Jellinghaus DX programmer.

Word nu eindelijk ook net zo succesvol als Karlheinz Stockhausen en Brian Eno!
Uw kans op het apparaat dat Karl Bartos tot wanhoop bracht!
Deze programmer produceert werkelijk unieke stukjes sysex die een universele programmer of software editor (boeh! viessss...) 'm niet nadoet.
En is blauw! Wat wil je nog meer?!
Werrrrkelijk een koopje, dames en heren, voor maar 2500 euro! (let op: DX7 wordt niet meegeleverd)

Oh ja dat vergeet ik wel eens, het gaat hier alleen maar over geld.

Voor sommigen wel ja.. maar de meesten zijn hier met muziek en techniek bezig.. hoezo??

Wel leuk stukje historie maar een beetje DX7 fanaat doet het gewoon met de hardware zelf. :)

Heh, kan je dat ding niet nabouwen voor dat geld, zal toch nooit rocketscience zijn van iets uit 84?
Alleen al die pots is natuurlijk wel pokkebewerkelijk :D :D

Bultje pots, Schaeffer frontje, Arduino met wel heel veel analoge inputs...je zal toch even bezig zijn.

mooi ding hoor, zijn er maar 15 of 25 van dacht ik.

Als je echt helemaal los wilt gaan met FM DX synthese, zou ik hem echt wel overwegen.
Gelukkig heeft de FS1R gewoon een editor......

Oh ja dat vergeet ik wel eens, het gaat hier alleen maar over geld.

Hoezo dat nou weer? Omdat de vraagprijs van de ad genoemd wordt?
Ik dacht dat het eerder over bruikbaarheid van het apparaat zou gaan. En over het muzikale succes wat automatisch wel moet volgen op zoveel toewijding... :D
Vraag maar aan Ulrich Schnauss, die heeft er ook ééntje...

Maar goed, om dan maar op dat lastige onderwerp te blijven - de vorige ging geloof ik op eBay weg voor zo'n 2100 euro.
En een paar keer op VEMIA, de mooiste voor zo'n 2800 euro.

Ja, want hij deze FS1r zou het apparaat nog anderhalf tot twee keer zo groot moeten worden...

Evengoed, zo'n interface met al die knoppen mag wel handig lijken, maar 6-op FM synthese Yamaha style wordt er nou niet bepaald eenvoudig van opeens. Daarbij werkt zo'n matrix interface ook verwarrend, en draaiknoppen is ook onhandiger dan sliders wbt visuele feedback.
Ik denk eigenlijk dat ik net zo lief een touchscreen interface heb. Er is genoeg in de aanbod in de app store.
Maar ja, ik heet dan ook niet Karlheinz Stockhausen...

Laatst gewijzigd:
mooi ding hoor, zijn er maar 15 of 25 van dacht ik.

Als je echt helemaal los wilt gaan met FM DX synthese, zou ik hem echt wel overwegen.

Als je dan echt alle parameters apart op een knop beschikbaar wil hebben kun je ook 1 of desnoods 5 bcrs gebruiken. Maak even mooie custom overlays en klaar.

Blijft wel mooi hoor dit soort spul, daarnietvan.

Oh, zo... :D Lastig altijd, dat Belgisch... :P
Ik weet het niet eigenlijk. Als het standalone moet, niet.
Maar puur de interface, dus potmeters knoppen panel en interface logica (naar MIDI CC ofzo) misschien wel.
Wat de bijbehorende software qua conversie naar DX7 sysex moet kosten, tja, als je het voor jezelf maakt...

Back