Vintage planet stopt ermee

Wellicht dekt de kwalificatie 'dom' niet alle vragen maar, de kwestie is dat veel vragen gewoon niet aan de verkoper gesteld zouden moeten worden. Het zijn ook vaak vragen die dieper ingaan op een te repareren instrument . Senso is geen synthdoctor.
"Wat kost het?" blijkt een veel gstelde vraag te zijn aangaande een onderdeel. De prijs staat er toch echt bij. Dit is dus per definitie een domme vraag. En wat Senso zelf zegt: mensen zijn te lui of te dom om te lezen. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen maar aangezien Senso wereldwijd handelt, kan je je voorstellen dat er nogal wat troep in de emailbox verschijnt dat gefiltert moet worden.

Toch maar eens aan aan Senso voorstellen om opnieuw te bekijken of een heuse webshop waar enkel bestelt kan worden niet een optie is en dan gewoon opnieuw opbouwen.

Kan me voorstellen dat hij er gallisch van wordt!
Toch jammer dat hij er de brui aan geeft en hopelijk ons vintage lovers niet in de problemen brengt met toekomstige reparaties.

Snap het wel, heb met mijn miniwebshopje ook regelmatig mensen die je vanalles vragen met over en weer mail van dagen/weken, en dan vervolgens helemaal niets meer, ook geen bestelling.
Buiten dat ik me dan afvraag of ik wat verkeerds heb gezegt kost het gewoon veel verloren tijd die je liever aan wat anders besteed.

Da's ergens natuurlijk ook wel iets wat een beetje wat bij ondernemen hoort.. je biedt wat aan, en je kan iedereen tegenkomen..

Toch maar eens aan aan Senso voorstellen om opnieuw te bekijken of een heuse webshop waar enkel bestelt kan worden niet een optie is en dan gewoon opnieuw opbouwen.

Ik heb er een lange tijd geleden al eens aan willen beginnen, maar het moest een compleet custom besteltraject worden en het moest minder dan 500 euro kosten want ergens anders kon hij een kant en klare webshop krijgen voor 500 euro die dan - gek genoeg - zijn hele specifieke manier van werken niet ondersteunde en die mannen hadden vreemd genoeg ook geen zin om zijn specifieke eisen te implementeren voor die prijs.

Probleem is namelijk dat alles eerst gewogen moet worden en er dan pas een prijs inclusief verzendkosten berekend kon worden. En iedere standaard webshop werkt gewoon met vooraf bepaalde verzendkosten.

Mocht er iemand hier met een goed hart en verstand van webshops customizen rondlopen dan moet je hem gewoon even (zo goed als) gratis helpen. Maar door de manier waarmee hij over mensen praatte (die het allemaal maar weigerden te begrijpen) plus het feit dat hij niet echt begreep dat een kant en klaar PHP webshop pakket standaard online knallen en die zelfde webshop "even" aanpassen met een nieuw bestel traject gewoon totaal niet in de buurt zitten qua hoeveelheid werk had ik er ieder geval geen zin in om het gratis te doen of voor een prijs te doen die voor hem betaalbaar was.

Waarschijnlijk is de hele voorraad even één keer wegen (en volgens mij kan dat met een hoop natte vinger werk) minder werk qua manuren dan een custom bestelsysteem aanleggen omdat je per sé eerst een bestelling aanneemt, dan pas gaat wegen en dan weer een prijs communiceert naar je klant.

Ik heb respect voor iedereen zijn eigenwijsheid en waarschijnlijk is de reden dat deze shop überhaupt bestaat daar ook een gevolg van, maar wat mij tegen de borst stuit is de hele negatieve houding ten opzichte van mensen die alleen willen weten wat iets gaat kosten (want dan moet hij gaan wegen natuurlijk) of gewoon simpelweg denken dat het werkt als een normale webshop.

Probleem is namelijk dat alles eerst gewogen moet worden en er dan pas een prijs inclusief verzendkosten berekend kon worden. En iedere standaard webshop werkt gewoon met vooraf bepaalde verzendkosten.

Call me crazy, maar 99,9% van wat hij verzendt blijft toch onder de 10kg?

Alle Jehovagetuiges nog aan toe, een steunbetuiging????? Heb je geen zelf respect?

As mentioned, fix je site, fix je betalingssyteem. Bestellingen verwerk je, want die zijn betaald zodra de order bij je uit de printer rolt, inclusief verzendkosten. Automatisering heet dat. (Of weegt dat knopje morgen wat anders ofzow?) pfff
Zijn bericht is enkel gericht op klagen tegen zijn klanten. kansloze amateur :doei:

Laatst gewijzigd:
Ik heb respect voor iedereen zijn eigenwijsheid

Dat zouden meer mensen moeten hebben! Eigenwijsheid wordt zwaar onderschat en als negatieve eigenschap gezien.

en waarschijnlijk is de reden dat deze shop überhaupt bestaat daar ook een gevolg van,

Persoonlijk merk/maak ik 2 dingen uit zijn tekst op;

- Lijkt me een eigenwijze kerel die niet bijgeeft. En dus ook niet de schuld (volledig dan wel deels) bij zichzelf zal zoeken. Iedereen anders snapt het niet desondanks ze de info gelezen hebben.

Ik bekijk het verder objectief. En klaarblijkelijk dat de informatie voorziening toch te wensen over liet. Tekst is ook puur gericht op hoe hij uitlegt hoe hij ZELF niet snapt dat mensen het nog niet snappen. Bijgeven en aanpassen zit ergens achterin zijn woordenboek.

Heb zelf website's en webshops geschreven, hoe duidelijk het soms voor jezelf is, dat kan een zwaar letterlijke eenzijdige bevinding zijn. Bij informatie voorziening kun je het beste jezelf wanen in de domste bezoeker.

Als ik het zo lees zou ik me ook gewoon beter indekken. Of een klein bedrag vragen voor een offerte waar je veel tijd mee kwijt bent, dan geef je dat als korting bij een bestelling en scheid je het kaf van het koren.

Als je geen support wilt geven moet je dat ook gewoon niet doen. Maak een goede FAQ op de site en mail alle vragenstellers de url. Wees - kortom - duidelijk en als dat bepaalde klanten afschrikt, prima toch?

Gooien met onderdelen

Gooien met onderdelen

Er worden hier genoeg kritiekpunten gegeven die de moeite zijn van het overwegen. Blijft onverlet dat er een belangrijke leverancier van specifieke onderdelen die nodig zijn voor het repareren van Vintage synth's verloren gaat voor veel mensen. Hopelijk blijft Senso nog wel leveren voor de groep klanten die wel begrijpen wat er nodig is om soepel een bestelling te doen.
Ik hoop dat Senso zakjes onderdelen vanaf zijn balkon naar mijn raam blijft gooien. ;)

Alle achting voor deze beslissing. Als loonslaaf heb ik alleen een andere mening. Ik krijg de hele dag domme of uit luiheid gestelde vragen op mijn werk. Maar daar zit ik niet mee. Zolang ik de enige ben die ze kan en wil beantwoorden, kunnen ze me moeilijker wegreorganiseren.

Vergelijkbare discussies

Back