CME UF80 Velocity probleem

MistaGenki

Ingeburgerd
Voor de mensen die een uf80 hebben (of andere gewogen keyboards) even een vraagje:

Een octaaf van mijn keyboard geeft lagere velocity waardes dan alle andere octaven (ook na factory reset). Dus ik denk dat er iets mis is met de hardware. Door hard op deze toetsen te rammen kom ik maximaal uit op een velocity van rond de 80, terwijl alle andere toetsen het gewoon goed doen.

Heeft iemand enig idee of zoiets met gewogen toetsen moeilijk op te lossen is?

uit elkaar halen is veel werk, kan ik je vertellen.

klink wel zuiver een software probleem.. heb je de laatste firmware erop staan? (is die updatebaar? de uf8 in elk geval niet, de uf80 wel dacht ik)

Ja dat dacht ik ook al. Ervaring mee? :P

Ik heb firmware 2.0 (de laatste als het goed is). Het zou goed uitkomen als het maar een software probleem is. Ik vrees toch ook een beetje voor hardware issues met dat ding aangezien de bouw kwaliteit niet zo goed is, knoppen laten los, etc.

1 octaaf transponeren naar boven of beneden dan weet je meteen of het een hardware of software probleem is :)

Het zijn altijd de zelfde toetsen die het niet goed doen, dus transpose heeft geen zin, helaas.

Ik ben bang van wel. Heeft iemand hier weleens een uf80 uit elkaar gehaald om iets te repareren? '

Ik dacht dat er wellicht wat stof vuik kan zitten dat voor problemen zorgt (maar het is precies 1 octaaf). Mischien zit er een kabeltje los oid, maar de velocity werkt nog wel een beetje, Ik moet er alleen erg hard op gaan rammen om rond de 70-80 aan velocity waardes te halen.

Voor mijn an1x waarvoor ik een aantal toetsen moet fixen, staan er wel wat tutorials online. Voor een bulky monster als de UF80 daarintegen heb ik geen idee wat ik moet gaan doen als ik hem uit elkaar haal.

ik heb hier een UF8 uit elkaar gevezen op het buro liggen.. zal wel zelfde principe zijn. kan anders wat foto's nemen morgen
die van mij ligt open om te smeren (origineel smeer middel heeft zn beste tijd gehad) en demping te installeren (zodat hij minder luidruchtig speelt)
project ligt een beetje on hold, danig dat ik ondertussen al een ander keyboard heb ;)

Back