Revival synth muziek

Tukker

SyntherKloas
Halloo leu,

Het lijkt me stug dat jullie dit niet kennen, maar het 80's menneke in me vind dit wel het
risico van posten waard: een "doe alles effe goed" 80's re-enactment video. :D
Voor Italo liefhebbers.

:W

En deze ook nog: erg vies, glimmende krullen-matje in de nek-flitsend zwart jasje met rode opzetstukken-net iets té korte strakke spijkerbroek, witte sportsokken en platte gympen met neonkleuren-muziek en dito titel.

Ik mis alleen 3 regels Engelstalige lyrics bol van de taalfouten, maar verder is dit inderdaad een perfecte time machine. :)

Weekend loving off my street
Attracted with the flavour beat
I loving Disco
My Space Age Gigolo

Geen dank :)

Oei oei,

Die eighties revival is toch al lang gaande?

Ben benieuwd voor de nillies revival..

Sinds dit jaar is er ook een nieuw Italo label opgezet, Sunlover Records: https://sunloverrecords.bandcamp.com/

Verder zijn er de Youtube kanalen NewRetroWave, Maniac Synth en LuigiDonatello (door een mede-Nederlander). Niet echt specifiek Italo, maar wel 80s geinspireerd.

Dan heb je nog de labels Rosso Corsa Records, Telefuture Now, Valerie Collective, Waverunner records, Future City Records, de radiozender Drive.be, de radioshows Synthetix Sundays en Synthwaves en zijn Miami Nights 1984, Le Cassette, Electric Youth (!!!), Anoraak, Kavinsky, College, Kristine zeker het checken waard.

Ondergetekende mag ook graag een duit in het 80's synth revival zakje doen..

Dat is ook wel zo, die "rievaival" is al een tijd gaande. De videootjes vond ik gewoon leuk gedaan en de melodietjes erg sterk. Dat is bij die andere producties heel wat minder.

"Lost in your eyes" en "Waves" spreken me wel aan van je, Timecop1983, alleen mochten die leadgeluiden wel harder en meer prominent aanwezig. "Our Time" is ook erg authenteighties. :D
Aah 1983...Jedi, GI Joe, sky channel, Comment ca va, A-Team, You can't hurry love, Dolce Vita...goed jaar. :D

Dat is ook wel zo, die "rievaival" is al een tijd gaande. De videootjes vond ik gewoon leuk gedaan en de melodietjes erg sterk. Dat is bij die andere producties heel wat minder.

"Lost in your eyes" en "Waves" spreken me wel aan van je, Timecop1983, alleen mochten die leadgeluiden wel harder en meer prominent aanwezig. "Our Time" is ook erg authenteighties. :D
Aah 1983...Jedi, GI Joe, sky channel, Comment ca va, A-Team, You can't hurry love, Dolce Vita...goed jaar. :D

"Dolce Vita", ahh een van de leukste 80's platen.. (en die lijst is erg lang natuurlijk)

Blijkt er dus een inderdaad hele stroming te zijn met dit soort 80's nostalgisten. Haddikkunnewete.

Geinig.

Haha. Dank jullie wel jongens, maar iedereen doet zo ongeveer hetzelfde truukje...album na album.

Met zeer wisselend succes mag ik wel zeggen. Het is wel geinig, al die 80's plaatjes en filmbeelden te zien op die manier, en er zijn nummers die wel zeer authentiek klinken mag ik wel zeggen. Daar is Timecop1983 ook goed in geslaagd met die echte liedjes ook.

Gek genoeg had ik ook eens jaren geleden een paar probeersels van dit soort gemaakt toen ik een zooi uitstekende PPG Wave en allerhande oude drumdoos samples vond op een webstek.
Gepaard met een Juno en SH101 softsynth was dat best grappig.

Inderdaad Tukker..

Net zoals als je bv een berg DMX of Linn samples vind.. Dan heb je bijna al 80% van de liedjes uit de late 80s gecovered.. :D En ook erg veel hiphop natuurlijk.

Back