Sequencer aan voyager os

gaia john

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een Moog voyager os en wil hier een bv Doepfer dark time aan koppelen via cv.
Zelf heb ik al een electro-harmonix maar deze is beperkt met maar 1 uitgang en via de cp 251 geprobeerd om er meer uit te halen door met plus 5v of min 5v te regelen dit zonder goed resultaat.
Heeft hier iemand ervaring mee?
dit zou ik willen doen https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_3-7Dk29f0A

groeten,

John

ps die Gaia is er niet meer

Je kan het doen via CV of via midi. Ik gebruik veel de octatrack hiervoor (midi seq) en sinds kort de Pro2 (DSI) via CV. Het kost wel meer dan de Dark time, maar je kan ook veel meer.

Oberkorn (AS) is ook wel een betaalbare optie en ben je helemaal een sequencer-fan, koop dan de sequentix van Cirklon (mits je budget dat toelaat)

Oh ja minibrute SE heeft ook CV out, maar weet niet of de interne sequencer dit ook kan uitsturen...

Ehh.. Voyager OS (old school) heeft toch geen MIDI... Dus een aantal van die opties gaan niet.
Je zult het dus toch echt met Cv/Gate moeten doen.

Wat lukte er niet met die EH? Was het niet zo dat die geen gate uitstuurt, ofzo?
Overigens zou ik niet weten waarom die Dark Time niet zou kunnen werken. Kwestie van proberen, toch?

Er was overigens nog wel eens gedoe dat de Voyagers niet netjes 1v/oct ondersteunden.
Maar hoe het nou precies zat, of dat nou in of uitgaand was, weet ik even niet meer...

Oh ja natuurlijk... Ik zag in dat filmpje de Little Phatty vandaar mijn vergissing...

Zou me kunnen voorstellen dat de Voyager een eigenwijze manier van triggeren heeft en je bij een Dark Time nog iets van een S/Trig-kabeltje moet smurfen/kopen.

Ik heb als enige referentie die Gotharman voyager, die pakt gewoon de 5V gate van de DDT zonder morren. Maar dat kan een onderdeel van de mod zijn.

Dark time werkt prima. Wel verloopkabeltjes of plugjes erbij want dark time is minijack
Via cp251 kun je met de attenuator de volts goed zetten

Hier een voorbeeldje van dark time met moogs. Oldschool en minitaur

http://youtu.be/eM-nL9z0ymA

Wel lekker vaag filmpje maar ��

Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back