[Lowlands] beste optreden?

equate

Ouwe rot
Wie van jullie was er afgelopen weekend ook op Lowlands.

En wat vond je het beste "elektronische" optreden ?

Toppers voor mij waren in iedergeval: Dave Clarke, Goldfrapp, Moloko en Lamb

Adult, Viva la Fete en Ladytron (leuke collectie vintage synths !!) vielen me nogal tegen.

De electronica die ik gezien vielen me allemaal nogal tegen. Ik vergeet er vast een paar, maar Ladytron en Adult. vond ik in ieder geval ronduit saai en Moloko was lang niet zo'n feest als verwacht. Maar electro e.d. heb ik niet veel gezien, aangezien ik de muziek vaak matig boeiend vind (bij Ladytron heb ik even geluisterd, ben toen helemaal naar voren gelopen om de synths te spotten en daarna weggegaan :D ).

Wel goede rock gezien daarentegen (onverwachts): Saybia en Grandaddy klonken goed; en van The Mars Volta moet ik even hoogte gaan zien te krijgen...

Een beetje appels en peren vergelijken deze vraag maar:

Vrijdag

Saybia (enorm mooi klankenspecterum met een beperkte setup), Fischer Spooner (jammer dat het geluid steeds wegviel)

Zaterdag

Guano Apes, bij dat concert hadden de heren van Live en Staind eens moeten kijken. Terwijl zij het presteren om totaal apatisch met het publiek om te gaan (ze hadden net zo goed in de oefenruimte kunnen spelen), vliegt bijkans de hele Alpha door de lucht als de Apes spelen.

Zondag

Spearhead, Slovo. En het grote concert des levens was ook erg grappig!

Vive la Fete had een goede sound, maar heb ik te kort gezien om een mening over te kunnen vormen. Dave Clarke "Live" viel mij tegen. Eerst half uur was meneer niet zichtbaar. Daarna een 2 1/2 meter hoge desk met het vooraanzicht van een mixer. Viel dus helemaal niet te zien wat hij deed, ik kreeg daardoor onbedoelt een Junky XL "Live" gevoel. Wat dat betreft vondt ik Speedy J vorig jaar veel interssanter.

FF denken.. Ik ga toch als electronische optreden voor Goldfrapp. Dat optreden van Moloko was ook geweldig maar ze voeren wel echt een act op dat ze EXACT elk optreden hetzelfde doen.
Goldfrapp was erg aangenaam ook al ging er van alles mis geloof ik.

Ook vond ik Micheal Franti ook wel erg cool, samen met Spearhead natuurlijk. wat een FUNK!

Arv

Origineel geplaatst door Arv

Ook vond ik Micheal Franti ook wel erg cool, samen met Spearhead natuurlijk. wat een FUNK!

Arv

Vond de human beatbox bij Spearhead vooral erg okidoki. En wat betreft werd ik toch al getrakteerd want de avond ervoor werden m'n meissie en ik met het publiek mee de Juliet ingedrukt (kennelijk de enige manier om binnen te komen), daar speelde Boom Chicago en die sloten ook af met een vetteuh freestyle / beatbox sessie!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Vond de human beatbox bij Spearhead vooral erg okidoki. En wat betreft werd ik toch al getrakteerd want de avond ervoor werden m'n meissie en ik met het publiek mee de Juliet ingedrukt (kennelijk de enige manier om binnen te komen), daar speelde Boom Chicago en die sloten ook af met een vetteuh freestyle / beatbox sessie!

Beatbox was inderdaad van hoostaand niveau. Kunstig!

Arv

choking hazard!

Lamb vond ik WAANZINNIG. Die muziek blijft me ontzettend diep raken....=(
Plump DJ's op zondag was ook wel strak (letterlijk), al vond ik het op een gegeven moment wel wat té strak worden.
Wat dat betreft hield ik meer van de funky breaks in de Groovetube (al heeft dat natuurlijk niets met een optreden te maken verder).

Op zondag speelde in de Higher ground; Apparat Organ Quartet.
Jammer dat jullie dat niet gezien hebben. ik had ze ook al op Noorderslag gezien, en nu waren ze meer te gek.
4 gasten op orgels synths, aangevuld met een drummer.
de bassen uit de sh-1000 waren voor mij een paar maanden geleden de reden om er ook 1 te kopen. De songs zijn te gek.

Dit was voor mij het hoogtepunt, ook al waren The Foo fighters, Beck en Poliphonic Spree ook geweldig.

Nog meer hoogtepunten......... PJ harvy, Olabola, Grandaddy, en Schneider tm.
en de biertent :)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Wat dat betreft hield ik meer van de funky breaks in de Groovetube (al heeft dat natuurlijk niets met een optreden te maken verder).

Maar gezellig was het er zeker !!

