The Warp – Nieuwe Arp 2600 clone in aanbouw?

D'oh, verkeerde forum. Mod, verplaats hem alsjeblieft naar de juiste plek? Ik mag hem zelf niet deleten zo te zien.

Ik zou bijna denken dat er een patent ergens is afgelopen met die 2600-klonen, of het laat zien dat mensen er wel brood in zien om een kloon te bouwen nu de prijs van het origineel zo hoog is.

't Zal me benieuwen!

edit: Muff zegt $3600, da's niet niks.

Weet niet zeker of het een clone is, aangezien dit op de FB pagina staat:
TheWarp is a modern reinterpretation of the legendary ARP 2600 semimodular synthesizer produced by ARP Intruments from 1970 to 1981.

Dit ding gaat er niet komen, tenzij de ontwerpers een investeerder vinden. Ik kreeg dit antwoord:
Leider werden wir diesen Synthesizer nicht serienmässig produzieren, da wir zu wenig Bestellungen erhielten um die Produktion ohne allzugrossen finanziellen Risiken starten zu können.

Wir haben die Produktionsfiles zum Verkauf angeboten, eventuell findet sich jemand der Interesse daran hat, das gesamte projekt zu übernehmen und TheWarp unter einen anderen Firmennamen zu produzieren.

Sollte dies der Fall sein, werden wir alle Interessierten informieren.

Apart. Je zou toch zeggen dat je hem zo kan prijzen dat je zelfs met one-off bestellingen kan leveren zonder failliet te gaan? Als het niet al 2600 clones regende zou ik bijna verleid zijn om eens met ze te gaan babbelen.

ik krijg het schijt van wannabes die staan te stoeffen met blablah mooie sites en 1 mooi proto maar geen duit op hun bankrekening hebben om zelf een productie te starten,iedereen kan dit!

''Wir haben die Produktionsfiles zum Verkauf angeboten''

> we don't need your f*cking production files,if we want to release a unit like this we copy your idea 1/1 and its totaly free.

Da's toch het hele kickstarter-model? De bank stuurde ons een doktersrekening omdat éen van de medewerkers een spier verrekt heeft van het lachen na het aanhoren van ons verzoek om financiering. Dus daarom vragen we jullie, goedgelovige anonieme sukkels op het internet, om het risico voor ons te nemen dat noch wij persoonlijk, noch onze bank, wilden nemen.

Stelletje sippers....hoe denken jullie dat sinds het begin der tijden geld bij elkaar geraapt werd om projecten te financieren?

Stelletje sippers....hoe denken jullie dat sinds het begin der tijden geld bij elkaar geraapt werd om projecten te financieren?

Niet via anonieme sukkels in ieder geval.

Je bent toch in het geheel niet anoniem?

Los daarvan is een groot deel van je omgeving gebouwd met geld van anonieme sukkels:)

Investeringen uit niet-vermogende individuën halen door middel van een Feel Good-verhaaltje is niet hoe dingen in de echte wereld gefinancierd worden. Tenzij je terug wil grijpen naar de [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie"]Tulpenmanie.

Als je toch bezig bent met google kan je gelijk kijken hoe aandelen ontstaan zijn en wie die kochten, hoe banken ontstaan zijn en met welke fondsen kerken en steden groot geworden zijn. Zo goed als allemaal met een Feel good verhaaltje....

Het is gewoon zo simpel om iemand te bashen met non argumenten.

Wie zegt trouwens dat mensen die crowdfunding projecten steunen niet vermogend zijn?

het is en blijft nul.

je moet echt geen massa's investeren voor een kleine batch.

maar ze willen niet het risico nemen om 20k te verspelen.

Wil maar zeggen hoe ze in hun product geloven, en terecht,er is al die arp clone in kit natuurlijk..

Ik durf te wedden dat Korg na de Odyssey aan de 2600 begint. Ik vond de uitvoering van de van de Warp (keuze van de opzet van de vco en van de compromissen) wel interessant, maar ik wacht wel op een fabrikant die meer poen heeft.

Ik durf te wedden dat Korg na de Odyssey aan de 2600 begint. Ik vond de uitvoering van de van de Warp (keuze van de opzet van de vco en van de compromissen) wel interessant, maar ik wacht wel op een fabrikant die meer poen heeft.

Volgens mij bedoel je ARP

maar ze willen niet het risico nemen om 20k te verspelen.

Wil maar zeggen hoe ze in hun product geloven, en terecht,er is al die arp clone in kit natuurlijk..

Psies mijn gedachtes...

Als ze er maar een handje vol gaan maken etc kan dat echt wel door hunzelf gefinancieerd worden eerst.

Als ze er zelf niet in geloven, waarom ik dan wel :)
Of krijg je als investeerder ook dividend/winstuitkering als ze ermee gaan verdienen?
Eigen parkeerplaats, kerstpakket etc...

Beetje overdreven, maar ik denk er wel zo over.

mensen doen ook aan crowdfunding omdat het leuk. voor zowel het project als de funders, daarbij weet je meteen of er klanten zijn voor het product.
voor hoeveel is occulus niet over genomen ...... terwijl de bank er geen brood in zag?

terug naar de Arp......wat een idiote prijs. en het design is niet te pruimen imo.

Back