Streichfett factory presets terugzetten

Nisei

Ouwe rot
Ik heb de factory sound bank van Waldorf gedownload (.mid bestand) en wil deze terugzetten op mijn Streichfett.
Ik gebruik geen computer in mijn setup dus heb ook geen sequencer software.
De manual zegt er practisch niks over en ik zoek me suf naar een programmaatje waarmee ik dit kan doen.
De Midi Bar van MidiOX werkt niet en ik heb ook geprobeerd om de firmware upgrade functie van Spectre er voor te gebruiken maar de progress bar verdwijnt halverwege de upload.
Het schijnt verschrikkelijk moeilijk voor Waldorf te zijn om hier even fatsoenlijke software voor te leveren en als je, zoals ik, verder geen computer in je setup gebruikt moet je het allemaal zelf maar uirzoeken.
Op hun forum vraagt iemand er ook al naar en hun antwoord: "please refer to our website, there are all necessary documentations."
Yeah right!
Misschien een forumlid die me verder kan helpen? Ik ben nu 2 uren bezig en nog geen stap verder...

Bedankt voor de tip SunnyS
Het lijkt te werken en de sounds zijn veranderd maar het zijn niet de factory presets en een aantal sounds zitten er dubbel in. Ik heb ook al geprobeerd om de afspeelsnelheid van Sysex Librarian naar beneden te schroeven maar ook dat helpt niet.
Iemand die dit ook heeft geprobeerd/wil proberen? Of iemand die zelf een dump van de factory presets heeft gemaakt?

Ik begrijp niet helemaal het probleem. Je hebt een nieuwe versie er op gezet en je wil de fabrieksinstellingen terug. Als je de uodate oonieiw doet is toch alles weer ok?

Ik heb inderdaad een firmware update gedaan maar dan blijven de sounds die ik zelf had gesaved er gewoon in zitten.
Dus daarna de factory soundset gedownload en er op gezet maar nog steeds niet de originele sounds terug.
Er staan meerdere demos van de factory sounds op YouTube dus daar kan ik mee vergelijken en het klopt niet. En dat er sounds dubbel in staan uiteraard ook niet.
Erg vreemd maar ik ben niet de enige met het probleem. Op het Waldorf forum stelt iemand exact dezelfde vraag alleen antwoordt Waldorf daar niet op.
http://www.waldorf-music.info/kunena-en/streichfett-en/354-factory-sound-bank
En hier nog iemand:
http://www.midiox.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=query;action=display;num=1417101687;start=4

Laatst gewijzigd:
Dus... Iedereen met een Streichfett hier heeft genoeg aan de 12 geheugenplaatsen?
Moeten toch wel wat mensen zijn die een dump hebben gemaakt en geladen?

Ondertussen contact gehad met support en die kunnen me ook geen oplossing bieden.
Ik heb zowel met Mac als Windows geprobeerd maar ik krijg de factory presets niet terug.
Ik ga me dan ook afvragen of de firmware updates wel zijn gelukt. Er is nl geen enkele manier om te checken welke versie er op staat.

Weet niet of dit helpt, maar ben gister zowel met Waldorf SF als met de Pulse 2 bezig geweest om het OS te updaten.

- SF lukt bij mij prima met MIDIOX
- Pulse 2 updaten lukte me niet met MIDIOX maar wel door de .MID file vanuit deze midi player af te spelen;
http://www.hitsquad.com/smm/programs/GNMIDI/

Geen idee waarom allemaal, maar mijn idee is dat je gewoon maar wat moet proberen tot je iets vind dat werkt.
Dat Spectre van waldorf kan ik nergens meer op hun site vinden, maar mischien heb ik tunnelvisie.

Weer bedankt voor het meedenken levka!
Ik heb inderdaad al meerdere midi players geprobeerd maar overal hetzelfde resultaat.
Ik ga die die jij hebt gepost ook even proberen. Bij Waldorf was support de afgelopen 2 weken afwezig ivm de feestdagen maar ze zijn er morgen (5 januari) weer dus ik ga ook weer even contact zoeken.
Zelf zeggen ze dat het met Spectre moet lukken maar bij mij werkt dat dus niet.
Spectre is ondertussen in v1.0 verschenen: http://www.waldorf-music.info/downloads-blofeld-en/spectre-downloads-en

Geen enkele Streichfett gebruiker hier wilde de moeite nemen om het even te testen maar ik kreeg vandaag bericht van Waldorf:

"We discovered that there is a Problem with Streichfett, but only a Software Problem. We can confirm that it isn’t possible to restore the factory preset, all other functions work. We are actually on the NAMM Show in the USA and will be back on Wednesday. After that we will start to fix that issue. I think, maybe around 15th February we will have an update."

Lieve Nisei,
Dank dat je het probleem hebt opgehelderd.
Reden dat ik het zelf niet geprobeerd heb is dat ik bang was m'n eigen presets kwijt te raken.

Wat ik me wel afvraag: Hoe hebben ze die fabriekspresets er dan ooit ingekregen ?

Was absoluut geen verwijt naar jou hoor levka.
Wilde het later nog aanpassen maar dat kon niet meer :)

Ik denk dat er iets scheef zit in de laatste firmware waardoor het uploaden van patches niet goed gaat.
Het gaat niet zozeer om de factory presets maar sowieso het uploaden van patches naar de Streichfett. Dat ik er achter kwam omdat ik de factory presets wilde terugzetten was toeval. Ik had ook een maand geleden een patch kunnen hebben weggeschreven als midi file die ik nu terug wilde zetten.
Maar goed, medio februari dus een update.
Heeft me heel wat uren gekost (alle mogelijke programma's geprobeerd, verschillende afspeelsnelheden etc.) maar ik hoop dat het straks dan ook goed is.

OS 1.11 is inmiddels beschikbaar.

- fixed internal clipping/improved sound quality
- factory presets recoverable with preset button 1+2+3
- in some cases invalid data has been received by Streichfett
- internal EQ optimisation

het toffe van die strewichfett is juist om geen presets te hebben en gewoon on the fly te tweaken.

presets=magnetron maaltijden

Die eerste bevat amper wat sysex data, n.m.i. veel te weinig om een toestel van patches (klankinformatie) te voorzien. De tweede link werkt niet (meer).
Als iemand de benodigde sysexdata hier post wil ik wel eens zien of ik daar iets foutief in terug vind.
P.s. ik heb geen Streichfett hoor...

Probleem is met de 1.11 firmware opgelost.
Presets kun je nu terugzetten door tijdens het inpluggen van de stroom de knoppen 1, 2 en 3 ingedrukt te houden.
Ik denk dat ze er altijd al in zaten maar dat bij de vorige methode de geuploade midi data er voor moest zorgen dat ze werden teruggezet. Dat ging dus volkomen mis waardoor bij mij alles in de war was geraakt.

Back