:okdan: :okdan:

Ooh, en het Scandinavische Kaisers Orchestra in de India tent op vrijdag was ook zeer de moeite waard !

Zaterdagnacht in de India: Crownchamp presents Bong-Ra en nog 19 anderen...
Een techno liveset gezien (weet iemand wie dit was?), iemand draaide voor de 10.000e keer Satisfaction maar dit keer met 4 lekkere danseressen! en Bong-Ra waarvan ik het begin een beetje te zacht en te rommelig vond, maar toen ie eenmaal 666mph begon heb ik me prima vermaakt daar. Lekkere breakcore!
Zondagavond in de Bravo: T.Raumschmiere live!
Een van de leukste optredens om naar te kijken vond ik, hij ging oa tussen zijn apparatuur op de tafel staan, sloeg met een midikeyboard of zoiets tegen de monitors aan, draaide vol overgave zittend op de tafel met veel geweld aan knopjes, en de muziek klonk nog goed ook. Hoeveel er nou echt live van was valt te betwijfelen, maar hij had tenminste heel veel plezier in wat hij deed.
Nog meer hoogtepunten: Plumb DJ's :halleluja, Schneider TM, Goldfrapp, Lamb.

Origineel geplaatst door J-Run
Dobre was er toch ook?

ja.. planden ze om gvd 2.30 op vrijdag.. Lekker is dat, de eerste dag ben je al als een toeter laat staan dat je die 2.30 nog haalt.. jammer :( Ik heb dat dus helaas gemist.

Wat ik ook nog leuk vond was DAC in de India tent. Dat was dus vlak voor ADHD.. DAC had tenminste orginele beats!

owwja, en het rustige werk van de Stereophonics kon ik ook wel waarderen.

Ik ben geen rocker, maar ik heb me reuze vermaakt dit weekend.

Arv

Ja zekers Equate, gezellig was het zeker in de Groovetube :mexico:

Enne.....'t Hof van Commerce op de Higher Ground ! Geweldig ! Prachtig om te zien hoeveel plezier ze op dat podium hadden (DJ4t4 roeleert !). Ondanks dat minstens de helft van het aanwezige publiek de teksten absoluut niet verstond (plat Brugs op z'n best) ging iedereen goed uit z'n plaat.

Vrijdag:
-The ataris: Goede opener (beter dan verwacht)
-Das pop: Viel toch wat tegen
-Ladytron: Gaaf... sinds lange tijd die muziek niet meer gehoord
-Saybia: Matig, is ook niet echt mijn smaak
-nightwish: dat was een echte klapperrrrrrrrrrrrrrr.
-The cleaning woman: Lachuh..
-Fisherspooner: Erg vermakelijk, leuke muziek
-Bjorn Again: Dat was echt lachuh..... mooie afsluiter voor de vrijdagavond

Zaterdag:
-Satellite7: Zoals verwacht, gewoon leuk.
-Stereophonics: Hmm..... het allergrootste zuigende dieptepunt van lowlands
-Atumn: Ragguh.... wel leuk, niet helemaal mijn smaak.
-Beck: was goed
-Guano Apes: Naderhand pleisters plakken. Gaaf om te zien met bijbehorende sfeer
-Live: Was wat tam, maar wel een hele grote act. Veel mensen geeft toch een aparte sfeer.

Zondag:
-Frank Anthony: Vermaak, vermaak en nog eens vermaak.
-Michael Franti &spearhead: Wel leuk, maar kon me niet echt boeien
-Sum 41: Zeer goed bandje. leuke muziek.
-Vive la Fete: Leuk,leuk,leuk
-PJ Harvey: Niks bijzonders
-Foo Fighters: Knallen.... goede afsluiter...

Al met al wel een leuk festival. Hadden misschien iets meer bekendere bands mogen staan (zie vorig jaar). De dommelsch was errug netjes dit jaar, alleen jammer dat de foxtrot weg was.

Kaizers Orchestra

Beck was leuk maar evenaarde bij lange niet het optreden van 1997 op Pinkpop.
Kon ook erg uit mijn dakkie gaan op Nightwish (ga weer bassen in een metaalgroep :D)
Viva la Fête was erg leuk, meer een geslaagde grap van Danny Mommens, als ie het serieus bedoeld moet ie zijn vriending iets anders voor houden dan een microfoon. 8)

Het verbaasd me dat niemand hier het apparat organ quartet uit IJsland heeft gezien (nee ik ook niet...)

Beck op Lowlands 2003 (c) The Q

Attachments

• becklola.jpg
    becklola.jpg
    55,1 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door J-Run
Dobre was er toch ook?

yep,

heb verder niks gezien daar ik om 1 uur 's nachts arriveerde. :L

ook nog wat platen en cd's opgezet en aan de effectenknop gedraaid. *D

Back