Softsynth en Automation

avs

Virus T(D)I User
Probleempje,

Wanneer ik bv een lange toon uit een softsynth haal, en hier een opbouwende cutoff overheen haal, dan komt dat in de afspeelweergave prima tot zijn recht.

Nu, als ik dit stuk exporteer naar bv een .wav, dan wordt deze verandering niet meegenomen/weggeschreven.

weet iemand waarom?

Arie

Ik gebruik Cubase SX op PC.
Ik heb het geprobeerd met diverse softsynths waaronder Superwave P8...maar helaas...

aha!!

dus afspelen en openemen tegelijk naar een audiospoor.....geniaal.. :)

ga ik ff probere vanvond...

tnx!

Arie

Hey,

Als je die cutoff programmeert (midi track aanmaken) en vervolgens exporteert moet het lukken toch? Bij mij in ieder geval wel...

HW

Die cutoff moet ik mijn master automation zetten. dat werkt volgens mij alleen maar zo...
Als ik afspeel, klinkt het prima, alleen ik exporteer inclusief automation....

Wannneer werschillende noten achter elkaar een zelfde opbouwende cuttoff hebben, hoor je het wel, bij een lange noot niet, lijkt wel of de parameters alleen worden geprocessed bij een nieuwe noot....

Arie

Je had het geprobeerd met verschillende plugins toch? Das dan wel vreemd... opzich moet ie dat namelijk prima exporten naar wav op de manier zoals jij het in realtime hoort in Cubase... Bouncing naar een track moet echt niet nodig zijn...

Heb je inderdaad niet een cutoff te pakken die gekoppeld is aan een ADSR waardoor hij alleen effect heeft op de attack? Maargoed, het zou dan wel toevallig zijn dat je dat bij elke plugin hebt die je geprobeerd hebt... :confused:

Ik heb het idd met meerdere getest, waaronder :

- Superwave P8
- NI Pro 53

Arie

Zeker weten...

Even ter verduidelijking....

Stel, ik heb 2 parts van elk 16 noten.
In part 1 plaats ik 16 tonen achter elkaar, dus gescheiden.
In part 2 plaats ik 1 aangehouden toon, met de part als lengte, dus 16 noten.

Wanneer ik over part 1 de cutoff van 0 naar 100 laat lopen, hoor ik het verloop.
Wanneer ik over part 2 de cutoff van 0 naar 100 laat lopen, hoor ik het verloop dus niet, de noot blijft hetzelfde van begin tot het eind.

Back