Noise gates ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
He boys,

Ik wil een noisegate aanschaffen en zat aan de behringer mutligate pro XR4400
te denken ..

ik kan ze krijgen voor 155 euro stuk
iemand er ervaring mee ?
ik kan niet echt veel vinden in discussie groepen ...

Weet wel dat Drawmer top of the line is qua noise gates maar dat kan effe niet betalen
dus als iemand hem al getest heeft ..

ben erg benieuwd !

Heb die noise gates van behringer,je stoot je echt geen bult om er 1 te kopen.
Je kan wel meer geld uitgeven voor een socalled beter merk,maar persoonlijk voor mij is een noise gate ook maar een noise gate,als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus gewoon doen is mijn advies.

txs shivah

ik vraag dit omdat ik altijd slechte verhalen over software gates
dan wordt vaak verwezen naar die Drawmers
en juist voor percussie er goed !

weet dus niet of deze behringers er goed voor zijn maar zoals je zegt voor de prijs hoef je het niet laten
ik wil er 2 hebben .. dus 8 gates ...

volgens mij zijn ze overal goed:D
enige wat je kan hebben is kleine tikjes op de atack bij het openen van de gate,maar dat heb je met elke gate volgens mij.
De gates van de behringer zijn wel rete snel:D
Ik snap vaak niet wat mensen tegen behringer hebben,ze maken leuk spul voor weinig....neem nou de composer uit de serie voor 1994,die zijn erg goed voor wat ze moeten doen:D

maar ja das weer een andere discussie

die drawmers zouden geen clicks hebben ...
maar volgens mij heb je dan eigenlijk gewoon je attack te snel staan
(maar bij percussie heb je dat wel nodig ... dus zou kunnen dat die behringers er niet goed tegen kunnen )

en tja behringer .. ik heb die composers en een mx8000
die composers doen hun werk nog ... al vink ze alles behalve transparant ...
maar dan moet je er dus geen meerdere sporen door heen jagen

en die mx8000 ... tja .. ik mis al een aantal kanalen .. sommige aansluitingen zijn raar (in zoverre dat ik soms aan me gegoten kabels moet zitten om signaal te krijgen)

heb wel gehoord dat de kwaliteit naar boven is gegaan de laatste paar jaar ...

Origineel geplaatst door MadR

en die mx8000 ... tja .. ik mis al een aantal kanalen .. sommige aansluitingen zijn raar (in zoverre dat ik soms aan me gegoten kabels moet zitten om signaal te krijgen)

Dat heb ik met me soundcraft ghost,dat is ook brakke qualiteit,ook kanalen stuk en de master die af en toe links op highpass gaat8o)
Zeker voor dat dure geld vind ik dat het een tafel is met hele brakke componenten,voel me dus een beetje genept

Ik heb een Behringer Multigate XR-1400 welke ik voor 125,- euro wel van de hand wil doen. Laat maar horen of je interesse hebt.

Origineel geplaatst door Shivah
Dat heb ik met me soundcraft ghost,dat is ook brakke qualiteit,ook kanalen stuk en de master die af en toe links op highpass gaat8o)
Zeker voor dat dure geld vind ik dat het een tafel is met hele brakke componenten,voel me dus een beetje genept
ja dat is ook kut

ik denk wel dat die van mij te maken is ...
heb nog een brakke dp4+ .. kan dan gelijk ook nagekeken worden

Heb vroeger een low budget dbx266xl gehad, fantastisch ding... noise gate werkte zeer goed ;)
Prijzen 2e hands liggen rond de 125.- euro.

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Heb vroeger een low budget dbx266xl gehad, fantastisch ding... noise gate werkte zeer goed ;)
Prijzen 2e hands liggen rond de 125.- euro.

gr. Mario

die noise gate werkte dus niet goed ?

maar ik begin niet aan die lowbudget dbx compressoren .. geef mij als ik dan toch voor dbx ga .... een 160a !!

:luv:

Waarom / Waarvoor ?

Waarom / Waarvoor ?

Kun je aangeven waarvoor je de gates wil gaan gebruiken. Ik weet niet precies hoe of wat... maar let op dat er grote verschillen zijn tussen gates.. en noise-gates. De gates van Drawmer en BSS zijn er bekend en populair.. maar die worden voornamelijk gebruikt in live-situaties. Zoek je een noise-gate.. om van ruis af te komen in je studio.. dan zijn er hele andere eisen van toepassing... en komen misschien de denoisers wel in de picture.

