• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Spectral Audio Syntrack!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

De Voorman

Ouwe rot
Spectral Audio Syntrack - 300 Euro. dat is ie zeker waard...uit eerste hand...gekocht bij musihouse en met veel liefde behandeld...

Zeer zeldzame (blauwe) op wavetable gebaseerde monofone synth met analoog filter erachter. Heeft 99 wavevormen(100presets maal 99 waveformen*lfo is heel erg veel...). Verder een audio ingang, dan kun je hem als filterbank gebruiken. Verder 2 envelopes (VFO + VCA) en distortion. Alle parameters via MIDI aan te sturen. ( MIDI controllernummers zijn bij de knoppen gezet!) Meer info: http://www.spectralaudio.ch/syntrack.html

geweldige voor je subs en303 loops..filter ala moog..een resonance die gilt en krijst.... en geen ruis!!!dikke

Attachments

• syntrack.jpg
    syntrack.jpg
    7,2 KB · Bekeken: 141
Hij heeft een rete-strak filter..................... .Ik kan hem aanbevelen wat dat betreft. Het is wel een "rompler".

ik dacht ook een wavetable, maar is dat sowieso niet een hele dunne lijn, tussen wavetable en virtueel analoog aan de ene kant en rompler aan de andere kant. veel virtueel analogen beginnen toch ook met een digitaal stukje geluid dat op allerlei manier kan worden bewerkt, of niet?!
is wel offtopic sorry. is zo'n syntrak echt 300 waard, trouwens? ik heb er ook nog een, maar voor dat geld ga ik hem toch niet houden denk ik.

Verkoopdiscussies...

Verkoopdiscussies...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=16659&highlight=syntrack

wat ik heb gedaan is het volgende...
1.De staat van mijn syntrack bekeken...(die ik nieuw gekocht had bij Martijn(music H)>wonderschoon!
2.Dit forum gechecked....op specs en advo
3.De advo van Johnny busca gecopieerd(zie link) mijn eigen notes erbij gezet(die verkocht hem zeer recentelijk).
4.De vraagprijs van hem overgenomen, met het verschil dat ik hem puur uit eerste hand verkoop.

zo goed???

dusss

dusss

nu weer on topic svp>>>

het is een dco(alhoewel ik dat slecht kan horen), met een gruwelijk vet filter.analoog...filter heeft een resonance die een aan de firma clavia een poepie kan laten ruiken. wavetwables die je over je standaard golven kan hangen.lfo en meer van dat soort spul die je buren doen bellen...kan het wat zachter???

van alle mono osci synths is dit een hele brute...

Dan is het te hopen dat'ie wel een ander filter heeft dan die Spectral Neptune en Protone... :D

Hoe halen die lui het in hun hoofd om zulke apparaten op de markt te brengen!

De pro tone en de neptune zijn bagger
Dit bakje is echt een stoere wavetable met een lekker filter
Ik heb er 1 gehad en zou deze nu dus bijna kopen, maar ik hou me in :)

Inderdaad, wat een vreselijk apparaat was die "pro tone"
Ik had hem bij music house gehaald,
gelijk terug gegaan en geruild voor een SH 101

Nooit spijt van gehad !:)

Zo, kenners hier!
Wat een kolder!

Mensen hebben het over Romplers... Ze hebben het over DCOs.... Ze hebben het over VA.. Zo te zien hebben mensen hier in een twee / drie jaar forum veel bij geleerd! Woh! Ik zou hem zo weer terug kopen..

Een Rompler, maar dan met DCOs, geloof ik... oh ja... dezelfde filters als een protone / neptune ALSOF DIE ALLEBEI HETZELFDE FILTER HEBBEN!!!

Het is een zeldzame wavetable synth. Er zitten 100 verschillende golfvormen die je als basis kunt gebruiken. Verder zit er een analoog filter in met een envelope. Daar achter een smerig VCA met eigen envelope. Daarachter weer een distortion. Hij heeft een external input en verder is ie midi aanstuurbaar.

