Beste setup voor Trance

M

Mario

Guest
Ha Synthfreaks,

Ik wil even jullie mening hierover betreft de beste setup voor Trance kwa synths... ;)

Mijn idee is en dat is tevens wat ik onder andere heb :

JP8000
SuperNova II
Virus B
MS2000r
Drumstation
Waldorf Micro Q

Wat zou ik hieraan nog toe kunnen voegen om het helemaal
compleet te maken ?!?

gr. Mario

Sampler? Je hoeft aan die setup toch helemaal nix toe te voegen? Misschien een echte analoog, maar da's dan meer voor erbij.

Ah, ik zie het al: een MKS-50. En laat er net nu eentje hebben staan voor maar € 275 ;) Jaja, tis je geluksddag vandaag :)

Maar effe alle gekheid op een stokkie. 'T lijkt mij voldoende!

hehe....... je hebt teveel synths man !!

En ja wat is compleet.... met al die synths die jij hebt kan ik twee studio's vullen en zonder problemen trance maken...

Qua synths ben je inderdaad al ruimschoots voorzien.

Misschien moet je er inderdaad nog een sampler bij hebben, of doe je dat op de computer?

En wat effectapparatuur en compressors zijn misschien ook niet gek. Een lexicon MPX-100 en een DBX 166XL misschien?

Ik heb effectenbakken en een sampler maar het ging me
meer om de synths in deze setup. Heb zelfs een aantal dingen verkocht waaronder de NL II en Nord Modular, vind ze
niet echt in deze setup passen omdat de sound te eigen is
van clavia, jammer!

Samplers zijn voor mij ook niet meer interessant omdat een
soft -sampler veel flexiblerer is dan een hardware sampler.
Alleen al het importeren van akai cd's is een pre! Je hebt
wel een behoorlijke bak van een pc nodig en laat ik nou
het geluk treffen er eentje te hebben ;) :)

Wat ik ook een keer wil aanschaffen is een buizen compressor
en of compounder. Hebben jullie suggesties ?????

Dit begint 'n beetje te klinken als "ik heb geld en ik wil het graag uitgeven, maar ik heb al 'n perfecte studio". Ga lekker op vakantie of koop iets leuks voor je vriendin. Als je geen vriendin hebt zijn er weer andere manieren om je geld uit te geven...

Maar zonder dollen, een compressor is wel handig, en als je dan toch geld hebt kan je beter gelijk een goeie kopen. Ik heb zelf een compounder waar ik heel tevreden over ben, maar je zou zelf even moeten luisteren welke compressor het beste bij jouw muziek past.

Als je per se 'n synth wil 'om het geheel compleet te maken' dan zou ik je aanraden in ieder geval geen VA te kopen, want daar heb je er al (meer dan) genoeg van. Met wat je nu hebt loop je de kans dat het allemaal 'n beetje hetzelfde gaat klinken, hoewel dat bij trance misschien wel de bedoeling is.
Ik zou in jou geval 'n lekkere freaky bak kopen om eens 'n compleet ander geluid aan je arsenaal toe te voegen. Een echt analoge monosynth, of iets bizars als 'n SidStation ofzo. Maar als je vond dat de synths van Nord al een te 'eigen' geluid hebben is dit misschien geen goed advies.

Laatst gewijzigd:
je hebt echt teveel synths man! ;)

meer effecten......compressors, finalizers, lexicons, eventides...

als je met deze synths nog geen trance kan maken dan geef het maar op ;)

Olaf

Origineel geplaatst door lo-fi
Dit begint 'n beetje te klinken als "ik heb geld en ik wil het graag uitgeven, maar ik heb al 'n perfecte studio". Ga lekker op vakantie of koop iets leuks voor je vriendin. Als je geen vriendin hebt zijn er weer andere manieren om je geld uit te geven...

Idd, jemig wat een setup zeg!!!
Als je je geld echt kwijt wilt weet ik nog wel een adresje8)

Luister ook es naar dbx (iets goedkoper maar dan kan je er meer van kopen :) ) of mindprint (leuke buizenbakken. Nooit zelf gehoord maar veel goeds van anderen over gehoord/gelezen)

Voor drums is een spl transient designer ook wel een leuke bak. Compressie maar dan heel anders

Verder al es aan enhancers/exiters gedacht?

Als je het nu nog niet weet moet je me ff prive mailen voor mn bankrekeningnummer :)

Laat eens wat horen !

Laat eens wat horen !

Ik kan pas iets zinnigs zeggen over eventueel aan te schaffen spullen als ik een track van je gehoord heb.

Effecten, compressors, buizenspul, analoge monsters.. allemaal heel fijn om erbij te hebben.. maar zonder te weten wat je maakt.. kan ik je geen advies geven..

Dus.. laat eens wat horen !

Mag niet klagen als het gaat om de spulletjes,
ben al 20 jaar bezig met die 'handel' dus dan bouw
je ook wel wat op na zo'n lange tijd, toch?!?

Denk inderdaad dat ik meer richting aanschaf
mindpint, focusrite moet gaan denken. DBX
heb ik en klinkt fantastisch maar omtrend de
bassdrums kan die veel beter vandaar dat ik
ook over wil stappen na buizen want die zijn
zo lekker warm.

Zal binnenkort eens wat van me laten horen kun je
zelf oordelen of het hier en daar aangescherpt moet
worden met een dergelijke FX -bak en wil het dan ook
graag van jullie horen.

gr. Mario

PS. Hehe... die vrouwen kosten al veel te veel geld neem