Defecte Polysix in Amsterdam

torp

Influencer in spé
In kringloopwinkel De Lokatie in Amsterdam Noord (Distelweg) staat een Korg Polysix met flightcase. Erop staat geschreven "DEFECT" en verder "pruttelt wat". Heeft zo te zien op z'n linkerkant in een vochtige kelder gestaan (roest en loslatend fineer). Prijs 100 euro.

Er staat ook nog een Hammond Super CX voor 475 euro.

Toevallig werk ik vlakbij die kringloop (aan de andere kant van het IJ). Kon het niet laten en heb 'm vanochtend opgehaald. Was nog lastig open te krijgen, door de roest werken de schroeven aan de onderkant een beetje tegen. Zo op het eerste gezicht heeft de batterij inderdaad gelekt. Zal er om hangen of het CPU board nog te fixen is. Chorusboard lijkt zo op het oog nog okay.

Wordt nog een leuk projectje. Sowieso is ie cosmetisch erbarmelijk, alle houtwerk moet vervangen worden. Als de analoge boards nog goed zijn dan denk ik dat ik er misschien een Kiwisix CPU board in ga zetten, frontplaat zandstralen en zwart spuiten/coaten en een kiwisix overlay erop. Mocht het niets worden kan ik altijd de hele handel slopen en onderdelen en los verkopen (SSM chips, BBD chips, knoppen, potmeters.

Ik heb nog een sloop P6 met frontpaneel, zijkanten etc etc..mischien kan je die gebruiken om van 2 P6's 1 P6 te maken.

cheerio

Leuk man, ben blij dat iemand er wat mee gedaan heeft. Bij vooruitgang lees ik graag iets over je project.

Ik heb nog een sloop P6 met frontpaneel, zijkanten etc etc..mischien kan je die gebruiken om van 2 P6's 1 P6 te maken.

cheerio

Dat klinkt interessant! Zitten er ook nog iets van elektronica / knoppen / switches op? (Twee switchkapjes hangen los en 1 potmeterknop ontbreekt)

Hij pruttelt inderdaad :erm:

Vanmiddag op m'n werk alleen even snel opengemaakt om de staat van prints te checken. Op het oog lijkt het met schade door lekkende batterij wel mee te vallen. Toen kort aangezet en hij begon na een tijdje inderdaad raar te pruttelen/ploppen. Er gaan een aantal led's wel aan maar hij reageert verder nergens op. Het enige wat lijkt te werken is de led en snelheidsregeling van de arpeggiator.

De spanningen die uit de voeding komen zijn een beetje verdacht (+6,7 ipv 5 en +/-19 ipv +/-15. Daar moest ik de eerste pijlen maar 's op richten. Ik hoop niet dat door die wat hoge spanningen de rest nu naar de eeuwige jachtvelden is, in dat geval was het een duur expiriment :frons:

@synthdood:
Je Nick is voortreffelijk gekozen!
Dat 'op het oog wel meevallen met de schade van de lekkende batterij' is bedriegelijk.
Een donkere plek op de tracks duid vaak al op een mogelijke onderbreking.
Een zichtbaar gecorrodeerd contact van b.v. een IC-pootje duid op een mogelijk niet goed contact meer met het soldeereilandje boven en/of onder op het board.
Dit speelt vooral (in eerste instantie) bij de twee 74LS08 chips naast de processor.

En al verder gekomen?

En al verder gekomen?
Nog niet. Hij staat heel zielig op z'n kant te wachten op aandacht. Nu ik gezien heb dat de voeding te hoge spanningen geeft vrees ik een beetje om eraan te beginnen. Er zou zomaar heel veel kapot kunnen zijn en dan weet ik eerlijk gezegd niet zo goed waar ik moet beginnen :stupid

Vooralsnog wil ik eerst nog even verder met m'n Matrix1000. Daar heb ik sinds een week OS 1.1.6 in zitten en dat mag ik nu ook voor een aantal forumleden gaan doen dus ik ben met een mini-inkoopactie bezig.(https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=182893) Tevens ben ik een editor voor de matrix aan het maken waarmee je gelijk de nieuwe detune by unison kan bedienen (Dat klinkt echt heel goed!) Daar gaat nogal wat tijd in zitten.

Ik heb de polysix over genomen van synthdood ,tilde me en breuk aan dat ding.
Maar uiteindelijk goed en wel thuis gekomen

Ooooooohhhhh... dit zou wel eens een heel lang topic kunnen worden! :D
Hou ons op de hoogte, ook als je hem doorgeeft aan een ander forumlid!

Na zo beetje o.a.20 weerstanden te hebben vervangen heb ik hem eindelijk
de polysix werkend gekregen ,en sterker nog hij werkt beter dan de 2 polysixen die ik hier voor had.
die hadden allebei de kwaal dat ze geen sounds meer konden plaatsen .
de standen in het geheugen kon alleen nog via tape deck worden op geslagen.
maar deze werkt gewoon .
Al blijft die roestende buiten kant en doorn in het oog ,had gehoopt dat iemand en beter uitziende frontplaat voor me had .of heeft

mooi! ben wel eens benieuwd hoe hij eruit ziet?

vooral waar het logo van korg staat is goed aan gevreten en binnen kant was ook aardig aan het bruin worden, binnen kant op geschuurd en grondlak er op gedaan .
die buiten kant denk dat ik hem in de afbijt gooi en dan met auto plamuur weer glad strijk.

Back