Vintage Synths voor onderzoek

In het Gemeentemuseum Den Haag zijn op dit moment de volgende synthesizers 'na afspraak' voor onderzoeksdoeleinden te bespelen:

Korg MS 10, MS 20, MS 50, SQ 10, Vocoder, PS 3200, Mono/Poly en PolySix;
Yamaha DX7 (eerste productie run);
ARP 2600;
Moog MiniMoog en MemoryMoog;
BME Axiom (door Rob Senzo nog recent getest :-)
SynKey (met de preset kaartjes);
SCI SixTrack.

Voor deze synthesizers kan ingestaan worden voor een optimaal resultaat.

Let wel: er dient altijd een afspraak te worden gemaakt, het liefst twee weken vooraf.
Indien instrumenten op zaal staan is bespelen onmogelijk.

Wout

blommoo@wanadoo.nl
070-3688296

Ola!

Ik ga er naartoe. ff een datumpje prikken en dan komt het goed. BME roels!

Hoi Wout,

Worden ze allemaal nog een keer opgesteld, zoals een jaar of 2 terug?
Zou wel leuk zijn als we met een groep van dit forum dan langskomen.
Eventueel kunnen ook forumleden een synt meenemen ofzo.
Kan je niet iets organiseren, lijkt me wel een leuk idee.
Of is de ruimte altijd bezet?

Origineel geplaatst door Tony Veganza
Beter dan een dagje bloemschikken (of iets anders sufs. .)

Ben benieuwd wat de vrouwengilde van Den Haag van deze tentoonstelling vindt...
PS: bloemschikken is mijn 2de hobby :(

Re: Vintage Synths voor onderzoek

Origineel geplaatst door Wout Blommers
voor onderzoeksdoeleinden te bespelen

Wat houdt dat juist in, "voor onderzoeksdoeleinden"? Kan je niet gewoon even komen spelen met een synth om te weten hoe hij klinkt?

Te gek!

Te gek!

Helemaal te gek Wout!

Het Gemeentemuseum heeft een unieke collectie synthesizers.. en het zou jammer zijn als die alleen maar dienst doen als opvulling van een of andere kelder.

Top!

Re: Re: Vintage Synths voor onderzoek

Re: Re: Vintage Synths voor onderzoek

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Wat houdt dat juist in, "voor onderzoeksdoeleinden"? Kan je niet gewoon even komen spelen met een synth om te weten hoe hij klinkt?

'Weten' is het resultaat van onderzoek :-)
Het verschil zit erin dat je vooraf een vraag formuleert en niet zomaar wat gaat klooien.

Een voorbeeld kan zijn: "Is een BME Axiom in staat de diepe bassen van een MiniMoog te benaderen?" En dan geluid en gegevens vastleggen en publiceren of zo... En daar hebben we dan weer internet voor! Sterker, daar is internet indertijd voor ontworpen :-)

Een conclusie mag zijn, dat: "op dit moment er te weinig en te onduidelijke gegevens voor een conclusie zijn." Heb je wel zitten spelen :-)

En verder is het recht van publicatie altijd onderhevig aan een veto van het museum. Zo gaat dat in Akademia Land.

Wat het maken van samples betreft, daar zijn we in Den Haag nog steeds niet uit. Auteursrechten, etc...

Wout

lijkt me helemaal te gek om daar eens met een aantal lui heen te gaan!

ik hoorde al van Roland Kuit (jaja, nord modular....)dat die dingen daar stonden,
maar ik wist niet dat ze ook te bezichtigen waren!

Volgens mij zijn er al een aantal van het forum eens met Rob Senzo mee gekomen. Ik schrijf geen namen op. Misschien een gastenboek?

Trouwens, ik speel met de gedachte om een soortement 'vriendenkring van de electronische afdeling' te vormen. Dat zou een optie kunnen geven op een jaarlijkse bijeenkomst. Er bestaat natuurlijk al een 'vrienden van het museum', maar ik zie jullie niet naar een lezing over Venetiaans glas, met lichtbeelden, komen luisteren... Ja, jij natuurlijk wel; jij kijkt altijd te diep in het glas :-)

Als jullie nu eerst individueel of in kleine groepjes komen, dan hoor ik het wel. Eerst maar eens kijken of het wel leuk is. Alle ideeën zijn bespreekbaar; uitvoerbaar helaas niet.

Laatste bijeenkomst was in 2001:
http://nordsynth.zevv.nl/010_NordModular/014_Interesting_Threads/Folder/NMD2001/NMDay2001.htm

Voor het museum:
http://www.gemeentemuseum.com

Wout

Origineel geplaatst door elektrovolt
lijkt me helemaal te gek om daar eens met een aantal lui heen te gaan!

ik hoorde al van Roland Kuit (jaja, nord modular....)dat die dingen daar stonden,
maar ik wist niet dat ze ook te bezichtigen waren!

Waar ken je Roland van?

Wout

Hee, da's leuk. Ik heb van Roland Kuit les gehad in de muziekschool in Den Haag. Lekker pielen op een Modular. Hoop van hem geleerd...

Ja, waar kennen jullie hem van dan?

hij is de vriend van de ma van een hele goede vriend van mij...
ik zie hem tamelijk vaak...

en net zoals Ferric heb ik ook nord modular les gevolgd bij hem op het koorenhuis...

DEN HAAG RULES! :) :) :)

Jimi

Ik zit regelmatig in Leiden, lekker dicht bij Den Haag dus. Lijkt me wel een interessante studie om de PS3200 te vergelijken met de Arp 2600, om te achterhalen of de kracht van een accoord met een uit "mindere" onderdelen bestaande maar polyfone modular zich kan meten met de zuivere kwaliteit van een monofone Arp 2600 :)

Of zoiets ;)

Back