A&H ZED R-16 met Logic

Arv

Robot
Het is misschien iets heel simpels maar ik loop er nu tegenaan..
Ik heb in Logic op de masterchannel van de ZED R16 een compressor staan. Die kan ik ook via de "digi in from PC" op de ZED inschakelen voor monitoring.
So far so good. Echter, ik wil dat deze bewerkte versie (de compressed versie) meteen zo wordt opgenomen..
Maw, ik wil niet in Logic daarna nog is een bounce op de master hoeven doen.

Zie ik iets over het hoofd, kan dit wel? Of zit ik vast aan de workflow van Logic.

't Kan zijn dat ik het niet snap maar als ik een opname maak van kanaal 17 en 18 (DAW return) dus deze ook weer toewijzen aan een op te nemen kanaal, de hele masterchain (comp + EQ... etc) wordt opgenomen.

't Kan zijn dat ik het niet snap maar als ik een opname maak van kanaal 17 en 18 (DAW return) dus deze ook weer toewijzen aan een op te nemen kanaal, de hele masterchain (comp + EQ... etc) wordt opgenomen.

Precies, dat doe ik dus ook. Maar wat ik bedoel (en ik realiseer me dat het niet veel uitmaakt), is dat de track dan droog is opgenomen met de plugs gewoon toegewezen aan die track (17 en 18, de master).
Maw, ik kan daarna nog steeds de droge track bewerken en dan bouncen met de plugs.
Ik wilde het zo maken dat er geen weg meer terug is, dus maw what you hear is what you get.

Anyway.. triviale zaken...

Ik heb in Logic op de masterchannel van de ZED R16 een compressor staan.

Met bovenstaande regel suggereer je dat het signaal wat je monitored uit de ZED, dus de losse kanalen+returns via een compressor bewerkt is. Misschien dat ik het daarom niet snap maar....
Een Zed R16 in combi met DAW kan niet het masterbus signaal terugvoeden naar een DAW. dit signaal door een fx chain routen.. en op datzelfde moment digi return laten terugkomen om te monitoren/ op te nemen.

Een van de tekortkomingen op de Zed R16 is, is dat je ie slechts 1 bus heeft waar je op afluistert/opneemt, alles wat je hoort neem je op via kanaal 17 en 18, digi return en de mix van alle andere kanalen en losse returns. What you hear is what you get dus.

Als je dus een bounce maakt van de digi-return (DAW signaal) en alle kanalen+returns gevoed op de masterbus kun je dus niet meer terug.
Wel kun je een hardware Compressor inserten.. dat dan weer wel. :mega:

MacGG,

Ik denk dat ik je snap.
Je kunt de digi master (uit de DAW) wel monitoren, maar niet opnemen. Dwz, het gene wat je opneemt vanuit kanaal 17+18 in de DAW is gewoon nog droog signaal (+efx in je DAW).

je kan die opnemen als je het signaal naar je monitors als input in je daw gebruikt:)
vermits je bij de zedr16 2 verschillende outputs hebtvoor je speakers (en je kan er nog meer maken als je creatief bent) kan je in principe je output van je speakers wel gebruiken om weer op te nemen

maar anders kan het niet op deze manier neen

let wel op voor feedbackloops!!

Geen slecht idee musicheaven.
hmm, maar wel weer wat omslachtig.
Ik denk dat ik het maar laat zoals het is.. :D

als je de zed neemt met zijn beperkingen is het prijs kwaliteit een onevenaarbaar ding in die prijsklasse......

als je de zed neemt met zijn beperkingen is het prijs kwaliteit een onevenaarbaar ding in die prijsklasse......

Toch mis ik wel een beetje een paar bussen. Zeker als je outboard rommel ertussen wil proppen.
Maar je hebt gelijk, voor deze prijs heb je niet veel van die hybrids.
De EQ klinkt ook altijd erg fijn. Ik heb em wel is open gehad en de circuits zijn in ieder geval
discrete componenten. :okdan:

Je hebt altijd nog je adat aansluiting nog.. Als je er een mixer oid naast zet kun je daar via adat je master laten terugkomen en zo een mixdown maken op de ZED zonder dat je DAW geluid in de weg zit :)

Ook best fijn is om externe FX buiten je DAW voeden via adat bv :)

Je hebt altijd nog je adat aansluiting nog.. Als je er een mixer oid naast zet kun je daar via adat je master laten terugkomen en zo een mixdown maken op de ZED zonder dat je DAW geluid in de weg zit :)

Ook best fijn is om externe FX buiten je DAW voeden via adat bv :)

Haha, zo had ik het nog niet bekeken! Moet ik dan van die kaarten in mn mac douwen?

Een DA converter eraan hangen bv.
Ik heb dan toevallig een EMU1820 in mijn computer die kan ik zo routen de ins en outs via adat connected zijn maar een Behringer ADA8X00 bv doet ook de truuk :)
Of idd een geluidskaart voor de MAC die je zo kunt routen dat ie als AD/DA converter dienst doet :)

Back