Micro Q stuk?

druid

Ouwe rot
Hey,

Ik heb een waldorf micro q die van af begin af aan een raar "zip" geluid maakt als je hem uit doet.

Maar nu is me opgevallen dat hij ook ruist als je hem aan doet... de ruis wordt steeds harder en stopt dan.

Hij werkt verder normaal, geen ruis/ rare geluiden enzo. alleen als ik hem aan/uit doe doet ie een beetje vreemd.

Ik heb contact met waldorf gehad ooit en die wisten niet wat het zou moeten zijn.

Iemand enig idee?

Druid

externe psu (stekker met een draad en in het midden een blokje waar weer een euro kabel in gaat z,n soort laptop psu)

Re: Micro Q stuk?

Origineel geplaatst door druid
Hey,

Ik heb een waldorf micro q die van af begin af aan een raar "zip" geluid maakt als je hem uit doet.
Druid

Dat doet mijn Micro Q ook, terwijl er ooit eens in één van de OS updates een oplossing voor zou zijn gevonden.
Dat van die ruis heb ik overigens niet :confused:

Bij het aandoen maakt 'ie inderdaad dat geluid - net of de ruis steeds harder wordt en dan opeens stopt. Dit alles binnen een paar seconden. Is volgens mij niet echt een bug, gewoon een eigenschap (m.a.w., niets dat kwaad kan tenzij je je versterker vol open hebt terwijl je 'm aanzet. Verstandige mensen doen zoiets niet ;) ). Maar ja, het laatste OS dat ik er op had was 1.14.. 2.22 is als 't goed is nu al uit.

Hooi,

Mijn Mirco Q geeft bij het uit doen een behoorlijke klik ( zap ) maar bij het aan doen niet .
Verder werkt hij perfect , ik heb ook de nieuwste OS geladen.
Ondanks het klikken en het direct opstarten bij het aanschakelen van de spanning ben ik
heeeeel erg tevreden over mijn mQ.

groeten

Dat zip geluid maakt mijn Micro q ook als ik hem uitzet. Als ik hem aan doe hoor ik ook wel dat soort geluidjes, maar geen extra ruis.

Mijne heeft die klachten niet enkelt als je hem uit zet en m,n mixer staat nog aan dan hoor je plok.Weet enkelt niet uit hoofd welk O.S. er zit.

Bedankt voor de reacties!

Misschien hoort het er idd wel gewoon bij, ben verder heel tevreden met het beestje.

Zou hem ook erg missen als ie opgestuurd zou moeten worden naar waldorf.

Misschien kunnen we een keertje een synthforum.nl-soundbank samenstellen voor de micro Q? (ideetje!?)

Druid

Back