As we were in 1992 Mello trip

DRe

SSM spacestation
Roland juno60/6 is het geluid

Roland juno60/6 is het geluid

thx. (had de 60 nooooit weg moeten doen, zeker niet voor die prijs die ik er toen voor gekregen had, als hij maar wat kleiner was geweest ;)

Wat betreft de track nog, ik weet dat het een sort of jam is. Maar wat misschien wel zou werken is iets minder decay op de BD, waardoor je nog wat ruimte overhoudt voor een baslijntje. Dat zou de track misschien net even wat meer drive kunnen geven imo.

thx. (had de 60 nooooit weg moeten doen, zeker niet voor die prijs die ik er toen voor gekregen had, als hij maar wat kleiner was geweest ;)

Wat betreft de track nog, ik weet dat het een sort of jam is. Maar wat misschien wel zou werken is iets minder decay op de BD, waardoor je nog wat ruimte overhoudt voor een baslijntje. Dat zou de track misschien net even wat meer drive kunnen geven imo.

ja ik wil er een sh-101 bass line onder doen

de sound komt van een sidechain efx die wordt getriggerd door een cowbell sound uit de tr-808. ik zal eens proberen met die decay..
de juno60 is idd de breedste synth die ik heb.

Het klinkt best goed! Ik ben benieuwd naar de bas van de SH-101. Anders mis ik natuurlijk wat tijdens het luisteren. Ik ben het eens over de decay.

Het klinkt heel erg á la Cabaret Voltaire anno 1991 ("Hypnotised" en aanverwanten haha)

Lekkere sfeer hoor. Breakje, daarna iets nieuws erbij, beetje een verhaaltje maken:) Potentie genoeg!

thanks .. stukje er bij gemaakt

https://soundcloud.com/wednesdayclub/mellow0003

merk nu al dat er nog meer decay vanaf kan .. en de sh-101 nog harder moet ..morgen....

de eerste heb ik gedelete ...en sorry van het kraakje op het laatst ..

Laatst gewijzigd:
Het klinkt zo beter, alleen heb ik het idee dat de kick iets van het midden-hoog neemt. SH-101 moet zeker harder! De hats moeten ook wat lichter klinken (voor een 808 sound zijn ze iets te direct), als ik dit vergelijk met de eerstvolgende track "healing", die is perfect.

Ga zo door, me likes it :)

Dank je Pablo ik ga weer rommelen om het nog beter te krijgen.

Niet echt..op tekst regel 8 staat een verbeterde versie.

Moet toch eens op YouTube lezen hoe je kan zorgen dat het ook op een tablad goed klinkt want eigenlijk klinkt het nergens naar.

Niet echt..op tekst regel 8 staat een verbeterde versie.

Ah, dat krijg je als je eerst wilt luisteren en dan pas wilt lezen :D.

Ik vind hem erg lekker tot zover. Kick staat naar mijn smaak tikje te hard.

Waar haal je die akkoordjes uit? En hoe heb je ze bewerkt?

De sound is uit een juno60.. Door een sidechain chain efx en dan precies die chord drukken wanneer de sidechain begint

Back