Op de osc na is het ding analoog. Dat wil niet zeggen, vet, stoer of bruut, maar het is wel een bijzonder apparaat en ook zeldzaam.

Mijn vraagprijs was 300 maar hij is voor iets minder weggegaan. (Het was wel een bijzonder apparaat, want hij is door Leo, himself, aangeschaft) Of dat te veel is moet je zelf weten, maar persoonlijk vind ik het okee.

Leo, waarom heb je er trouwens weer eentje?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Leo, waarom heb je er trouwens weer eentje?

Tegen jou kan ik niet liegen: omdat-ie zo goedkoop was.

En omdat ik een sucker ben voor spullen met een rammeltje (spectral audio, quasimidi), maar diie wel net iets anders zijn en leuker dan de doorsnee synthdiarree.

En trouwens....

de Neptune heb ik zelf nooit zo kunnen begrijpen, maar de Protone is echt geen bagger. ok, draaiknoppen swingen soms wat mee op de muziek, zijn aan de losse kant, maar eh MonoPoly, die LFO is zo snel, zo snel koop jij niet eens je spullen!
En dan weet het ding toch aardig te gieren, het toewijzen van de LFO aan 1 of meer parameters, de schakelbare snelheid etc, maken hem toch de moeite waard, mits niet te duur, filter is dan misschien niet geweldig vco ook niet zo, maar wat mij betreft kan ie prima dienst doen als wouldbe-ms20. lekker scheuren en gieren. en de bass, ach die haal je dan toch gewoon uit de Syntrak?!!

al met al zijn het alle 3 leuke bakjes voor niet te veel geld. zeker de protone en de syntrak.

maar eh Johnny.... zeldzaam? ik weet het niet hoor, ik heb 'm al drie keer gehad en zie ze toch ook hier regelmatig voorbijschuiven.

Origineel geplaatst door Leo
al met al zijn het alle 3 leuke bakjes voor niet te veel geld. zeker de protone en de syntrak.

maar eh Johnny.... zeldzaam? ik weet het niet hoor, ik heb 'm al drie keer gehad en zie ze toch ook hier regelmatig voorbijschuiven.
Ik vind het alle drie leuke bakken. De Neptune bijvoorbeeld met die LFO die je lekker ineens kunt MIDI syncen! Erg lekker live. Maar goed. Morgen komt er iemand bij mij kijken en dan is ie weg.

De syntrack is echt wel zeldzaam, maar niet in nederland. Ze hebben hier een goede dealer of goede dealers gehad. Stuur een syntrack maar eens naar de US..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Morgen komt er iemand bij mij kijken en dan is ie weg.

Had jij die dan te koop, een Neptune? ik dacht dat alles al weg was. ik had best het setje weer compleet willen maken.

Bij soundonsound hebben ze het over de midi implementatie van de Syntrak, maar ze vergeten te vermelden dat je bij het opnemen van beweging in de draaiknoppen meteen digitale ruis opneemt (die over midi ook weer keurig wordt afgespeeld.

Origineel geplaatst door Leo
Had jij die dan te koop, een Neptune? ik dacht dat alles al weg was. ik had best het setje weer compleet willen maken.
Waarom dacht jij dat? Maar goed... Als ie hem morgen niet wil dan meldt ik het je.

Ik doe nooit iets met midi alleen maar klok, dus van die ruis had ik nog nooit gehoord.

op zich lijkt het me een leuk bakkie voor d'r bij....maar is de prijs niet wat aan de hoge kant ?
( niet om af te kraken,ik heb namelijk serieus interresse...)

Origineel geplaatst door dione
op zich lijkt het me een leuk bakkie voor d'r bij....maar is de prijs niet wat aan de hoge kant ?
( niet om af te kraken,ik heb namelijk serieus interresse...)
Stuur hem een pb met een prijs wat je er voor wilt betalen. Misschien doet ie het..

Uhm....jullie schijnen er allemaal veel verstand van te hebben,dus ik denk ik vraag het aan de deskundigen....
Ik zag dat de nieuwprijs van dat ding 299 pond was ( zo'n 400 - 450 euro )...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back