Midi Controller toewijzen aan multiple instances van dezelfde plugin

ElektracidZ

Ouwe rot
He hallo.

Een vraagje over iets waar ik niet 123 het antwoord op weet. Ik gebruik op elk kanaal in live een EQ en wil elke eq op elk kanaal afzonderlijk van elkaar kunnen bedienen met een korg nanokontrol controller. Hoe kan ik dit het beste/snelste aanpakken?

Simpel command+m en toewijzen werkt niet echt, want dan koppelt live dezelfde knoppen aan meerdere eqs en bedien je bijvoorbeeld een frequentieband over 12 kanalen tegelijkertijd. Kan ook handig zijn, maar niet wat ik wil. Iemand een idee?

Dat was wellicht handig geweest ja, kan het geloof ik nu niet meer aanpassen. Het gaat dus om Ableton live, maar ook weer niet, want ik kan me voorstellen dat het ook opgelost kan worden puur met midi en icm de korg kontrol software (als in verschillende midi kanalen en cc's).

Dat was wellicht handig geweest ja, kan het geloof ik nu niet meer aanpassen. Het gaat dus om Ableton live, maar ook weer niet, want ik kan me voorstellen dat het ook opgelost kan worden puur met midi en icm de korg kontrol software (als in verschillende midi kanalen en cc's).
Ik denk niet dat de Ableton EQ's default CC's hebben. En moest dat zo zijn, dan zullen die wel in de handleiding staan, en hoef je gewoon je Korg naargelang te configureren.

In dit geval gaat het niet om de EQ van live zelf, maar een vst plugin, maar dat maakt niet veel uit denk ik, omdat er, zoals je (t-cm11) al zegt, waarschijnlijk (ook niet naar mijn weten) standaard cc's aan de EQ uit ableton zelf zijn gekoppeld maar je die zelf zal moeten koppelen.

Volgens mij kunnen controllers van novation dit principe (controller koppelen per plugin instance) wel. Ik heb wel eens een novation remote mk1 gehad en met de automap software kun je dat vrij gemakkelijk instellen voor een plugin. Wanneer je dan wisselt tussen de verschillende instanties van dezelfde plugin kun je die individueel editten met de controller.

Is dit zo uniek voor controllers van novation, of kan het ook anders met die van korg (nanokontrol) bijvoorbeeld?

Goed, ik ben er uit geloof ik :-)

Vrij eenvoudig: zet de plugin in een rack en map de parameters die je wilt 'controllen' aan de 8 macro knoppen. Elke keer als je het rack selecteert (en het blauwe hand icoontje ziet) is het rack actief en kun je de knoppen controllen met je controller.

Ik heb dan 8 knoppen aan midi cc 1 t/m 8 gekoppeld en het werkt prima zo, met op elk kanaal een eq in een rack.

Back