Alterkraft - Twee nieuwe 'producties'

Alterkraft

Stamgast
Gegroet!

Lang tijdje afwezig geweest. Heb twee "nieuwe" dingen zo goed als klaar, als ik nieuw zeg, zijn dat stukjes die al maanden aan het wachten zijn in een track gegoten te worden. Dat was alleszins toch mijn bedoeling.

Hier zijn ze.

Eerste is downtempo / experimenteel 110 bpm
https://soundcloud.com/zpazt/exitdemo

Tweede klinkt ietsje conventioneler, maar van de mix ben ik niet tevreden, ondanks vele pogingen.
https://soundcloud.com/zpazt/butterfly

EDIT: 3 nieuwe, mijn excuses!
https://soundcloud.com/zpazt/slet-original-mix

Bedankt voor het luisteren en feedback/kritiek is uiteraard altijd welkom.

-Tom

Track1, beetje balearic achtig :)
Vind deze het best gelukt, mix is echt gebalanceerd en de geluiden liggen allemaal goed in de mix. Mag ik vragen waarmee je dit hebt gemaakt?

Track2:
tja, die lead verneukt het hele nummer. De rest van de geluiden klinken wel ok, maar door die lead vallen ze allemaal in het niets. Ik zou die lead gewoon helemaal vervangen door iets anders.

Track3:
Vind wel opvallend dat de percussie op track3 heel anders klinkt dan op track1. Heb je die met track3 toevallig met samples gemaakt en track1 met iets hardware-achtigs? Hoe dan ook, vind de mix niet helemaal strak, zou wel iets meer energie kunnen hebben als je begrijpt wat ik bedoel. Tot de break klinkt hou je het nog wel spannend, maar daarna wordt het wat repetitief.

Track1, beetje balearic achtig :)
Vind deze het best gelukt, mix is echt gebalanceerd en de geluiden liggen allemaal goed in de mix. Mag ik vragen waarmee je dit hebt gemaakt?

Track2:
tja, die lead verneukt het hele nummer. De rest van de geluiden klinken wel ok, maar door die lead vallen ze allemaal in het niets. Ik zou die lead gewoon helemaal vervangen door iets anders.

Track3:
Vind wel opvallend dat de percussie op track3 heel anders klinkt dan op track1. Heb je die met track3 toevallig met samples gemaakt en track1 met iets hardware-achtigs? Hoe dan ook, vind de mix niet helemaal strak, zou wel iets meer energie kunnen hebben als je begrijpt wat ik bedoel. Tot de break klinkt hou je het nog wel spannend, maar daarna wordt het wat repetitief.

Nou ik zou zeggen die lead kan best, maar hij staat gewoon veel te hard. Ik denk dat het een kwestie is van de volumeverhoudingen beter mixen. Probeer een drumbus te maken waarmee je alle drums in 1x harder/zachter kan zetten, dan kun je later in het mixproces de drums makkelijk een boost geven als dat nodig is, zoals nu. Succes!

Nu ik hem nog eens luiser: alle drumgeluiden zijn goed te horen, behalve de kick!

Track 1 vind ik zeer geslaagd. Die bell-sound mag van mij een klein filtertje op, contrast met de rest van de track is voor mij net een tikkkie te groot.

Track 2 vind ik de mix ook niet zeer geslaagd. Zit wel erg veel hoog-mid-hoog in. Ik ga mee met Maurize als het gaat om de verhoudingen tussen de volumes. En verder gewoon best een aardig dance dingetje, niet heel spannend, gewoon prima. Het slot mag je van mij nog wel iets mee doen :).

Track nummer 3 is typisch zo'n track waarvoor je in the mood moet zijn. Zover ben ik vandaag nog niet.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

@Lansberg: die bellsound inderdaad, stoorde mij ook al voor de rendering, was even te lui het schelle weg te filteren en opnieuw te renderen.

@Nomore: ik synthesize praktisch alles zelf en sequence in Live 9, geldt voor beide tracks. De percussie in track 3 zoals een simpele shaker haal ik wel snel uit de Maschine library of een sample pack waar ik altijd wel fijne dingen tussen vind. Wat ik wel doe is de samples naar mijn hand zetten. In techno is redux op een shaker of hat altijd wel fijn, laat dat net ietsje viezer klinken. Ik gebruik hardware ja, voornamelijk synths (Microbrute voornamelijk)

@Technomauriesje: vond de lead ook best kunnen, klinkt simpel en vond de melodie en de sfeer die het gaf best wel tof (in mijn oren) maar dat project is tamelijk oud en ik heb van een bejaarde dame een fotomodel proberen maken met veel plamuur. Met een kutmix als gevolg.

Loops of prefab sounds zijn hier nergens in te vinden.

-Tom

Back