Latency in Logic door SB. Vervanging?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ik gebruik een Roland RPC-1 R-Bus om 8 kanalen audio + midi data tussen m'n pc en SI-24 interface uit te wisselen. De audio in m'n pc wordt door m'n SB Live afgehandelt (neem ik aan?). Wanneer ik nu in Logic de Waveplayer gebruik heb ik zeer vetteuh lag (ca. 300 ms.). Dit zal waarschijnlijk door de audio afhandeling van m'n sb komen.

Uiteraard wil ik hier vanaf. Naar welk soort geluidkaart moet in nu uitzien? I/O wordt door de SI-24 afgehandelt, en midi door m'n UM-880. Dus moet ik nu naar een DSP kaart uitzien (UAD of Powercore) of een audio kaart (RME of zo?)?. Aangezien de prijs van de laatste door i/o en a/d d/a converters nogal wordt opgeschroeft lijkt me dit niet een okidoki aanschaf, terwijl ik niet weet of een DSP kaart m'n latencyprobleem oplost.

Graag jullie kwartje hierover.

Als eerste, zou ik even kijken of je geen bufferwaarde in Logic erg hoog hebt staan, Preferences>Audio (moet je ff opzoeken) En dan een zo laag mogelijke waarde kiezen, 1 audio trackje maken, en dan de waarde telkens een stukje verhogen tot je geen tikjes en dergelijke meer hoort.

Als tweede zou je kunnen kijken of je je SB Live eigenlijk wel ergens voor gebruikt. Het lijkt me dat in Logic je SI-24 als geluidskaart fungeert. Met andere woorden, met die SI-24 zou je 8 kanalen audio moeten hebben, dan heb je die SB Live dus niet echt nodig (denk ik). Wat ik als eerste zou proberen is om je SB Live gewoon uit je pc te halen, en kijken wat ie dan doet. Waarschijnlijk moet je dan wel bij systeemvoorkeuren (of hoe heet dat ook al weer) eventjes aangeven dat je als standaard audio-device kanaal 1 en 2 van je SI-24 gebruikt (lijkt me dat zoiets mogelijk is, heb er geen ervaring mee dus) om mp3's en andere windows geluiden af te spelen.

Andere geluidskaart (RME) heb je dus niet nodig, je hebt je SI-24 al. En een DSP kaart is harstikke leuk als je veel leuke plugins wilt draaien, maar gaat je latency niet oplossen.

Het goede nieuws is dus, het kost je geen extra geld, het slechte is dat je ff moet puzzelen.

Origineel geplaatst door BDeep

Het goede nieuws is dus, het kost je geen extra geld, het slechte is dat je ff moet puzzelen.

Kijk het valt eens niet tegen! Morgen die grijze doos maar eens openschroeven. THX BDeep!

Back