyw.jpg

Kent er iemand Jerry? :)
Pcbs zijn groot genoeg, dus ik denk dat het getto frontpanels worden.

Moraal:
Dat vinkje bij iTead, daar heb je niet zo veel aan.

in de trant van "er zijn 10 soorten mensen die het binarire stelsel snappen... zij die het wel snappen en zij die het niet snappen"?

Lijkt op een pcb voor een ijsmachine. Staat er op die rechtse onderin heel klein Ben gedrukt?

giphy.gif

waarschijnlijk heeft iemand anders nu jouw 2 extra plaatjes, en vraagt hij op een forum... Kent iemand SLPP?

Na wat spitten gisteren zag ik ook dat iTead het ooit heeft geintroduceerd met de bedoeling dat je dan op hun forum contact zoekt, yeah whatever.

Lollige seinfeld gif :D

@SSRP:
Ik snap jouw verhaal niet goed.
Als ik naar die website ga zie ik aantrekkelijke aanbiedingen om PCB's te laten maken. Als je dan iets klikt, dan worden een aantal gegevens van de PCB gevraagd en krijg je een prijsopgave.
Die prijsopgave is overigens zeer aantrekkelijk.
Kan jij nader uitleggen wat je dacht besteld te hebben en een link naar die pagina toe.
Ik ben nieuwsgierig.

Deze dus
Prijzen zijn inderdaad erg OK, totdat je boven de 100x100 mm uitkomt, ik had een board van 110x70 en dat was dan meteen wel 38usd voor 5 stuks.
Het vinkje waar het over gaat heet "*Open Source And Get 2 More Additional Boards".
Afijn, prima kwaliteit pcb's voor weinig geld, het langzame transport is idd langzaam, volgens mij hebben deze boards van bestellen tot ontvangen drie weken geduurd. Maar eerder heb ik ze ook wel in twee weken ontvangen.

Oh ja, componenten waardes uit Eagle komen niet op het board (silkscreen), nog eens even vogelen met lagers om dat wel voor elkaar te krijgen.

Denk dat het inderdaad een layersetting is, in Eagle heb je aparte lagen voor component designations en component values, die moeten gewoon allebei in hetzelfde bestand van de Gerbers terechtkomen. Nog eens naar kijken hoe dat te doen, misschien CAM settings, misschien ulp.
Had gisteren nog heel even naar die instellingen van iTEAD zitten kijken, maar volgens mij doen ze ook niet echt aan bottom silkscreening. De SMD Ctjes die ik altijd voor ontkoppeling vlak bij opamps ed gebruik waren alleen te herkennen aan hun solderpads, geen component waarden en designations op de onderkant van PCB's dus (tenzij je ook daar weer iets listigs doet met de layers).

Als je je projectje open source maakt krijg je 2 boards die iemand anders open source hebt gemaakt. Ik heb er echter nog nooit iets bij gekregen waarvan ik dacht hee handig!
Soms krijg je 11 of 12 stuks van je eigen ontwerp.
Boven 10x10 vind ik ook nog wel redelijk geprijsd hoor, maar goedkoop is het niet meer nee.
Moet je voor de gein eens iets in Europa bestellen...

Ga ook een bestelling plaatsen bij Iteadstudio voor boards. Ik ben benieuwd.
Vond hun uitleg over de benodigde gerberfiles nou niet bepaald duidelijk (hebben andere extensies dan wat Eagle normaal produceert). Vond ergens een file die speciaal voor/door Iteadstudio cam files is bedoeld voor eagle. ITeadstudio_CAM.com. Dat produceert 13 files. Het zal me beniewen.

ik vind het altijd wel vermakelijk dat verwacht wordt dat iedereen altijd meteen weet waar het over gaat, welke website, wat het probleem is enzo.

Maw, ik heb werkelijk geen idee waar of wat het probleem is, en waarvan. :D

Soms kan het geen kwaad om een draad te starten met wat meer info.

Ga ook een bestelling plaatsen bij Iteadstudio voor boards. Ik ben benieuwd.
Vond hun uitleg over de benodigde gerberfiles nou niet bepaald duidelijk (hebben andere extensies dan wat Eagle normaal produceert). Vond ergens een file die speciaal voor/door Iteadstudio cam files is bedoeld voor eagle. ITeadstudio_CAM.com. Dat produceert 13 files. Het zal me beniewen.

Dat klopt idd. je hebt er volgens mij maar 8 nodig, ik gooi de niet benodigde files weg, en stop de resterende exemplaren in een ZIP. Volgens mij hadden ze best in die CAM file die andere exemplaren uit kunnen zetten (maar misschien heb je ze nodig voor meerlaags borden, geen idee). Voor borden met alleen bottom-copper heb je er nog minder nodig.
Layersettings moet ik ook nog eens induiken, nu worden top en bottom componentvalues niet afgedrukt, alleen de aanduidingen en outlines (iets om rekening mee te houden als je componentwaardes afgedrukt wil hebben, zelf vind ik dat niet zo belangrijk, ik hou er altijd een opgeblazen layout bij waar ik meteen de geplaatste componenten afstreep).

Back