an200

e1978

E.
hoe kan mijn midi kanalen activeren voor de an200 editor
ik heb een edirol ua25ex sound kaart maar hoe kan ik deze is instellen voor de editor.
device aan klikken werkt niet

Attachments

• an200.jpg
    an200.jpg
    54,6 KB · Bekeken: 89
Je hebt als het goed is nog een scherm waar je je midi interface moet selecteren. Als je dat daar gedaan hebt wordt hij zichtbaar in dit scherm. Je kunt deze vinden ergens in het menu. Ik weet het even niet uit mijn hoofd.

Heb je iets anders aanstaan wat ook MIDIpoorten gebruikt? Ik meende dat Cubase altijd alle poorten inpikte en bezet hield. Verder is de AN200 software antiek, draai je 'm wel in compatibiliteitsmodus?

Tip: met printscreen kun je screenshots maken, met de snipping tool kun je screenshots van een deel van het scherm maken. Klik "Start" en typ "snip". Makkelijker en duidelijker dan foto's.

Het lijkt erop dat de drivers van je interface niet goed geïnstalleerd zijn. Verschijnen de poorten wel in andere software? Kijk in ieder geval eens onder Apparaatbeheer van Windows of je daar de MIDI-poort kan vinden.
Mocht je de editor samen met een daw gebruiken: zijn de poorten nog steeds afwezig als je alleen de editor opstart?

Heb je iets anders aanstaan wat ook MIDIpoorten gebruikt? Ik meende dat Cubase altijd alle poorten inpikte en bezet hield. Verder is de AN200 software antiek, draai je 'm wel in compatibiliteitsmodus?
Onder Windows houdt elk programma midi poorten bezet, maar enkel als de midi interface niet multi-client is (dus bijna alles met enkel class compliant 'drivers').

In andere software programma's word de kaart direct herkent.
Ik heb in deze programma's de kaart uit gezet, dit werkt ook niet.
Zou het kunnen omdat mijn computer op Vista draait en dus ook de drivers van de geluidskaart en ik op compatibiliteit Windows XP het programma draai.
Als ik nu een XP computer regel en daar mijn sound kaart op installeer met de drivers voor XP en dan de an200 editor op compatibiliteit XP draai zou dit dan kunnen werken

Wil je de editor samen met een daw gebruiken? In dat geval zou je eens kunnen overwegen een viruele midi-poort te installeren, zoals MIDI Yoke.
Of het een typisch Vista-probleem is weet ik niet.

nee ik wil de editor niet samen met een daw gebruiken.
Maar omdat er gezegd werd dat er een conflict kon ontstaan met andere programma's heb ik mijn kaart daar uit gezet.
Ik heb inmiddels een XP laptop aangesloten en vind nu wel een midi out.(geen midi in)
De editor is van de site van JayB , moet ik dan ook nog de XG Works gebruiken ?
Is deze editor een andere dan die op de Yahoo groep staat
En waaraan kan ik zien dat de an200 wat ontvangt gaat er wat knipperen branden ?

De editor is van de site van JayB , moet ik dan ook nog de XG Works gebruiken ?
Is deze editor een andere dan die op de Yahoo groep staat
Waarschijnlijk wel, want ik zie op die website enkel editors staan voor PLG en AN1X.
Met de AN200 editor (plugin+XGWorks) kan je bvb. ook de sequencers editten.

Ik draai die in ieder geval zonder problemen met een Midex8, onder Windows 7 x64.

T-CM11 zou je misschien een linkje kunnen sturen met de programma's die jij gebruikt.

Back