Tja aangezien je na behringers van 155 euro zit te kijken nam ik dat het om een low budget 'noise gate' gaat.

gr. Mario

Re: Waarom / Waarvoor ?

Re: Waarom / Waarvoor ?

Origineel geplaatst door CraZ
Kun je aangeven waarvoor je de gates wil gaan gebruiken. Ik weet niet precies hoe of wat... maar let op dat er grote verschillen zijn tussen gates.. en noise-gates. De gates van Drawmer en BSS zijn er bekend en populair.. maar die worden voornamelijk gebruikt in live-situaties. Zoek je een noise-gate.. om van ruis af te komen in je studio.. dan zijn er hele andere eisen van toepassing... en komen misschien de denoisers wel in de picture.

ik wil hem o.a. gebruiken voor opnames
maar ook voor me samplers die een beetje ruisen
(vooral als ze door de comprossor zijn heen gehaald .. komt het ruis niveau hoger te liggen)

Daarnaast wil ik experimenten doen met percussie waarbij de gate bijv dmv sidechains
bepaalde geludien wel en niet laten horen.

Ik ben niet zo fan van denoisers ... maar heb er eigelijk te weinig ervaring mee

En mario ... ach wat is lowbudget ?
in dit geval spreken me dat per frequentie gebied 'gaten' wel erg oke ...

Re: Re: Waarom / Waarvoor ?

Re: Re: Waarom / Waarvoor ?

ik wil hem o.a. gebruiken voor opnames
maar ook voor me samplers die een beetje ruisen
(vooral als ze door de comprossor zijn heen gehaald .. komt het ruis niveau hoger te liggen)

Daarnaast wil ik experimenten doen met percussie waarbij de gate bijv dmv sidechains
bepaalde geludien wel en niet laten horen.

Ik ben niet zo fan van denoisers ... maar heb er eigelijk te weinig ervaring mee

En mario ... ach wat is lowbudget ?
in dit geval spreken me dat per frequentie gebied 'gaten' wel erg oke ...

behringer denoiser doet ook wonderen:D
voor op je master bv....vroeger heel veel gebruikt dat ding

de denoiser werkt dus goed ?
ook als een compressor het ruis niveau naar boven haalt?

waar gebruik jij je gates voor shivah ?

De gates gebruik ik alleen voor de apparaten waar de fx engine van lekt,of gewoon sterk ruisen,de jd990 bv of een fx unit waar ik een flanger preset op heb gemaakt.
Daar is een gate dan zeer makkelijk voor.

De denoiser gebruikte ik vroeger veel om de hele mix van ruis te ontdoen,tegenwoordig zijn de tafels wat meer ruis arm.
Ik had de denoiser van behringer en de hush van rocktron.

Tegenwoordig heb je geen denoisers meer nodig,je hebt daar hele goede plugs voor,en dan denk ik niet aan waves of zo.
Heb daar meer gewerkt,en die bevielen me totaal niet.
Check sound laundry maar eens daarvoor,dat is een dedicated denoiser die gewoon standalone draait .

Origineel geplaatst door Shivah
De gates gebruik ik alleen voor de apparaten waar de fx engine van lekt,of gewoon sterk ruisen,de jd990 bv of een fx unit waar ik een flanger preset op heb gemaakt.
Daar is een gate dan zeer makkelijk voor.

De denoiser gebruikte ik vroeger veel om de hele mix van ruis te ontdoen,tegenwoordig zijn de tafels wat meer ruis arm.
Ik had de denoiser van behringer en de hush van rocktron.

Tegenwoordig heb je geen denoisers meer nodig,je hebt daar hele goede plugs voor,en dan denk ik niet aan waves of zo.
Heb daar meer gewerkt,en die bevielen me totaal niet.
Check sound laundry maar eens daarvoor,dat is een dedicated denoiser die gewoon standalone draait .

oke cool !

i kdenk dat ik dan maar gewoon 1 gate scoor van behringer !
en me ruis dmv software ga oplossen

txs man !

oke cool !

i kdenk dat ik dan maar gewoon 1 gate scoor van behringer !
en me ruis dmv software ga oplossen

txs man !

Mooi, kun je mijn gate kopen. Zijn we allebei gelukkig. :D

Gaten voordat je gaat compressen

Gaten voordat je gaat compressen

Het is niet voor niets dat veel compressors een gate / noise-gate aan boord hebben. Als je voor het compressen al iets doet aan je - nauwelijks hoorbare - ruis... dan compresst die ook niet mee.. en is je resultaat een stuk cleaner.

Back