My toys need WOOD

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik had gedacht in 't zoekveld meer resultaat te scoren als ik 'hout' 'panel' of 'wood' zou invoeren.
Iemand wat tips als je hout wil vernieuwen / toevoegen aan je speeltjes?
Mijn monopoly kan wel wat nieuw hout gebruiken, mijn korg ms20 mini en bcr2000 zijn vast ook mooier met hout :)
Waar koop je hout, en hoe bewerk je het als je geen schrijnwerkerij ter beschikking hebt?
Uiteraard kan je wat gaan shoppen online maar prijs incl verzend is al snel honderd(en) euro's
8>

Er was synthwood.com, maar die gast neemt al een tijdje zijn email niet meer op geloof ik.

DIY, als je handig kan figuurzagen, lijkt me ook geen probleem.

Ik vraag me af waar je het hout koopt. Hebben ze dat in een 'gewone' houthandel?
Bijvoorbeeld paneeltjes voor de ms20 mini in walnut - zou je dat hout zo hier lokaal kunnen kopen?

Met het risico flauw te klinken, een google-search op "walnotenhout" levert redelijk wat resultaten op. Zul je nog wel zelf moeten beitsen/lakken lijkt me.

Als je een exacte replica van het gebruikte houtsoort zoekt ga je denk ik handiger met je bestaande zijkantje langs een houthandel, die kunnen je vast vertellen wat je nodig hebt.

Hout koop je bij een houthandel.

Moet je eens zoeken op fijnhouthandel / fineer

Ik heb overigens wel eens met het idee gespeeld om houten zijkantjes op maat te leveren, daarvoor zou het handig zijn als ik de maten had van alle voorkomende zijkantjes.

Misschien een idee om daar eens een beginnetje in te maken.

Ik woon nabij een hele deftige houthandel, maar ik heb nog nooit gezien dat ze zulke dingen hebben. Ik koop 't liever als ik 't zie dan online, prijzen als ik google zijn tot nu toe $'s en dan is er nog verzend enz - al snel te duur.
Ik hoopte eigenlijk dt hier iemand zou zeggen 'ik maak er een setje en doe er voor je wel een setje bij dat je zelf moet afwerken' :engel:

EDIT: Prima idee Demian, ik zal al wat maten doorgeven? :-D
Ik wil mijn ms20 mini trouwens niet breder mét hout dan origineel, dan past ie niet meer tussen 'onder' mijn stand / rack.
Even kwijlen?

DSC02687.jpg

zaquencer1.jpg

@demian: met die synthwood gast out of business zit daar denk ik wel een handeltje in. Niet dat je je naar de bank gaat lachen, maar je inkoopkosten zijn ook niet enorm.

Kan je niet gewoon bij een lokale timmerman langs gaan en het een en ander bespreken?

Matzwart verven is ook altijd nog een optie, dat werkt voor alles :D
Maar ik zit er inderdaad aan te denken om ook eens wat voorbeelden mee te gaan sjouwen naar de lokale houtsjop om te kijken wat ze daar eventueel veel mooier kunnen doen dan je zelf figuurzagen kan....

Zit er in Utrecht niet een 3d printfabriekje waar je met je ontwerpen heen kunt ( online zelfs dacht ik)....

Je hebt in utrecht wel een fablab waar je zelf met allerlei apparaten aan de slag kan. Zit zoiets ook niet in antwerpen?

Hah! Is het niet handig een vader te hebben die zijn hand er niet voor omdraait? Hij vind het nog leuk ook (pensioen).
Ik heb mn Juno60 gepimpt met mooie solid eiken en een beetje was.

Klopt een nieuwe bmw met hout wel dan? :)

Mijn pa draait zijn hand ook niet om voor houtklusjes, ik koop echter liever iets dan naast hem in een onverwarmde kelder te staan knoeien ( ben duidelijk,uit ander hout gesneden dan hij) los daarvan moet ik nog geschikt hout vinden. Mss toch maar eens de speciaalzaak qua hout aandoen, morgen :)
Op zaquencer forum staat er iemand met een mal en zijkanten voor de bcr maar dat is kers en dik, niet mijn ding. 35 euro per set of zoiets.
Ik heb de ronde neus er af liggen, dat is veel mooier als daar een hout balkje zou zitten ipv die enorm lelijke afgeronde plastic
.

Back